Salutari tuturor,
Ziceam sa mai fac un update dupa ce mi-am pus (totusi) incalzitorul stationar de la Webasto, poate mai e cineva interesat de subiect.
Din nefericire, dupa ce am dat la greu gheata de pe parbriz in 2011/2012 si 2012/2013, iarna asta la BV a fost ca in Grecia, deci incalzirea globala mi-a cam afectat rentabilitatea investitiei si amortizarea se anunta dificila:).
Cateva impresii legate de experienta de pana acum:
- am instalat sistemul la BV la dealerul Webasto. Totul a fost super profi, in prima zi de montaj a venit si reprezentantul tehnic al fabricantului si chiar nu am nimic de reprosat. Kit-ul de Subaru s-a potrivit la fix, sistemul a functionat din prima etc. Pret total aproximativ 1600 Euro cu montaj si TVA inclus.
- functionarea la frig este foarte buna, la minus 10-12 C dureaza cam 10-15 minute ca sa se incalzeasca bine in masina si poate inca 5-10 minute daca e mai frig (anul asta nu a fost mai rece in nici o dimineata). Deja dupa 5-7 minute apa ajunge la 50 C si porneste ventilatorul de la interior.
- pe distantele relativ scurte pe care merg eu in oras am observat o reducere de consum de vreo 0.5-0.7 L/100km, insa aceasta economie nu mai e relevanta daca se merge distante mai lungi. Deci daca in diminetile reci aveam un consum de 9-9.5 L, acum a scazut sub 9L. Oricum impactul economic e destul de mic (pana la 100 Euro/sezon) si nu justifica in nici un caz o astfel de investitie.
-timpul de incalzire la interior este mai lung cu 30-50% decat in cazul sistemelor similare motate pe Audi din fabrica ( am experimentat sistemul asta la 2 prieteni care au A6, poate si cele de la VW si Skoda sunt la fel). Cel de la Webasto mi-a explicat ca acel tip de incalzitoare nu se poate monta decat in fabrica si ca intr-adevar timpul de incalzire este mai scurt.
-telecomanda "bate' la distante incredibil de mari si "trecand' prin cladiri. In prima zi cand am mers la servici nu-mi venea sa cred ca actiona pornirea sistemului de la o distanta de vreo 150 m, trecand prin 2 cladiri alaturate. Recomand cu caldura telecomanda cu afisaj (sau chiar instalarea modulului cu comanda pe telefon), ca sa fie la indemana informatia legata de timpul scurs de la initierea incalzirii. eu in mod sigur n-as tine minte de cat timp am pornit masinaria.
As pune si cateva concluzii (sper obiective):
- sistemul nu se justifica economic, prin reducere de consum etc, ci imbunatateste substantial confortul si protejeaza motorul la porniri la temperaturi scazute.
- intr-o zona cu clima mai blanda (Bucuresti, Timisoara etc) nu prea merita nici dpdv tehnic, ci doar ca fitza de confort.
- in zonele cu clima mai rece, probabil ca se poate justifica doar in cazul masinilor noi (astfel incat valoarea investitiei ca procent din pretul masinii sa fie cat mai mica, dar tot ajunge la 5%) si la o durata de folosinta de minim 4-5 ani. La revanzare nu cred ca se obtine mai mult de 500 Euro in plus, desi poate facilita diferentierea masinii din lista de pe autovit.ro/mobile.ro
- e o fitza de confort care mie imi place foarte mult si probabil ca imi voi monta sistemul si pe urmatoarea masina. Asta cu exceptia cazului in care ma mut undeva la caldurica sau revin la un turbo pe benzina!
Salutari,
Florin