Sfat achizitie Legacy/Outback
Subaru club Romania

Sfat achizitie Legacy/Outback

celalalt

Răspuns: Achizitie Outback 2009 2.5i 4AT
« Reply #120 on: August 10, 2015, 11:44:53 AM »
Sa mor eu daca am vazut logan ce prinde 180. O fi ala de 1.6 16V?
Ha ha...Pe mine m-a depasit un logan 1.5 DCi.Eu aveam 195 si el venea cu vant din spate.
In alta ordine de idei, 2.5-ul e mai fasnet.Plus ca are alt cuplu pe AT fata de manuala.Si daca cutia e in mintile ei,accelereaza destul de rapid.Doar sa nu fie ca la mine limitata la 180km/h

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #121 on: August 10, 2015, 16:46:05 PM »
O prinde el 190 (Loganul) dar cred ca face ca toti dracii la viteza aia. Eu observ diferenta mare la impreza mea vs kia ceed de dinainte cand e vb de viteze mari 160-190. Imi era frica sa merg peste 160 cu ceedul, facea urat de tot. In impreza, la 190 ma simt la fel ca la 150 - doar motorul e mai galagios ca e mai turat

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

davl

Răspuns: Achizitie Outback 2009 2.5i 4AT
« Reply #122 on: August 10, 2015, 21:00:51 PM »
Ha ha ha,asta cu porsche killer e de retinut
Oricum, intrebarea mea se referea la rezerva de putere pe care o poate oferi Outback 2.5i 4at in situatii din astea limita. Nu-mi sta in fire sa fiu erou pe sosele si cu atat mai putin cu propriul copil in ea. Ca sunt altii eroi mi-e mie teama si prefer sa stiu ce se poate si ce nu inainte,nu dupa ce fac achizitia

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #123 on: August 11, 2015, 08:23:28 AM »
Cuplul e problema la motoarele astea, 2.0 sau 2.5 aspirat, nu puterea

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: Achizitie Outback 2009 2.5i 4AT
« Reply #124 on: August 11, 2015, 08:46:42 AM »
Am mers ca pasager intr-un outback 2.5 dar manual, si chiar ii dadea soferul, ca asta si facea, un drive-test, si mi s-a parut ca fuge binisor.
Pentru un benzinar, 226Nm este OK, nu comparati cu turbo diesel unde cuplul mare de la motor este redus prin rapoarte lungi la cutie.
Nu stiu insa in combinatie cu 4EAT cum se simte acest motor - un prieten din state a fost in vizita vara asta prin tara si i-am imprumutat hyundai-u (1.6 aspirat), el a zis ca fuge mai bine decat outback-ul lui (2.5 automat din 2008 sau 2009)...  :o
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

celalalt

Răspuns: Achizitie Outback 2009 2.5i 4AT
« Reply #125 on: August 11, 2015, 13:07:41 PM »
Fuge.Intrebati-l pe RZW 75.El a avut.Eu zic ca fuge.Chiar neasteptat de bine.

Răspuns: Achizitie Outback 2009 2.5i 4AT
« Reply #126 on: August 11, 2015, 16:27:01 PM »
Se misca decent aspiratul de 2.5 pe Outback. Am un 2007 si de 1 mai am fost in Grecia cu intreaga familie(2 adulti, 1 adolescent si 2 kinderi+bagaje) si nu am a ma plange in privinta dinamicii, in conditiile in care cealalta masina este Saab 9-5 cu 230Cp stock! ;D

davl

Răspuns: Achizitie Outback 2009 2.5i 4AT
« Reply #127 on: August 11, 2015, 17:19:33 PM »
multumesc frumos pentru confirmare.acuma, sa reusesc sa ma misc destul de repede sa rezolv cu masinuta
daca e sa n-o prind pe asta, o sa postez anunt aici pe forum: cumpar outback sau forester, an 2008 sau mai noua, pret pana in 12000E

croko

Răspuns: Achizitie Outback 2009 2.5i 4AT
« Reply #128 on: August 24, 2015, 13:02:16 PM »
intreb si eu: lipsa esp este compensata de awd cat de cat?
am vazut un outback 2.5 at fara esp si ma intreb daca sa ma bag sau nu...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Achizitie Outback 2009 2.5i 4AT
« Reply #129 on: August 24, 2015, 13:57:05 PM »
Pentru mine ESP-ul are foarte putina utilitate.
Cand intra in functiune inseamna ca am viteza mult prea mare pentru conditiile de drum, asa ca reduc si merg mai calm.
Un AWD puternic este ideal pentru a face piruete periculoase pe gheata iar ESP este neputincios la viteze mari.
Pentru cei mai multi soferi AWD este mai pericul decat tractiunea fata.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Achizitie Outback 2009 2.5i 4AT
« Reply #130 on: August 24, 2015, 16:34:12 PM »
Sa mor eu daca am vazut logan ce prinde 180. O fi ala de 1.6 16V?

