Andrei, nu am nevoie ca tu sa ma crezi.
Reciteste discutia si vei vedea ca esti pe pustiu, esti incoerent, din punctul meu de vedere.
Nu lucrez in industria auto sau in vanzari, dar folosindu-mi neuronul obosit realizez ca sunt mai multi factori care influenteaza pretul de vanzare al unui autovehicul. Ce ramane acelasi in toate cazurile, indiferent de locul in care se vinde autovehicolul, este pretul de productie, in cazul nostru, fiind vorba de Subaru. Apoi, toate celelalte difera de la tara la tara, dealer la dealer, etc:
- taxe
- cost transport
- marketing
- adaos dealer
- venitul mediu al posibililor clienti
- multe altele pe care eu nu le identific acum
Nu compara puterea de cumparare din Germania si Franta cu cea din Romania, cand vine vorba de volum de vanzari. Daca e sa pastram proportiile in ceea ce priveste puterea de cumparare, vindem BMW si Audi de vreo 10 ori mai mult decat restul tarilor din Europa
Si tot avem preturile mai mari
Si tot asa, pentru dragul discutiei, din ce stiu eu pretul de vanzare al unui automobil este reprezentat in proportie de 50% de costul de productie si restul de cheltuieli "adiacente", ponderea cea mai mare avand-o marketingul, undeva la vreo 30 %. Cheltuielile cu marketingul in tarile bananiere ale Europei sunt muuuuuuult mai mici decat in cele normale, logic, spatiu publicitar mult mai ieftin, etc. Deci raman cativa mici factori, adica taxe si profit dealeri.
Cred ca incheiem discutia. Tonul tau agresiv sigur ma va face sa ma enervez si nu am chef. Folosesc forumul pentru a ma relaxa si nu pentru a avea dispute si refulari.
Spor