Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
Subaru club Romania

Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #980 on: October 17, 2013, 12:27:59 PM »
Multumesc. Astrele par aranjate pentru a iesi ceva bun. Sa vedem cum va fi...
Legat de fotografia lunii, mi-a trecut asta azi dimineata prin cap. Cand ajung la Bucuresti sa vad cum se lucreaza la masina (astazi sau maine ar trebui sa se inceapa lucrul efectiv), voi face o fotografie.

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #981 on: October 19, 2013, 09:44:43 AM »
Poze??? Poze??? Vreeem pozeeee....
Ard de nerabdare sa vad motorul pe masina...
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #982 on: October 19, 2013, 09:46:01 AM »
Mai multe poze azi. Dau o fuga la Bucuresti. Dar motorul nu e inca pe masina...

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #983 on: October 19, 2013, 18:33:54 PM »
Am fost si eu azi si am balit putin pe langa motorul lui Ket !! Abea astept sa il vad sus pe masina ....
 
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #984 on: October 19, 2013, 20:16:02 PM »
Azi am mers pana la București. S-a început sa se muncească la mașina:





Si ce va fi urcat pe ea:





Au ajuns si oil-cooler-ul, turbo-timer-ul (cel cumpărat acum doua luni a fost trimis înapoi), defi gauges (boost, oil pressure si oil temperature), filtrele de ulei. Si suportul de ceasuri de pe stâlp este gata. Mai trebuie vopsit.
Deci exista (cel puțin asa sper eu) toate piesele puzzle-ului. Doar de ulei (Motul 300V 20W60) mai e nevoie. Acum sa vedem când va fi gata...


andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #985 on: October 19, 2013, 20:24:06 PM »
Pfuaiii, vad ca deja e si pus motorul :)
Imi permit sa comentez ceva la ulei (desi nu ma supar daca sunt ignorant :) ): 20-ul este destul de vascos pentru iarna ce urmeaza adica ungerea cuzinetilor nu va fi stralucita deloc pana se incalzeste si se stie ca un mare procent din uzura motorului are loc la pornirile la rece. De asemenea 60-ul personal il consider prea vascos pentru cuzineti, de acord ca nu ar trebui sa consume ulei dar ar trebui sa fie un echilibru in consumul de ulei (vascozitate mai mare - consum mai mic de ulei scapat de segmenti) si ungerea cuzinetilor care se realizeaza mai bine cu ulei-uri mai putin vascoase ...

Intrebare: RCM au recomandat ceva ulei anume pentru rodaj ? Intreb pt. ca la mine cel putin recomandarile (de la JE pistons si altii din state cu interne forjate) au fost de a folosi ulei MINERAL la rodaj si doar dupa sintetic ....
« Last Edit: October 19, 2013, 20:27:56 PM by andea79 »

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #986 on: October 19, 2013, 20:31:59 PM »
Andea, trecand peste prima parte a mesajului, nu esti ignorat.  ;D Acest ulei este pentru rodaj, ceea ce va dura cam o saptamana, avand in vedere cat de dor mi-a fost de masina. Si acest ulei folosit la rodaj a fost recomandat de cei de la RCM. Am citit si eu despre uzura la rece. In ceea ce priveste ce ulei se va folosi in timpul iernii, probabil se va opta pentru Motul 300V 15W50.

andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #987 on: October 19, 2013, 21:28:19 PM »
Am inteles :)
Eu de exemplu folosesc 300V 5W40 si am observat o chestie interesanta : pe parcursul a 3 schimburi consecutive (schimb la 5000km) in primii 3500 - 3800km nu consuma deloc (daca completez 100ml ceea ce fata de motoarele anterioare e nimic :) ) dar apoi pana la 5000km trebuie sa completez inca 3-400ml sau chiar un pic mai mult. Si chestia asta cum ziceam am vazut-o de 3 ori deci nu e ca s-a intamplat ceva cu motorul ... presupun ca de la un moment dat uleiul devine mult prea diluat cu benzina si ... se consuma.