1.5dci


Răspuns: Achizitie Outback 2009 2.5i 4AT
« Reply #131 on: August 24, 2015, 20:28:22 PM »
Date oficiale de pe wikipedia: https://ro.wikipedia.org/wiki/Dacia_Logan

Deci alea care prind peste 180 sunt modificate sau merg la vale cu vant din spate, parerea mea umila.
Legacy 3.0R

Achizitie Legacy/Outback- incepator Subaru
« Reply #132 on: September 21, 2015, 10:40:09 AM »
Buna ziua,

Sunt un mic fan al masinilor Subaru, nu am avut niciodata, dar ma gandesc serios sa imi achizitionez una SH dupa ce vand ce am. Ce respect la aceste masini este motorul Boxer, tractiunea integrala, si fiabilitatea masinii in general.
Oricare din aceste masini imi place, dar cel mai mult ma atrage foarte mult Legacy/Outback pentru ca imi doresc o masina de famile cu portbagaj mare, si cu care sa pot merge prin drumuri mai accidentate fara sa imi fac probleme. Si Forrester imi place, dar fiind mai inalt, are si un consum mai mare. Nu intentionez sa cuceresc culmi muntoase, dar am nevoie uneori sa trec prin portiuni cu namol, teren usor denivelat, sau drum pietruit.
Ma gandesc la un motor Diesel, maxim 2.0 litri, an 2006-2008. Ce as vrea sa stiu este de ce anume sa tin cont, ce probleme generale sunt la aceste modele? Cum este spatiul si portbagajul pentru o famile cu 2 copii de pana in 3 ani? Cum este cu rugina la o masina de 9-10 ani? Cam cat costa o revizie, schimb ambreaj, schimb amortizoare, distributie?

Am un buget de 6000-6500 EURO in care as vrea sa ma incadrez.

Mentionez ca nu m-am urcat niciodata intr-un Subaru, doar la un salon auto, dar am citit despre ele si de ceva timp le studiez foarte bine din exterior.

Va multumesc !
Forester SG 2006 2.0X

moguai

  • 2814
Răspuns: Achizitie Legacy/Outback- incepator Subaru
« Reply #133 on: September 21, 2015, 10:57:14 AM »
salut si bine ai venit...
sa le luam pe rand, nu exista Diesel sub 2008. cele produse in per. 2008-20012 au o problema cunoscuta la motor, iar sansele sa ti crape sunt f mari. eu unul m as feri de oricel model cu motor diesel produs in acesti ani. nu stiu daca la 6-6500 eur vei gasi un outback/legacy diesel...
outback, vei gasi doar cu 2.5 benzina. pt 2.0 te uiti la legacy sau forester, tot benzina. sfatul meu e sa cumperi masina de la cineva cat de cat de incredere, cu facturi de la revizii etc. subaru e o marca care are nevoie de intretinere corespunzatoare, la timp, cu uleiuri si piese bune. daca o ingrijesti in mod altruist, te poate tine o viata fara probleme.
ai destul loc in outback pt o familie ca a ta, la legacy/forester posibil sa fii la limita cu portbagajul daca pleci in concedii lungi. e o parere personala, nu am copii, doar ce vad pe la cunoscuti.
intretinerea masinii, e poveste lunga, dar nu te va costa cat o dacie. sfatul meu e sa intri pe topicurile posesorilor aici pe forum si sa citesti cu atentie, majoritatea au pus si preturi pt diverse revizii, schimburi de piese etc. repet, nu e o masina la care sa te poti zgarci cu intretinerea...
« Last Edit: September 21, 2015, 11:02:54 AM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

marr

  • 2261
Răspuns: Achizitie Legacy/Outback- incepator Subaru
« Reply #134 on: September 21, 2015, 11:58:34 AM »
Dupa cum a spus si @moguai, motoare diesel sunt pe Subaru doar incepand cu 2008.
Prima generatie de diesel ( pana in 2011) a fost cu probleme.
Daca vrei neaparat un diesel, cauta unul din 2008-2009 cu motorul schimbat ( da, e greu, dar poti gasi una de-asta). Dar problema mare este pretul - nu gasesti asa ceva sub 10.000 Euro !

