Dupa cum a spus si @moguai, motoare diesel sunt pe Subaru doar incepand cu 2008.
Prima generatie de diesel ( pana in 2011) a fost cu probleme.
Daca vrei neaparat un diesel, cauta unul din 2008-2009 cu motorul schimbat ( da, e greu, dar poti gasi una de-asta). Dar problema mare este pretul - nu gasesti asa ceva sub 10.000 Euro !
Costurile reviziilor ( eu am un Forester diesel) sunt cuprinse intre 8-900 lei o revizie obisnuita ( filtre, ulei, etc) si merge pana spre 2000 lei ( cu schimbat si curea accesorii, role, bbucsi, pivoti, etc). Astea-s preturi de reprezentanta.
Daca-ti cumperi tu consumabilele (si gasesti pe forum recomandari in acest sens) poti iesi mai ieftin ( o revizie normala la 5-600 lei).
Eu n-am vazut Subaru cu rugina ( in afara celor busite).
La bugetul enuntat, ca si masina de familie, eu as cauta un Outback pe benzina.
Da, este un motor de 2,5 l ( taxe si consum mai mari) DAR este un motor extrem de fiabil si, pe termen lung, o sa iesi mai bine cu ea.
Daca e chiar o probleme consumul ceva mai mare, exista varianta montarii unei instalatii GPL. Stiu pe cinve ce a avut un Otback si i-a montat o instalatie GPL cu care a mers fara probleme niste muuulti km.
Cu un motor de 2.0 benzina ar fi variantele Legacy si Forester.
Avantajul lui Legacy este protbagajul (ceva) mai mare, este mai confortabila si faptul ca este o masina FRUMOASA !
Dezavantajul este garda la sol ce nu-ti prea permite abordarea unor drumuri accidentate in ciuda sistemului S-AWD.
Aici tu stii pe ce tip de drumuri vrei sa mergi.
Foresterul are avantajul unui all-rounder.
Garda la sol respectabila ce permite abordarea unor drumuri mai dificile, pozitia mai inalta la volan = vizibilitate excelenta, portbagajul desi mai mic, permite transportul unor obiecte mai voluminoase ( atunci cand ai nevoie).
Dezavantajele sunt consumul ceva mai mare si portbagajul mai mic.
Ca sa rezum:
- daca vrei neaparat diesel, trebuie sa maresti bugetul si sa cauti fie o masina 2008-2009 cu motorul schimbat, fie una dupa 2012 ( ca sa fii sigur - dar aici bugetul trebuie cel putin dublat).
- daca vrei sa te incadrezi in buget ( sau pe-aproape) cauta un benzinar din 2007-2008. De diferenta de pret intre un diesel bun ( care sa te duca niste ani fara surprize) si un benzinar bun , bagi benzina sa faci ocolul Pamantului !!! Sau montezi o instalatie GPL si-ti raman bani de-un concediu.