Si inca o intrebare ca ma plictisec :) : ai sau vei avea si ceva AOS sau catch can ?
« Last Edit: October 19, 2013, 21:33:52 PM by andea79 »

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #988 on: October 19, 2013, 21:47:04 PM »
Nu voi avea catch can. Sincer, nu știu ce e/la ce folosește exact. Naiman știu ca a avut si a avut si probleme cu el.
Malakay, multumesc pentru ulei. Sa fie primit de motor...  :)

andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #989 on: October 19, 2013, 21:59:54 PM »
Pai explicat cu cuvintele mele :) : in configuratia stock ventilatia de la bloc si chiulase este directata spre admisie. Astfel, gazele care trec de segmenti si ajung in bloc (unde se creeaza un soi de amestec de vapori de ulei cu aer) din motive de "emisii" sunt reintroduse pe admisie pentru a ajunge inapoi in camera de ardere. Problema este ca in acest mod intercooler-ul se umple cu ulei/va pierde din eficienta si de asemenea uleiul scade cifra octanica/rezistenta la detonatie a amestecului generand astfel risc marit de detonatii.
Catch can-ul este un recipient simplu, catre care este directata ventilatia blocului si a chiulaselor, care are de asemenea un "furtun" care merge undeva liber ... idea fiind de a nu mai trimite gazelle in admisie ci de a le ventila in atmosfera, cu evetualul ulei adunandu-se in acest recipient. Evident ca periodic recipientul trebuie golit...
AOS-ul (Air Oil Separator) se monteaza cu scopul de a separa uleiul de aer din gazele ventilate, uleiul fiind directat inapoi in motor iar aer-ul pe admisie sau.. afara ...
Eu personal am montat un catch can simplu, periodic il golesc (insemnand de 2-3 pe an), nu am nici un fel de alte probleme cu el si intercooler-ul este perfect curat pe interior .... 

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #990 on: October 20, 2013, 07:49:44 AM »
Am inteles. Multumesc de sugestie, Andea. Am sa incerc sa ma mai documentez un pic si am sa iau o decizie. Oricum, daca va fi sa pun un oil catch can, se va intampla dupa finalizarea rodajului. Deja m-a stors masina asta cu muuuuuuult mai muuuuuuult decat imi inchipuiam eu.

andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #991 on: October 20, 2013, 12:23:52 PM »
Asa, urmatoarele intrebari :)  (ca la interogatoriu, ca curiozitatea este mare)

Cum procedezi cu partea de soft vizavi de prima pornire a motorului ? In sensul ca fiind soft-ul pentru blocul de 2.5 are nevoie de ceva ajustari pentru blocul de 2.0 .. si ma refer la ajustari in sensul sa porneasca motorul si sa mearga safe.

Legat de oil cooler, nu stii ce termostat are  - inchide de tot cand uleiul este sub temperatura sau nu ? Eu am chestia de aici
http://www.advancedautomotives.com/subaru-impreza-sti-wrx-mocal-setrab-hispec-competition-complete-oil-cooler-kit-1844-p.asp dar termostatul nu inchide niciodata 100% si iarna ii ia ceva timp pana ajunge la temnperatura normala ...

Si ultima (momentan :)) care pare simpla dar nu este :) : ce antigel o sa pui ? Vei folosi si coolant conditioner-ul recomandat de subaru sau nu ?
« Last Edit: October 20, 2013, 12:37:03 PM by andea79 »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #992 on: October 20, 2013, 13:42:30 PM »
Oil coolerul e un kit RCM iar sandwich plate-ul este Greddy daca imi aduc bine aminte, majoritatea care folosesc oril catch can si au ventilatie din cartere pun un filtru mic in can ca sa filtreze vaporii de ulei si ruteaza totul inapoi in admisie direct, eu asa mi-am facut nu in atmosfera, nu stiu cum o fii mai bine dar e ok la mine
« Last Edit: October 20, 2013, 13:44:30 PM by STI »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #993 on: October 20, 2013, 13:52:18 PM »
Pai daca nu ai ulei in intercooler -> scopul principal este indeplinit. Chestia cu filtrul in catch can este ca un fel de AOS mai simplu asa ...desi AOS-urile mai noi au si linie de apa pentru sa le incalzi iarna sa nu apara condens. Si bineinteles ca eficienta instalatiei depinde in mod direct de cantitatea de blow-by a motorului, unele au mai mult altele mai putin :)
La mine iarna pana se incalzeste se aude bolborosit puternic pe furtunul ce merge de la catch can sub masina.. dupa ce se incalzeste nu se mai aude :)

