Incalzire stationara/auxiliara Forester
Subaru club Romania

Incalzire stationara/auxiliara Forester

Incalzire stationara/auxiliara Forester
« on: October 27, 2012, 18:01:51 PM »
Salutari tuturor,

M-ar interesa daca si-a pus cineva incalzire stationara pe Forester sau pe alt Subaru diesel? Pentru cei ce nu stiu, este vorba un sistem de incalzire auxiliar, cu ajutorul unui motor mic montat sub capota care se porneste cu 10-20 min inaintea pornirii motorului masinii iarna  (prin telecomanda, din casa!) si incalzeste lichidul de racire, porneste ventilatorule interior, astfel ca la pornire motorul e cald, iar habitaclu e incalzit... Toate camioanele il au, i se mai spune si "sirocou" intre soferii de camion.

Cea mai cunoscuta marca e Webasto si sunt foarte bune, iar la VW/Audi/Skoda se pot comanda din fabrica la un pret de 700-1000 Euro. Eu cred ca face toti banii, l-am experimentat pe masinile unor prieteni care n-ar mai renunta el si si-l comanda de fiecare data cand isi schimba masina. Exista reprezentanta Webasto si am vorbit cu unul din dealerii din Bucuresti (parca era un service din Rahova), si se pare ca au kit de montaj pe Forester (la comanda), insa ma interesa daca cineva a mai explorat problema asta.

Pentru benzinari nu prea e atractiv deorece motorul pe benzina se incalzeste foarte repede, insa de cand am diesel ma ingrozeste faptul ca iarna merg non-stop prin oras cu motorul rece, deoarece fac distante scurte.

Multumesc.

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #1 on: October 27, 2012, 20:00:12 PM »
Salut,
Aici in canadica nimeni nu a auzit de asa ceva.  Ptr.  benzinare se foloseste remote engine starter kit (566 $) iar ptr. diesel remote engine starter kit + block heater (160 $) sau/si battery warmer (40 $ , preturile concesionarului Subaru) + o baterie foarte buna`.  Daca`  aici in tara frigurilor vesnice functioneaza`,  ar trebui sa` mearga` si in Romania unde iarna e mai scurta`  si mai blanda`.
« Last Edit: October 27, 2012, 20:04:56 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #2 on: October 30, 2012, 06:16:45 AM »
Asa este, peste ocean nu prea se foloseste, probabil si din cauza ca majoritatea masinilor sunt pe benzina si motoarele pe benzina se incalzesc mult mai repede.

Remote Starter kit-urile sunt si la noi, insa au dezavantajul ca la o cutie manuala, trebuie sa lasi masina scoasa din viteza, ca atunci cand pornesti motorul de la distanta sa nu plece de pe loc. De asemenea, consumul la motorul rece in timpul incalzirii este de vreo 1-2 l/ora, deci intr-o luna poti consuma 10-20l, in timp ce la motorasul webasto e de vreo 200-300g/ora. Ma gandesc ca din cauza preturilor mai mici ale carburantilor solutia nu s-a raspandit prea mult in America si Canada si chiar si in Europa e cam de nisa, insa cine a avut o data nu prea mai renunta la ea.

Poate fac eu pionierat si va povestesc cum merge pe Subaru.


Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #3 on: October 30, 2012, 09:06:50 AM »
Sistemul in sine a fost conceput pentru domeniul industrial (Industrial Engine Pre-heaters) si mai apoi pentru camioanele care lucreaza in conditii grele si foarte grele de temperatura (cum'zic: scazuta! nu?! :) ). Sunt si masini care vin cu un sistem din asta montat direct din fabrica (unele modele de Merc, Audi - oil pre-heater).
Daca vrei sa ti se confirme ca ai facut o alegere buna ... ai facut o alegere buna! Cam prea scumpa dupa parerea mea. Daca locuiai in Norvegia, macar aveai un motiv real. Dupa cum zice si canadianu' forumului, nu e asa popular sistemul asta nici macar intr-o tara in care, teoretic, ar trebui! E bun de luat banii de la "entuziasti".

L.E.
Daca tot tu esti cel din postul asta, atunci iti mai zic inca o data: ai facut o alegere buna, daca ai avut si banii pentru ea, poti sa stai linistit acu' !

Si ... ia uite pret aici: http://www.wolverineheater.com/
« Last Edit: October 30, 2012, 09:33:02 AM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #4 on: October 30, 2012, 13:31:56 PM »
2 mari producatori: Webasto si Eberspacher.
Exista 2 modele de incalzitoare suplimentare: pe apa si pe aer.

http://www.eberspacher.com/products/air-heating/technology-in-detail.html
vs
http://www.eberspacher.com/products/water-heating/technology-in-detail.html

La 1000 euro nu este vorba de incalzitor suplimentar prin circuitul de racire al motorului. Alea costa undeva la 3000 si consuma mai mult.
Cele mai uzuale sunt cele pe aer. Webasto sunt mai cunoscuti, cel putin in Ro.

http://www.incalzitoarestationare.ro/
« Last Edit: October 30, 2012, 13:44:25 PM by Va`Ru X »
Subaru Impreza WRX 2001

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #5 on: November 01, 2012, 03:40:36 AM »
Multumesc pentru feedback tuturor.

