Salut.
Ma uit si eu un Subaru outback nou sau din generatia noua oricum. Masina care o am acum, un Wrangler 4xe 2022 nu o mai suport, si pentru mine Outback pare a fi un inlocuitor.
Cu wrangler-ul am 2 probleme majore, unul este calitatea execrabila si suportul Jeep Europa. Pe scurt masina a murit pe autostrada, bateria de 12v nu se mai incarca. Ok, se mai intampla, de aia dai o groaza de bani pe o masina noua, ai asitenta si garantie, masina de schimb etc...
Am sunat la Jeep asistenta Luxembourg, unde masina era inmatriculata si servisata, m-au pus sa sun la Jeep Germania, ca am luat-o de la un dealer de acolo de pe stoc, la 200 km de mine. Eu, adunat cu sotia, vorbim impreuna vreo 4 limbi, Jeep Germania, fiind Germania nu vorbeau nimic. Dupa 4 telefoane nici nu au mai raspuns. Mi-am adus aminte ca am pe Casco asistenta, am sunat la asigurare, era deja noapte, zi libera a doua zi, a dura 20 h in total sa vina o platforma sa ma ia.
Dupa 3 zile m-au sunat ca masina e gata, cand i-am intrebat ce a avut, au dat din umeri " electronics " .
Pana si bateria care ajunsese la 6V au pus-o inapoi pe masina. Am cumparat eu un Bosch nou, nu am mai avut probleme. Eu nu mai am incredere neam sa plec cu masina asta nicaieri, ca sa nu mai zic de asistenta si garantie, e 0 la Jeep. A doua problema e zgomotul foarte mare la vant pe autostrada. Da, stiam de cand am luat-o, dar am inceput sa fac drumuri de cate 1400 km, in ultima tura am facut 7000 in 3 saptamani si e foarte obositoare. Regret mult ca l-am cumparat, dar in 2022, nu era absolut nimic pe stoc, si la Logan stateai 6 luni. In plus l-am luat extrem de ieftin, era pe stoc de ceva vreme..
Cum am ajuns la Outback ? In concedii imi place sa mai merg la camping, sa mai fac cate un traseu ( nu caut off road dur, dar sa ajung in locuri frumoase ) . Am mai avut in tinerete un Forester 2004, era destul de capabil, era automat si frana de motor neam, cam sufeream la pante lungi, si cu tot cadabalacul de camping 3 persoane, il cam cocosam. eram peste sarcina utila .
Acum lucrurile sunt diferite, intre timp, in majoritatea Europei de vest off road-ul e interzis, in Est si sud au inceput sa asfalteze mult, sau macar sunt drumuri forestiere bunisoare, ma descurc si cu ceva gen Subaru. Cutia CVT nu ma deranjeaza, am avut un CH-R, nu e drama, in schimb o omoara la off -road, sunt sigut ca generatiile anterioare , fie manuale sau cu cutie automata clasica erau mai capabile. Sa speram ca e destul .
Am fost la un drive test aici in Luxembourg, masina pare foarte incapatoare si practica, comfortabila, varianta de baza are cam tot ce iti trebuie, pielea si chestiile cosmetice nu dau nici 2 bani pe ele, am un labarador si chiar daca vroiam piele, nu se poate, o face pardaf.
Cel putin aici are un pret incredibil de mic comparat cu sa zicem un RAV 4. Aici varianta de baza, Comfort e 36.000, am obtinut si un discount de 3 k, un Rav 4 varianta 4x4 pleaca de la 44k....
Pur si simplu sunt satul sa mai arunc banii pe niste fiare cu niste servicii execrabile.
La Comfort am inclusiv scaune incalzite in spate, are cam tot ce iti trebuie.
Avand in vedere pretul foarte mic se pot trece cu vederea multe chestii. Cel mai enervant mi s-a parut semanalizarea, e oribila manetuta aia, nu stii cand dai one touch, cand e activata permanent, cateodata revine singura cand indrepti volanul, cateodata nu, banuiesc ca in timp te obisnuiesti. Comenzile de AC puse pe display sunt o tampenie majora, dar asta e trend-ul. DMS tipa la mine sa stau cu ochii pe drum cand umblam la el, deci propriul lor sistem de siguranta e contra idioteniei de AC ..
.
Imi place nu are nici macar o tentativa de hibridizare. Va spun ca mecancii si dealerii, in afara de Toyota, habar nu au ce vand in ultimii ani. NU stiu sa diagnosticheze, nu au piese pe stoc, stai cate 4 luni blocat ca nu piese specfice variantelor hibride, si tot asa. Mam m-am uitat si la Forester, dar are si portbagaj mult mai mic ( pe cifre nu e rau, dar va spun din experirenta ca ce e verticala de la un nivel in colo e aproape inutilizabil ) , si motorul e prea mic. La forester nebunia cu ecrane a atins paroxismul, 3 ecrane diferite, fiecare cu setul lor de butoane, si functiile de pe cel central ar fi integrate usor in ala mare central, nu stiu ce boala au avut in cap...
La drive test am facut si vreo 80 km pe autostrada, ca asta era cel mai important la mine, am scos cam 7.8 la 130 km/h pe bord.
Poate pare mult, pentru mine e cea mai economica masina care am avut-o in ultimii 6 ani, in afara de Toyota C-hr, care e alta clasa.
Urban nu ma intereaseaza, Wrangler-ul are 34k km, cumparat sf lui Iunie 2022, din care cel mult 6k sunt urbani.
ACC e bun, dar mi-as fi dorti si un cruise control simplu, ala il folosesc majoritatea timpului, doar cand sunt undeva super aglomerat folosesc ACC.
Zgomult la vant e foarte ok. Auzeam ceva pe la stalpii A, oglinda, dar nimic spectaculos, Pe anumite tipuri de asfalt auzi mai mult gumele. La vant, din ce masini am mai avut, doar disco 4 era peste. In wrangler la 120 km/h pe GPS, nici nu mai vorbeam cu nevasta ca ramaneam fara voce.
Mai o chestie care enerveaza, sper sa o pot rezolva. NU poti comanda o roata de rezerva full in Europa, desi e oferita pe alte piete. Spatiu este, teoretic pot scoate tot suportul ala din spuma sau ce e, si exista un part number pentru chestia care vine peste roata cu acea trusa de scule. Planul ar fi sa comand de pe la un dealer o roata identica, si in cel mai rau caz sa comand din State kitul, desi o sa ma ustere rau transportul si vama + TVA. Asta mai studiez.
M-am uitat si la VW golf Break all track, garada la sol e prea mica. Volvo nu mai vinde nimic gen V70 cross country, si chair daca mai e am un prieten cu XC 60 nou, numai volvo a avut de 20 de ani si nu stie cum sa scape de el mai repede, sau chinezit complet si astia.
Oricum sunt destul de hotarat, in week-end spal si fac niste poze la wrangler, il pun la vanzare, cum se da caut ceva prin zona ori stoc ori SH, daca e dupa 2021 si pana in 60k, ala e. Nu tin sa fie nou, dupa ce expereinta am avut ultima data, ma lipsesc de "serviciile" lor... O sa cer si o oferta de buy back, ar fi mai comod, dar de obicei dau in jur de 70 din valorea de piata, si suma e prea mare, 30 % din 56 k, e pierderea cam mare, peste 10 k.