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #994 on: October 20, 2013, 17:17:24 PM »
Salut andea79.
Legat de soft, inca discut cu Okan. Este posibil sa ii fac si soft special de rodaj, dar ma si gandesc la posibilitatea de a folosi softul de pe masina.
Legat de oil-cooler, ti-a raspuns Tom.
Legat de antigel, inca nu m-am gandit. Ai tu ceva sugestii?

andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #995 on: October 20, 2013, 20:18:52 PM »
Legat de soft eram si eu curios...daca macar porneste masina avand in vedere ca cel putin teoretic volumul camerelor de ardere este diferit fata de motorul de 2.5, si de aici ma gandesc ca teoretic sunt necesare diverse ajustari la soft pe partea de fueling, boost, avcs, ignition timing probabil...dar chiar nu stiu 100% si eram curios cum sta treaba...
Legat de antigel, se intampla ca in ultimele saptamani am tot studiat teoria cu antigel-ul pe Subaru si este ...complexa :) Eu pana la urma am zis ca voi folosi coolant conditionerul plus mi-am luat ceva antigel HOAT (un soi de echivalent G12+) fara silicati, amini, fosfati, borati (este mai greu decat pare sa chiar gasesti antigel pe care sa scrie ca nu contine chestiile de mai sus si nu este OAT-organic). Pana in 2008 antigelul original Subaru era antigel anorganic pe baza de fosfati si fara amini, borati si silicate , un soi de echivalent G11 dar un pic diferit in sensul ca constructorii europeni nu foloseau fosfati ci silicati iar japonezii pe baza de fosfati (fiecare face garniturile din materiale usor diferite si in concluzie au preferinte diferite la compozitia antigelului). Din 2008 au inceput cu ceva antigel de tip HOAT (Hybrid organic acid tehnology), un soi de echivalent G12+ dar diferit de G12 care este OAT (organic acid tehnology).
Teoretic motorul Subaru este mai sensibil la compozitia antigelului din cauza faptului ca acesta se afla tot timpul in contact cu garniturile de chiulasa, chiar si cand motorul este oprit spre deosebire de motoarele in linie/V .
Tu ai primit/ai manual la masina ? Eu nu am asa ceva si sunt curios daca scrie acolo despre folosirea coolant conditioner-ului (pe manualul de state pentru STI 2008+ scrie dar nu stiu in europa). Legat de Coolant conditioner-ul asta ei zic ca are in compozitie un soi de rasini care se intaresc la caldura si in contact cu aerul (un soi de stop leak dar nu chiar, desi unii vazand ca este facut de Holts din UK zic ca are exact aceeasi compozitie cu Holts Rad weld) , agenti anti corozivi si ceva alte chestii pentru controlul electrolizei care poate aparea sometimes ...
 Si ca sa fiu la subiect, eu am luat din asta http://www.antigel-auto.ro/red_line (desi as fi luat original Subaru dar mai greu de gasit prin europa) dar sunt curios si de parerile altora ...
« Last Edit: October 20, 2013, 20:32:08 PM by andea79 »

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #996 on: October 21, 2013, 09:03:26 AM »
extaz si orgasm numai cand ma uit la poze... de abia astept sa o vad gata...
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

andea79

  • *
  • 4032
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #997 on: October 22, 2013, 22:22:19 PM »
Nu cred ca ai scris sau nu retin .. anyway ... ce s-a intamplat mai exact cu vechiul motor ?

KET

  • 3920
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #998 on: October 23, 2013, 06:54:14 AM »
Se pare ca a cedat un piston. Acum se desface si motorul donator si voi vedea. Voi urca si niste poze. Si mai trebuie sa pun poze cu turbina veche care cedase.
E confirmat ca voi folosi softul vechi pentru rodaj.am o intrebare legata de suportul pentru ceasuri de pe stalp. Daca dezactivez air-bag-ul, voi avea becul aprins in bord? Zicea si cel care mi-a facut suportul ca nu ar fi placut sa-mi iau niste ceasuri in bot in cazul unui accident... Dar nici becuri aprinse in bord nu as vrea sa am.

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #999 on: October 23, 2013, 10:46:43 AM »
Nu cred ca este indicat sa renunti la airbag-ul cortina pentru ceasurile suplimentare, mai bine faci un compromis legat de ceasuri decat de airbag/siguranta... Si sigur vei avea martorul de airbag-uri aprins, si foarte mare posibilitatea sa nu se mai activeze nici unu din cauza asta...