Foreste, nu am pus eu acel post, multumesc pentru informatie, e util ca cineva a facut-o deja pe Forester. Probabil voi contacta persoana respectiva sa aflu mai multe detalii despre service-ul unde a facut treaba. Din informatiile mele de la un dealer Webasto (pe telefon) era vorba de vreo 1000-1200 Euro, pretul mentionat pe post mi se pare cam ridicat, dar poate e cel real si n-am inteles eu bine, sau poate nu era inclus montajul...

Legat de sistemul despre care vorbim, eu ma refeream la cel care incalzeste apa din motor, nu auzisem despre sistemul de incalzire al uleiului si nici cel pe aer, depre care zice VaRuX. Cel pe aer iti incalzeste masina, insa motorul este tot rece, deci obtii doar jumatate din beneficii.

Hai sa vad daca reusesc sa vorbesc cu cel care a facut-o deja si va tine la curent.

Salutari.


Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #6 on: November 01, 2012, 04:13:01 AM »
Asa este, peste ocean nu prea se foloseste, probabil si din cauza ca majoritatea masinilor sunt pe benzina si motoarele pe benzina se incalzesc mult mai repede.
Remote Starter kit-urile sunt si la noi, insa au dezavantajul ca la o cutie manuala, trebuie sa lasi masina scoasa din viteza, ca atunci cand pornesti motorul de la distanta sa nu plece de pe loc. De asemenea, consumul la motorul rece in timpul incalzirii este de vreo 1-2 l/ora, deci intr-o luna poti consuma 10-20l, in timp ce la motorasul webasto e de vreo 200-300g/ora. Ma gandesc ca din cauza preturilor mai mici ale carburantilor solutia nu s-a raspandit prea mult in America si Canada si chiar si in Europa e cam de nisa, insa cine a avut o data nu prea mai renunta la ea.
Poate fac eu pionierat si va povestesc cum merge pe Subaru.

Aici se folosesc start-kiturile deoarece in primul rand benzina este ieftina` si nimeni nu isi pune problema consumului , cativa litri de benzina` in plus in schimbul confortului la -40 Gr.C.  merita` din plin, si cum in general masinile sant destul de noi si in stare tehnica` foarte buna`  , motorul si habitaclul se incalzesc in 5-10 min.  cu doar cateva zeci sau sute de mililitri de cobustibil  (in nici un caz  10-20 L/luna`  !!!). In al doilea rand start-kitul se instaleaza` usor (cam 2 ore) si costa` mai putin decat un sirocou (de care nu a auzit nimeni aici)
Am vazut instalate start-kituri si pe diesel-uri si pe  masini cu cutie manuala`, singurele conditii la acestea sant ca aparatul sa` fie conceput si pentru masini manuale (am avut eu pe un Hyundai), si ca autovehiculul sa`  aiba` frana de mana` perfect functionala`. Daca` masina este lasata` in viteza`,  nu porneste deoarece se instaleaza` un senzor/intrerupator la schimbatorul de viteze care impiedica` pornirea.

......................................................
Daca vrei sa ti se confirme ca ai facut o alegere buna ... ai facut o alegere buna! Cam prea scumpa dupa parerea mea. Daca locuiai in Norvegia, macar aveai un motiv real. Dupa cum zice si canadianu' forumului, nu e asa popular sistemul asta nici macar intr-o tara in care, teoretic, ar trebui! E bun de luat banii de la "entuziasti".

Nu stiu daca`  ai facut o alegere buna`,  mai repede as zice una complicata`. Toata` masinaria aia e inca` un angrenaj complicat in plus pe masina`, care iti va complica ceva mai mult viata. Un start-kit + o baterie buna` iti rezolva problema mai usor,mai ieftin, si nu trebuie sa` te sperii de consumul enorm. Mersul la ralanti al masinii timp de 5-7  min. atata cat ii trebuie sa` incalzesti` motorul si interiorul  nu iti papa`  1-2 L.  (parerea mea)

.................................. . Din informatiile mele de la un dealer Webasto (pe telefon) era vorba de vreo 1000-1200 Euro, pretul mentionat pe post mi se pare cam ridicat, dar poate e cel real si n-am inteles eu bine, sau poate nu era inclus montajul...

