Masina a facut un drum la munte care a totalizat 1100 km. S-a comportat excelent, atat pe autostrada, cat si prin "minunatul" trafic din Bucuresti (mai exact in Militari, Sambata, pe la pranz), dar mai ales cand si-a luat ruperi de dinti pe serpentine (Podul Dambovitei-Bran, Cheile Dambovicioarei, Cheile Gradistei). A scos un consum mediu de 13.6 l/100 km.
Legat de uleiul 5W40, am remarcat:
- la rece am presiune de 6,5-7 bari (cu 15W50 aveam 5,5-6 bari)
- la relanti am presiune de 1,7-2 bari (cu 15W50 aveam 2-2,5 bari)
- temperatura uleiului la drum lung undeva la 3500-4000 rot/min este pe la 100 grade C (cu 15W50 aveam 95)
- cand ii rup dintii, temperatura uleiului nu mai sare de 120 grade C, cum se intampla cu 15W50
- se raceste mult mai repede dupa ce ii rup dintii si se incalzeste mult mai repede la pornirea la rece, comparativ cu 15W50
- consumul de ulei a fost pana acum vreo 80-90 ml
Voi monitoriza in continuare temperatura si presiunea toata iarna si voi lua o decizie daca ma intorc la 15W50