Costurile reviziilor ( eu am un Forester diesel) sunt cuprinse intre 8-900 lei o revizie obisnuita ( filtre, ulei, etc) si merge pana spre 2000 lei ( cu schimbat si curea accesorii, role, bbucsi, pivoti, etc). Astea-s preturi de reprezentanta.
Daca-ti cumperi tu consumabilele (si gasesti pe forum recomandari in acest sens) poti iesi mai ieftin ( o revizie normala la 5-600 lei).

Eu n-am vazut Subaru cu rugina ( in afara celor busite).

La bugetul enuntat, ca si masina de familie, eu as cauta un Outback pe benzina.
Da, este un motor de 2,5 l ( taxe si consum mai mari) DAR este un motor extrem de fiabil si, pe termen lung, o sa iesi mai bine cu ea.
Daca e chiar o probleme consumul ceva mai mare, exista varianta montarii unei instalatii GPL. Stiu pe cinve ce a avut un Otback si i-a montat o instalatie GPL cu care a mers fara probleme niste muuulti km.

Cu un motor de 2.0 benzina ar fi variantele Legacy si Forester.
Avantajul lui Legacy este protbagajul (ceva) mai mare, este mai confortabila si faptul ca este o masina FRUMOASA !
Dezavantajul este garda la sol ce nu-ti prea permite abordarea unor drumuri accidentate in ciuda sistemului S-AWD.
Aici tu stii pe ce tip de drumuri vrei sa mergi.

Foresterul are avantajul unui all-rounder.
Garda la sol respectabila ce permite abordarea unor drumuri mai dificile, pozitia mai inalta la volan = vizibilitate excelenta, portbagajul desi mai mic, permite transportul unor obiecte mai voluminoase ( atunci cand ai nevoie).
Dezavantajele sunt consumul ceva mai mare si portbagajul mai mic.

Ca sa rezum:
- daca vrei neaparat diesel, trebuie sa maresti bugetul si sa cauti fie o masina 2008-2009 cu motorul schimbat, fie una dupa 2012 ( ca sa fii sigur - dar aici bugetul trebuie cel putin dublat).
- daca vrei sa te incadrezi in buget ( sau pe-aproape) cauta un benzinar din 2007-2008. De diferenta de pret intre un diesel bun ( care sa te duca niste ani fara surprize) si un benzinar bun , bagi benzina sa faci ocolul Pamantului !!! Sau montezi o instalatie GPL si-ti raman bani de-un  concediu.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Achizitie Legacy/Outback- incepator Subaru
« Reply #135 on: September 21, 2015, 12:32:14 PM »
Bugetul este departe de masina dorita.
Toate masinile ieftine au probleme, nu am vazut nici una care sa infirme regula asta.
Pe forum apar periodic multi temerari care cred ca au facut afacerea vietii. Isi cumpara un Subaru cu 5000 de euro si pe urma nu stiu cum sa ii rezolve multiplele probleme aparute.
Cei care au investit in masini nu le vor vinde la pret de Renault Clio.

La suma propusa de tine ar trebui sa te uiti la modele fabricate la inceputul anilor 2000. Poti gasi masini bine intretinute.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Achizitie Legacy/Outback- incepator Subaru
« Reply #136 on: September 21, 2015, 13:13:39 PM »
Va multumesc pentru sfaturi, cred ca bugetul meu este mic pentru ce vreau, dar fiti siguri ca atunci cand o sa am bani mai multi cel putin o masina de a mea o sa fie SUBARU !

Numai bine!
Forester SG 2006 2.0X

moguai

  • 2814
Răspuns: Achizitie Legacy/Outback- incepator Subaru
« Reply #137 on: September 21, 2015, 13:29:30 PM »
sau iti iei un outback 2.5 mai vechiut dar in stare buna. totul e sa l gasesti...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Achizitie Legacy/Outback- incepator Subaru
« Reply #138 on: September 21, 2015, 14:49:34 PM »
La un Outback mai vechi sunt mari sanse sa nu aiba taxa platita, deci pretul final urca mult, iar daca din start se vrea diesel inseamna ca un consum de 10% nu e chiar ce se urmarea
Si oricum, un Subaru intretinut, chiar daca are ceva ani vechime, nu se da pe bani putini decat la vreo urgenta

marr

  • 2261
Răspuns: Achizitie Legacy/Outback- incepator Subaru
« Reply #139 on: September 21, 2015, 20:05:07 PM »
Acum mi-am amintit !
Uita-te si pe aria de Targ auto !

Aproape de bugetul enunțat. își vinde Mihai WRX-ul Wagon.
Nu-i diesel dar E MAȘINA !!!
Si eu zic ca merita câțiva litri in plus pentru plăcerea de a conduce așa ceva ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020