Legat de sistemul despre care vorbim, eu ma refeream la cel care incalzeste apa din motor, nu auzisem despre sistemul de incalzire al uleiului si nici cel pe aer, depre care zice VaRuX. Cel pe aer iti incalzeste masina, insa motorul este tot rece, deci obtii doar jumatate din beneficii.

Parerea mea este ca` decat sa` dai 1000-1200 euro pe instalatia aia, mai bine dai 3-400 euro pe un start-kit, si de restul bagi benzina`,  si in felul acesta incalzesti si motorul  complet (apa`+ulei),  si interiorul masinii care te asteapta`  cu caldura` cand intri in ea. (tot parerea mea)
« Last Edit: November 01, 2012, 05:17:55 AM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

celalalt

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #7 on: November 01, 2012, 08:49:30 AM »
E diesel....de aici si problema.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #8 on: November 01, 2012, 09:21:09 AM »
Eu folosesc "remote start" cam tot timpul cat masina este rece, e frig / cald afara. Si fac asta de multi ani, deja sunt la a 3-a masina pe care am instalat Viper cu remote start.
Pornesc motorul cu 2-3 min. inainte sa ies din casa, fac cca. 4-5 min. pana ma urc in masina si pornesc, iar becul albastru se stinge in inca vreo 3-5 minute. Cam 10-12 minute, depinde cat de frig e afara.

Asta vine cu alarma de la Viper si desi costa destul de mult (500-600 EUR alarma cu toate modulele si manopera), are marele avantaj ca isi face treaba si vara, pornind anticipat aerul conditionat in zilele toride.
Cald iarna, racoare vara ... mie mi s-a parut o idee buna de 6-7 ani incoace.

L.E. Toate cele 3 masini au plecat din remote start "la sfert" pana cand le-am vandut, de regula pe la 70-80 k km. Nu am avut probleme cu motorul din cauza sistemului la nici una din ele.
« Last Edit: November 01, 2012, 11:33:42 AM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #9 on: November 01, 2012, 17:53:27 PM »
Multumesc din nou pentru input, e foarte util.

In mod cert varianta de remote start este de luat in seama, pentru ca e mult mai ieftina si rezolva problema de racire vara.  Insa ca sa ai geamurile dezghetate iarna cand te urci in masina, trebuie s-o lasi la relanti vreo 15-20 minute, cam asta e experienta mea la Brasov. Deci pentru acelasi confort consumi mai mult combustibil (estimarea mea vreo 10-15 L/luna extra pentru efect similar) , insa sunt evident 2 optiuni valabile cu pros si cons-urile de rigoare.

Ma voi uita si la varianta cu remote start, pt ca daca incalzirea stationara se duce la 2000+ Euro, e cam mult.

Salutari.


Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #10 on: November 01, 2012, 19:48:52 PM »
..................................
  Insa ca sa ai geamurile dezghetate iarna cand te urci in masina, trebuie s-o lasi la relanti vreo 15-20 minute, cam asta e experienta mea la Brasov.
.......................................

Inseamna` ca` ai o problema`  cu sistemul de incalzire al masinii.  In mod normal nu ai nevoie de 15-20  min. ca sa` incalzesti masina la temp.  optima`.  A mea se incalzea in max.  8-10  min.  la  temp.  exterioara`  de  -30 ,  -40  Gr. C.  !!

In mod cert varianta de remote start este de luat in seama, pentru ca e mult mai ieftina si rezolva problema de racire vara. 
..........................................

Varianta cu remote start rezolva` problema si vara si iarna.  Cu sirocoul o rezolva`  doar partial (numai iarna,  si numai incalzirea motorului)
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

celalalt

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #11 on: November 01, 2012, 21:41:20 PM »
Adiiiiiiiiiiii....masina lui e diesel....nu benzinaaaaaaaa !!!!!!!!!!De aceea se incalzeste mai greu.

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #12 on: November 01, 2012, 22:16:47 PM »
Ups  !!!!!!!!!!!   mDa,  am neglijat aspectul asta,  dar  totusi , mi se pare cam mult  15-20  min . ca sa` se incalzeasca`  masina,  mai ales ca` in Ro.  temperaturile nu sant atat de  scazute.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

celalalt

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #13 on: November 01, 2012, 23:09:04 PM »
Nu-i nimic.Stergi amprentele cu batista.....paris....bratislava....capatos....si scapi.... ;D

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #14 on: November 01, 2012, 23:40:25 PM »
.....................................  capat de linie  Montreal (nu au tratat de extradare cu Romania)  :D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #15 on: November 01, 2012, 23:47:47 PM »
Da-ne detalii!  :D
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #16 on: November 07, 2012, 10:03:49 AM »
Lasati omul in pace ca are dreptate. La benzina baga caldura dupa 2-3 minute de la pornire, iar la diesel dupa 15.

