Salut la toti.
Dupa un an de la achizitia Foresterului, imi pot permite un mic feedback.
Am implinit cu el 13.000 km (stiu ca nu este prea mult) , si cel mai important lucru e ca nu am avut cu el absolut nici o problema (atata i-ar fi trebuit !!!!!! ).
Se comporta excelent in teren accidentat precum un padurar ce este , iar la autoastrada pot spune ca este peste asteptari. Am condus de cand sant aici multe SUV-uri si pot spune ca este cel mai stabil si mai lipit de asfalt din toate, asta probabil datorita motorului boxer si implicit al centrului de greutate coborat. Aceasta imi permite sa iau cube si viraje precise, cu viteza mare fara ca sa se incline prea tare sau sa prezinte riscul de rasturnare. Confortabil (dar nu cel mai cofortabil), pozitie inalta a scaunului soferului si excelenta vizibilitate in fata`, destul de spatios la interior (dar nu la fel de voluminos ca Legacy), motorul trage foarte bine, nici o vibratie, demaraj mai bun decat la vechiul meu Legy (probabil datorita celor 450 kg mai putini, insa cam zgomotos la interior (si asta probabil datorita materialelor de o calitate mai inferioara decat la Legacy-ul cu care ma obisnuisem si a izolatiei fonice mai precare). Ce este insa curios sub aspectul zgomotului interior este nu se aude zumzaitul motorului , in schimb se aude zgomotul rotilor care ruleaza pe asfalt si a pietricelelor sau pamantului care lovesc caroseria in aripi !
Se simte o diferenta foarte mare insa la materialele interioare : plasticul, tapiteria, finisarea si iluminarea butoanelor, la acestea Foresterul pierde cateva puncte din start in fata Legacyului.
Adevarata` capacitate tout-terrain, ideal pentru iarna si zapada (bineinteles jumelat cu cauciucuri de calitate), nu m-a dezamagit niciodata (bineinteles tinand cont de limitele impuse de fabricant si de bunul simt). M-am bagat intentionat in zapezi mari de cativa zeci de cm. dar fara a-l infunda in troiene de 2 metri pentru ca apoi sa afirm ca sistemul 4x4 nu e bun de nimic. Am intrat in balti si noroaie mari din care o masina 2x4 nu ar fi iesit niciodata si am iesit fara sa ma stresez prea mult. Cumparat de nou, nu mi-am pus problema cine l-a hamalit inainte, cat de uzate sant internele, cat ma vor tine consumabilele sau care o mai fi durata de viata a plasticaraielor de dedesupt. I-am facut schimbul de ulei si filtre la 10k km si revizia aferenta (cost 85 $) asa cum cere fabricantul si totul a fost OK.
Desi am ales varianta de baza plus cutie automata, nu as putea spune ca am simtit prea mult lipsa dotarilor suplimentare a variantelor cu echipare superioara. Scaunul cu reglare electrica nu mi-a lipsit deloc. O data reglat in prima zi, nu am mai umblat la el pana in ziua de astazi, antena radio exterioara nu ma deranjeaza deloc, ramele de la usi au devenit obisnuinta, cele 2 trepte de incalzire de la scaunele fata fac exact cat cele 4 trepte de la Legacy, singurul lucru care imi lipseste cu adevarat este sistemul de sunet performant de la vechiul Legy care in comparatie cu cel de pe Forester este cu 10 trepte mai superior. Alte dotari ca avertizorul de schimbare inopinanta a benzii, detectorul de oboseala, franarea automata, detectorul de unghi mort, camera de marche-arriere cu care se lauda alti fabricanti de automobile nu le-am simtin nevoia niciodata.
In schimb, garda la sol a Foresterului si sistemul AWD fac toti banii, permitandu-mi sa castig mult timp iarna cand nu sant nevoit sa dau la lopata zeci de minute ca sa scot masina din vreo parcare atunci cand ninge ca la nebuni cate 45 cm intr-o ora.
Un alt mic punct negativ pe care il gasesc la Forester este consumul un pic ridicat. Cand am luat-o nu scadea consumul sub 14/100km nici daca mergeam cu motorul oprit ! Apoi brusc dupa ce am implinit 5000 km consumul a scazut la 10-11/100 km. Acum are un consum in oras de 11,4 iar pe autostrada 9,7.
Un alt punct pozitiv pe care l-am constatat este cutia de viteze care schimba mult mai lin , dar la fel de rapid ca la Legacy, iar parca prima si a doua viteza sant mai scurte si mai puternice decat la Legy care erau mai lungi si mai lenese.
Bineinteles ca pana acuma nu i-am adus nici o modificare, nici un upgrade, nici o tunningeala, nimic. In primul rand ca nu am simtit nevoia de asa ceva, (si cum zicea cineva pe aici ``mai binele e dusmanul binelui``), masina comportandu-se pe masura asteptarilor mele de sofer pensionar, in al doilea rand pentru ca masina fiind in leasing nu am voie sa ma ating de ea, si in al trelea rand deoarece mi-am luat masina aceasta ca sa circul cu ea cat mai mult si sa ma bucur de ea ,nu ca sa muncesc la ea si sa bag bani in ea.
Ar mai fi multe de zis, dar atat imi vine in minte acum. Have a nice day !