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #17 on: March 11, 2014, 21:42:23 PM »
Salutari tuturor,

Ziceam sa mai fac un update dupa ce mi-am pus (totusi) incalzitorul stationar de la Webasto, poate mai e cineva interesat de subiect.

Din nefericire, dupa ce am dat la greu gheata de pe parbriz in 2011/2012 si 2012/2013, iarna asta la BV a fost ca in Grecia, deci incalzirea globala mi-a cam afectat rentabilitatea investitiei si amortizarea se anunta dificila:).

Cateva impresii legate de experienta de pana acum:

- am instalat sistemul la BV la dealerul Webasto. Totul a fost super profi, in prima zi de montaj a venit si reprezentantul tehnic al fabricantului si chiar nu am nimic de reprosat. Kit-ul de Subaru s-a potrivit la fix, sistemul a functionat din prima etc. Pret total aproximativ 1600 Euro cu montaj si TVA inclus.
- functionarea la frig este foarte buna, la minus 10-12 C dureaza cam 10-15 minute ca sa se incalzeasca bine in masina si poate inca 5-10 minute daca e mai frig (anul asta nu a fost mai rece in nici o dimineata). Deja dupa 5-7 minute apa ajunge la 50 C si porneste ventilatorul de la interior.
- pe distantele relativ scurte pe care merg eu in oras am observat o reducere de consum de vreo 0.5-0.7 L/100km, insa aceasta economie nu mai e relevanta daca se merge distante mai lungi. Deci daca in diminetile reci aveam un consum de 9-9.5 L, acum a scazut sub 9L. Oricum impactul economic e destul de mic (pana la 100 Euro/sezon) si nu justifica in nici un caz o astfel de investitie.
-timpul de incalzire la interior este mai lung cu 30-50% decat in cazul sistemelor similare motate pe Audi din fabrica ( am experimentat sistemul asta la 2 prieteni care au A6, poate si cele de la VW si Skoda sunt la fel). Cel de la Webasto mi-a explicat ca acel tip de incalzitoare nu se poate monta decat in fabrica si ca intr-adevar timpul de incalzire este mai scurt.
-telecomanda "bate' la distante incredibil de mari si "trecand' prin cladiri. In prima zi cand am mers la servici nu-mi venea sa cred ca actiona pornirea sistemului de la o distanta de vreo 150 m, trecand prin 2 cladiri alaturate. Recomand cu caldura telecomanda cu afisaj (sau chiar instalarea modulului cu comanda pe telefon), ca sa fie la indemana informatia legata de timpul scurs de la initierea incalzirii. eu in mod sigur n-as tine minte de cat timp am pornit masinaria.

As pune si cateva concluzii (sper obiective):

- sistemul nu se justifica economic, prin reducere de consum etc, ci imbunatateste substantial confortul si protejeaza motorul la porniri la temperaturi scazute.
- intr-o zona cu clima mai blanda (Bucuresti, Timisoara etc) nu prea merita nici dpdv tehnic, ci doar ca fitza de confort.
- in zonele cu clima mai rece, probabil ca se poate justifica doar in cazul masinilor noi (astfel incat valoarea investitiei ca procent din pretul masinii sa fie cat mai mica, dar tot ajunge la 5%) si la o durata de folosinta de minim 4-5 ani. La revanzare nu cred ca se obtine mai mult de 500 Euro in plus, desi poate facilita diferentierea masinii din lista de pe autovit.ro/mobile.ro
- e o fitza de confort care mie imi place foarte mult si probabil ca imi voi monta sistemul si pe urmatoarea masina. Asta cu exceptia cazului in care ma mut undeva la caldurica sau revin la un turbo pe benzina!

Salutari,

Florin
 



Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #18 on: March 12, 2014, 16:29:10 PM »
Merci mult de review, foarte informativ si cuprinzator, chiar eram curios si eu de o dracie din asta in special pentru ca am consum foarte mare la porniri reci (nu stiu cat dar cu galeata).
Because Subaru, thats why.

Răspuns: Incalzire stationara/auxiliara Forester
« Reply #19 on: March 13, 2014, 02:55:26 AM »
......................................
Din nefericire, dupa ce am dat la greu gheata de pe parbriz in 2011/2012 si 2012/2013, iarna asta la BV a fost ca in Grecia, deci incalzirea globala mi-a cam afectat rentabilitatea investitiei si amortizarea se anunta dificila:).
As pune si cateva concluzii (sper obiective):
- sistemul nu se justifica economic, prin reducere de consum etc, ci imbunatateste substantial confortul si protejeaza motorul la porniri la temperaturi scazute.
- intr-o zona cu clima mai blanda (Bucuresti, Timisoara etc) nu prea merita nici dpdv tehnic, ci doar ca fitza de confort.
......................................................................


I told U  ca`  nu se merita,  mai ales la 1600 euro !!!!  :o   
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !