Resoftare - oare ???
Subaru club Romania

Resoftare - oare ???

concrion

Resoftare - oare ???
« on: November 05, 2012, 23:07:01 PM »
Salut,
Se discuta peste tot de acest aspect....cata putere si cuplu castiga masina, cat de putin consuma pe urma....oare totul e frumos ?
Cei ce se ocupa cu asa ceva (Racing Code, SKN, Exelixis, Mastertunner, TCM turbo, etc) toti vin si ne arata grafice frumos aranjate (deh, daca stii ce sa introduci si cum sa setezi, poti obine orice grafica doresti, nu ;), masini pe dyno, dar nimeni nu da "din casa" - detalii tehnice si problemele ce pot aparea dupa resoftare. Iar cand intrebi mai mult sau vrei sa ti se confirme ca ai un castig real, nu doar grafice, nu esti auzit.....din cauza zgomotului de la dyno, nu ?
In urma achizitionarii accesportului de a la cobb tunning si a aplicatiei accestuner, am petrecut ceva timp incercand sa prind "bazele" modificarilor si crearii hartilor personalizate sau nu.
Deschid acest subiect cu urmatoarele propuneri:
1. toti cei care au masini de US produse intre 2004-2006 cu motor de 2.5 l (sau wrx si STI USDM model 2007) si vor sa resofteze masinile cu harti de la cobb sa spuna si le imprumut aparatul pentru operatiune - fara nici o obligatie
2. cei care pot citi hartile actuale si vor sa discutam/analizam ce se gasesc in ele, sau logurile de monitorizare a parametrilor sunt bineveniti. Recomand romraider - si forumul de acolo pentru mai multe amanunte
3. daca aveti cititor obd.....monitorizati-va functionarea motorului si o sa vedeti ce e bine si ce e rau
4. oamenii din domeniu (Sebastian si altii daca mai sunt pe aici) sa ne prezinte nu doar grafice dar si datalogurile de la monitorizarea functionarii motoarelor, sau macar cativa parametrii: AFR; A/F Learning 1; Boost; DAM (Dynamic Advance Multiplier) sau IAM (Ignition Advance Multiplier); FKC (Fine Knock Correction). Apropo, oameni buni, de ce pe grafice nu adaugati macar boostul si afr sa vedem si noi ce se intampla cu aceste valori ? Si inca ceva: de ce nu spuneti in prealabil doritorilor de tuning, ca ar trebui sa faca o seama de verificari inainte de resoftare ??? iar lista e a dracului de lunga...ca sa enumar doar cateva aspecte: test de compresie; Cylinder Leakdown Test (CLT); verificarea lipsei oricaror pierderi la motor; curatare senzor maf si filtru de aer curatat sau nou; verificarea starii turbinei (jocuri axiale, etc); verificarea etansarii evacuarii, bov, etc, etc...altfel masina va intra la resoftare la fel ca un om care intra la operatie fara nici un fel de analize
 
Poate ca e un subiect aiurea, dar sincer, eu unul incep sa ma intreb cat e realitate, cat e marketing si apa de ploaie cu resoftarile.....ca daca primesti 25 martoage in plus si masinii ii cresc sansele de a sparge motorul cu 90 %, atunci eu zic ca nu merita.
In alta ordine de idei, pentru cine e curios, pot sa le furnizez hartile: standard; racing code; cobb stage 1 pentru comparatii. Toate au fost pe masina mea, acum am cobb stage2 si lucrez sa imi creez singur stage 3. Evident ca v-ati prins de care harta am fost multumit....
Seara buna.
P.S. Vedeti ca pe romraider gasiti o gramada de harti pentru toate tipurile de masini, si apoi cu un laptop si monitorizarea masinii puteti sa o particularizati pe masina voastra.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #1 on: November 05, 2012, 23:46:30 PM »
Direct la tinta! Bun topic si sincer cred ca ai dreptate. Multi tuneri abordeaza stilul "Hai la noi si vorbim". Presupun ca nu e nimic de ascuns, asa ca e bine sa spui lucrurilor pe nume si sa dai cat mai multe detalii. Afirmatii de genul "Iti facem soft si masina trage mai bine si consuma mai putin pentru ca optimizam softul" mi se par incomplete, desi pot fi adevarate.

+1 de la mine concrion ;)

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #2 on: November 06, 2012, 01:01:07 AM »
Nu credeam ca o sa vina momentul cand o sa apreciez ceva scris de tine. Bun titlu, bun continut. Hai sa nu te deochi 8)
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #3 on: November 06, 2012, 01:19:09 AM »
+1 si curios ca inca e liniste ....
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #4 on: November 06, 2012, 06:58:01 AM »
Parerea mea este ca va jucati cu focul, dar e treaba voastra.
Lucrurile nu sunt asa de simple precum par si personal chiar daca am cunostinte nu fac setari electronice, specialist fiind partenerul meu care e supraspecializat in acest domeniu. Sigur as putea insa nu la nivelul produselor pe care le oferim acum, as seta mediocru. Daca voi considerati ca aveti cunostintele necesare nimeni nu va poate oprii dar sa fiti siguri ca o sa o faceti pe banii vostrii. Sigur ma consult cu partenerul meu cu privire la anumiti parametrii dar asta nu insemna ca setez eu.
SUnt total de acord ca o masina care vine la chiptuning trebuie sa fie intr-o stare tehnica impecabila altfel locul ei e la service nu pe dyno.
Din pacate oamenii nu prea se pricep iar cei de la multe serviceuri isi fac treaba pe jumatate.
Asta e realitatea ce sa facem.
Mecanica inca in Romania este o problema.
Chiptuningul se poate defini ca fiind operatia de modificare a manegementului motor in vederea ameliorarii performantelor.
Este o operatie care face toti banii, nu este foarte scumpa, raportand asta la costurile masinii in sine sau la benzina consumata pe care o pui mereu, la costul reviziilor... in plus sunt sanse mari ca usor in timp sa se recupereze din suma de chiptuning sau resoftare prin economia de carburant dar si o mai buna functionare.

Nu vreau sa fiu rautacios dar eu sunt curios sa vad rescalare de admsie facuta, prima rescalare de injectoare de peste 1000cc si comanda presiunii in turbo executata corect de un amtor care foloseste Cobb.
Noi la Racing Code ii putem inchiria fara nici un fel de probleme standul, chiar ii facem un pret foarte bun pentru asta si il lasam sa seteze cat si cum vrea, cum inchiriem standul altor tuneri il putem inchira si unor pasionati. In prezent inca exista tuneri consacrati care in loc sa foloseasca boost controlerul comandat de ECU vin cu unul aditional extern. Asta e o dovada de totala lipsa de profesionalism, lipsa de experienta si pregatire, in plus ricul fiind major pentru motor.
Presiunea in turbo trebuie sa fie la indemna ecu care sa dicteze cand o creste si cand o scade fiind situatii in care daca nu e scazuta face tzandari motorul.


« Last Edit: November 06, 2012, 07:13:10 AM by sebastian »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #5 on: November 06, 2012, 08:11:28 AM »
sebi tu confunzi ecu tuning cu principiul de access port, prin definitia sa un access port este pentru amatori si sa aiba un punct de plecare, bun topic concrion, vezi ca pe forumul romraider sunt multi baieti care impart logari,softuri si opinii
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #6 on: November 06, 2012, 19:10:29 PM »
Da este posibil sa fie asta. Multumesc !
Eu totusi cred ca astfel de masini nu trebuiesc zgandarite amatoriceste pentru ca te poti frige si un motor e foarte scump de refacut, chiar si in varianta de serie.
Aceste masini trebuiesc tratate profesionist cu maxim de responsabilitate, iar doleantele clientului pot fi puse in practica doar atat timp cat masina permite fara a fi trecuta in plan secundar fiabilitatea.
Tom de ce ai apleat la o setare custom pe dyno facuta de un om care consideri ca este specializat in asta?

Singurul lucru care nu-mi place in topic este faptul ca suntem in aceeasi fraza cu alte firme care pretind ca vand produse similare.

« Last Edit: November 06, 2012, 19:17:53 PM by sebastian »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #7 on: November 06, 2012, 20:13:48 PM »
eu am apelat la un soft custom pe dyno pentru ca la ce modificari am eu nu aveam alta solutie ca sa fiu eu cert ca masina imi va merge cum imi doresc din orice punct de vedere si in orice regim in care doresc sa merg, la orice temperatura,sarcina, etc.
trebuie de inteles altceva aici, cobb vinde o solutie "off the shelf" care se poate folosi la anumite modele cazul de fata discutam subaru, si aici ai doar cateva optiuni pentru fiecare masina in parte, si anume ai vreo 4-5 harti modificate si anume stock imbunatatit, stock imbunatatit benzina 93, cu filtru panel, cu admisie aem si nu imi mai aduc aminte + inca cateva optiuni gen valet parking, reflash to oem si inca cateva. ideea acestor domni a fost geniala si anume o echipa de softisti f buni au oferit o solutie de reflash pentru oricine doreste aceasta operatiune, dar nu doreste sa plateasca pretul unui custom tune pentru ca nu se justifica poate in cazul lor, nu are modificari substantiale, vrea o solutie safe care stie ca este folosita de multa lume si ca are un feedback bun plus multi sunt multumiti ca raman cu un device cu care se mai pot juca, loga masina lor. da un astfel de soft nu va fii niciodata la fel de bun ca un soft custom pentru ca un soft custom este facut dedicat pt masina ta si va merge doar pe masina ta, caci dupa cum stim toate motoarele identice nu sunt chiar identice. aceasta solutie de la cobb este una f buna pentru cineva care doreste ceva foarte safe dar totusi o imbunatatie, pentru ca prin ideea lui a accessportului trebuie sa ofere ceva safe care sa mearga pe orice motor, deci automat nu poti sa scoti tot din afr,injectoare,aprindere,turbo,etc. in schimb acesti baieti ofera si servicii custom pentru cine doreste si stiu ca sunt cateva echipe prin state care alearga in diferite serii motorsport gen auto-x, time attack si drag care au apelat la serviciul lor custom si ca sunt destul de multumiti si cu rezultate bune.
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

concrion

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #8 on: November 06, 2012, 20:38:52 PM »
Salut Sebi,
As vrea sa aduc cateva precizari la ce am scris in preambulul acestui topic:
- nu sunt si nici nu cred sa fiu (de fapt never ever nu o sa se intample asta) la nivelul de cunostinte tehnice a lui Alex sau al tau. Ceea ce faceti voi este activitatea, pasiunea si jobul vostru; ceea ce fac eu e sa ma informez, sa caut sa inteleg, sa explorez. Scopul acestui subiect era ca pe de o parte voi, cei din domeniu sa deveniti mai deschisi si sa incercati sa oferiti mai multe informatii celor interesati de asa ceva, iar pe de alta parte, noi, amatori in acest domeniu, sa schimbam informatii, impresii si opinii obinute in urma utilizarii masinilor noastre (resoftate sau nu).
- vrei, nu vrei, din pacate nu sunteti singuri pe piata, iar companiile amintite de mine au si ei un portofoliu destul de mare de clienti (satisfacuti sau nu). Toti aveti si masini bune, dar si rateuri, care au depins sau nu de voi (din pacate, asa cum spui si tu, pana cand nu o sa ai si partea mecanica la "tine in casa" sa poti fi sigur de lucrari, nu vei putea oferi niciodata garantia ca o masina resoftata nu va crapa din motive mecanice). Pun pariu ca in afara de cei enumerati (cu care eu am intrat in contact pe parcursul anilor) sunt multe alte firme....ah, uite ca am uitat de RBN, vezi ;)....pe piata, iar daca tu vrei sa spun ca Racing Code e pe locul 1 si restul nu conteaza nu am cum
- as aprecia ajutorul venit din partea ta (si se pare ca alti "tuneri" nu mai sunt aici) daca "ai mai da din casa", daca ne-ai spune unde gresim, unde e bine si unde nu. Vezi tu, nu toti "umflam" masinile pentru o cursa de 400 m sau pentru 3-4 km de coasta si apoi sa o bagam in garaj, ci pentru placere personala, si de multe ori suntem luati de val, si fara o persoana de buna credinta care sa ne tempereze avantul, intram in belele.
Pe langa cele de mai sus, poate ca nu m-am facut inteles:
1. nu recomand nimanui sa se joace cu softul masinii decat daca este pe deplin constient de ce face si de posibilele urmari; pe de alta parte monitorizarea functionarii motorului si analiza datelor nu dauneaza nimanui
2. nu am de gand sa intru in acest tip de afaceri, si nu o sa modific harti, sau sa fac resoftari pe bani, etc; faptul ca doresc sa aprofundez si sa acumulez cunostinte dintr-un domeniu vine din sete de cunoastere, iar daca am de gand sa imi transform masina in cobai, o fac pe riscul meu....dar macar stiu in ale cui oooo o sa dau cu tesla, nu ? ;)
3. pun la dispozitie oricui ce am eu, iar daca pot ajuta cu ceva, e de ajuns sa cereti
In incheiere, Sebi, tu stii ca am avut si discutii constructive dar si contradictorii, iar eu spun ce am de zis (chiar daca supar lumea....pe tine sau pe ceilalti de pe forum) si asa o sa se intample si de acum incolo, iar ce spui tu de cei de la cobb, nu e adevarat deoarece tipii au mai multe masini si rezultate recunoscute decat toate firmele de tuning din Romania la un loc; iar ei, daca vei cauta pe youtube, folosesc micul accesport si accestuner pentru tuning profi pe dyno; ca sa nu mai zic ca produsul lor, alaturi de celelalte de piata a adus mai aproape de omul de rand tuningul, dar in primul rand capacitatea de monitorizare, diagnosticare si identificare a problemelor de functionare a masinilor.
Iar cine are curiozitate sa intre pe siteul lor o sa vada cum arata siteul uneia dintre firmele mari din domeniu (cel putin in US): suport, dyno database (tot pus pe tapet - grafice, modificari, etc), forum, etc. Sa va mai zic de faptul ca eu le trimis inregistrarea de date si mereu primesc feedback ce si cum ?? Iar daca vreau o harta particularizata pe baza datelor inregistrate in functionare, corelat cu modificarile mecanice si ce vreau de la masina, mereu gasesc asistenta la ei (evident ca daca vreau sa imi faca ei harta cap coada , ma costa 150 dolari....dar asta e, nu e totul gratis) ? Nu spun ca sunt cei mai buni, dar nici nu sunt amatori....asta, spre deosebire de mine :)
In speranta ca am mai limpezit un pic apele va doresc o seara linistita.
Pe curand.

P.S. Va recomand un test de compresie, pentru a vedea in ce stare e motorul, iar pentru subaru, din ce stiu eu acestea sunt cifrele optime (functie de raportul de compresie)
•8:1-8.5:1 compression: 150-170 psi per cylinder
•8.5:1~9.5:1 compression: 170-210 psi per cylinder
•9.5:1~11:1 compression: 210-275 psi per cylinder
•11:1+ compression: 250+ per cylinder (highly depends on cams being used)
Cei din domeniu pot confirma daca cifrele sunt bune sau nu. Apropo, un manometru specializat se poate lua si de aici, http://www.autoscan.ro/Tester_compresie.htm (interesant este si manualul de pe pagina respectiva) insa din pacate spre deosebire de alte masini la care accesul este facil si toata treaba dureaza 10 min, la subaru lucrurile stau in altfel si e cam greu sa facem testul "cand vor muschii nostri"

concrion

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #9 on: November 06, 2012, 20:54:16 PM »
Salut Tom
Man, e intocmai cum spui, cu amendamentul ca intre timp au mai avansat un pic: au cateva centre bine puse la punct unde "aranjeaza" masinile pe dyno. Apoi, au scos accestuner care e un romraider in varianta cobb, ca sa nu mai zic ca au introdus tuningul functie de tabela viteza/densitate (In stock form, most modern ECUs measure airflow using a Mass Airflow (MAF) sensor located in the stock intake system. Large turbo and very high horsepower applications move so much air that they exceed the MAF sensor’s maximum capacity and make MAF based tuning impractical. For these types of vehicles, COBB Tuning has implemented Speed Density tuning logic in select AccessPORT firmware and AccessTUNER software, allowing these big-builds to be easily tuned using familiar tuning tools and leveraging the convenience and sophistication of the OEM ECU). In alta ordine de idei am mereu cu mine un aparat pe care pot stoca o gramada de harti (maxim 100) si pot incarca economy mode cand sunt in oras, am harti pentru benzina de 91,93,95 si 99 (facute cu ajutorul inginerilor de la cobb ultimele doua). Repet insa: nu este the best of the best si probabil ca pentru unii nu e ceea ce trebuie, insa, pentru mine, pentru moment e ok.
Ok, aici ideea nu era sa vorbim de cobb sau racing code, ci altul era subiectul. Eu am incheiat pe tema asta.
Seara buna.
 

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #10 on: November 06, 2012, 22:21:58 PM »
Daca va pun un test argumentat despre ce insemna custom tuning si cum se manifesta sunt banat pentru reclama insa adevarul e unul, fizica si legile ei este aceeasi iar rezultatele se vad.
In ce priveste cota de piata cred ca acoprim undeva in jur de 95% din masinile Mitsubishi si Subaru resoftate in Romania in ce priveste esecurile nu ni le asumam pentru ca din pacate noi suntem precum unii croitori care lucreaza cu materialul clientului.
Dar asa cum am spus cine vrea sa se joace sa-si cuantifice interventiile in soft este invitat sa o faca pe dyno, ii facem un pret foarte bun pentru inchiriere si cine stie, nu poti sa sti de unde sare iepurele. Chiar va incurajez sa incercati sa va jucati dar sa nu spuneti ca nu v-am atras atentia ca poate fi periculos.
Sunt firme mari in lume care pentru a evita astfel de interventii neasumate blocheaza accesul la soft. Este lafel de adevarat ca noi in mare parte putem debloca aceste oprelisti bitice insa e greu pentru un amator, uneori imposibil si profesionistilor.
Acum a rog sa-mi permiteti retragerea din zona de amatori asa cum bine o definea Tom si va astept cand e cazul sa faceti treburi serioase la masinile voastre.
« Last Edit: November 06, 2012, 22:23:43 PM by sebastian »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #11 on: November 07, 2012, 07:57:41 AM »
sebi tu faci aici alta confuzie, daca tu compari nivelul de modificari oferite "off the shelf" pentru o harta de baza da poate COBB par amatori, pentru ca prin ideea lor ei doar ofera entry level la inceput, in schimb daca tu doresti sa te compari in brand cu domnii de la COBB eu zic ca apar discrepante grave doar din simplu fapt ca sa poti oferii o harta pentru orice masina care poti sa o pui si masina sa mearga si sa ai feedback pozitiv 100% este un rezultat statistic impresionant si foarte greu de obtinut, iar o adunatura de amatori care fac un soft dupa uerche cu cunostiinte mediocre nu au cum sa obtina un asemenea rezultat deci ca sa clasific COBB ca amatori inseamna ca Motec si Pectel nu sunt nici ei departe
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #12 on: November 07, 2012, 22:15:02 PM »
Poate ca tu vrei sa discuti in contradictoriu sau sa creezi noise, eu nu am aceasta intentie si te rog sa reti faptul ca ai inteles gresit. Nu am de gand sa dezvolt polemici, mai ales tu fiind clientul altcuiva...
Nu am afirmat ca firma Cobb este o firma "ieftina" sau cum vrei sa-i spui ci faptul ca amatorii pot beneficia de un acces oferit de acestia in soft ce poate fi periculos. Cobb au un marketing excelent sunt o firma colosala si stiu sa vanda, fapt pentru care noi ii felicitam. Nu ai sa vezi pe undeva un cuvant urat spus de mine la adresa lui CobbTuning.

Pe dyno pot sa vina sa testeze absolut orice harti vor, facute de ei, de ..., de Cobb, care de curand vad ca a achizitionat un dyno ca al nostru Mustang. Cine stie poate ca intradevar cineva are talent si asa poate sa-l descopere, cum am spus nu sti de unde sare iepurele.
In ceea ce ne priveste poate ca nu ai stiut pana acum si asta datorita marketingului deficitar al Racing Code ca  Racing Code a fost a treia firma pe piata mondiala care a avut acces in ECU de Subaru, acces total avand definitii pentru modele intangibile pentru altii.
Au fost EcuTek, Prodrive(care utilizau tot solutia firmei anterioare) si Racing Code.
Spre deosebire de restul firmelor din Romania ceea ce facem noi este altceva, cu totul altceva, in primul rand discutam de solutii romanesti, de inteligenta romaneasca si nu de import de inteligenta. Totul este dezvoltat de noi prin cunostintele si munca noastra cu banii nostri nu reprezinta import.
Vreau sa dau un exemplu fara a fi considerat un apropo, daca in Grecia un compatriot de al nostru ar fi avut o firma de tuning cu softuri si inteligenta romaneasca nici un grec nu ar fi trecut pragul, din orgoliu, din ... nu intrau la un strain, in timp ce in Romania situatia e altfel toti stau cu nasul in dosul strainilor si cand il scot de acolo se mira de ce le pute tot.
Da unei maimute un brici sa se barbiereasca si o sa-si taie gatul.

concrion

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #13 on: November 07, 2012, 23:13:44 PM »
Salutare baieti (si fete, daca sunt pe forum),
Sper ca subiectul acesta sa nu nasca polemici, pentru ca nu asta e scopul.
Stiu ca sunt oameni pe forum care au obd readere.....voi puteti cu ele sa inregistrati parametrii de functionare ai motorului ? Adica stiu ca elm327 se poate lega prin bluetooth la un laptop si cu romraider sau ceva echivalent puteti monitoriza functionarea motorului. Sunt preocupat acum de controlul detonatiilor (care, apropo, la mine apar indiferent de softul pe care l-am utilizat, si evident functie de calitatea combustibilului) si eram curios cum va descurcati voi cu ele.
Ca sa intelegeti la ce ma refer, uitati ceva aici: http://www.romraider.com/forum/topic1840.html
Daca nu aveti obd readere, ma e si varianta "medicala", adica sa ascultati motorul cu un set bun de casti.....cine vrea detalii cum se face, sa spuna. Iar daca vreunul dintre voi crede ca nu are asa ceva, sau cineva v-a pacalit ca nu aveti sau veti mai avea detonatii in motor.....inseamna ca era 1 aprilie.
In final, aici aveti ceva infomatii pentru cei interesati sa intre mai in detalii:
http://www.iwsti.com/forums/ecu-tuning-performance-electronics/23793-ecu-tuning-performance-electronics-threads-interest.html
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=258735&highlight=ecu
Seara buna.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #14 on: November 08, 2012, 07:25:12 AM »
sebi eu cred ca tu ai inteles gresit punctul meu de vedere in aceasta discutie, acesta fiind sa iti aduc in atentie anumite aspecte, discutia in contradictoriu cu tine nu exista iar pt a crea "noise" am alte lucruri mai importante decat sa te troluiesc, daca tu te simti atac sau ofensat de ce am zis eu eu zic sa recitesti postul meu cu atentie si sa vezi ca nu am nici un atac la persoana ta sau a firmei tale.
cat tine despre firme de tuning locale nu prea ma intereseaza ce face fiecare iar fiecare e liber sa aiba orice politica/comportament doreste, nu e treaba mea in special unde doreste sa se duca fiecare, in schimb eu sunt mult peste multumit si sunt convins de ce stie baiatul de Okan din multe motive, exemplu ar fi m3-ul meu care tocmai l-am luat, la care in momentul in care m-am hotarat sa fac soft nici nu am mai inchiriat nici un dyno doar m-am vazut direct cu el pe strada si am mapat, si totul a iesit minunat, masina germana stock nu prea prezinta secrete pentru dansul, mai mult experienta acestui domn din domeniul de track ma convins pe mine ce stie, iar faptul ca a facut masini pt diferite curse de circuit se vede ca stie ce face si e la alt nivel, la sfarsitul zilei depinde ce iti doresti de la masina ta si ce asteptari ai, acum gandestete si tu daca ai fi un client independent nu te-ai duce la underground racing sa iti faca un motor pentru o cursa de le mans, la fel cum nu te-ai duce la Prodrice sa iti faca un motor pt 400m

zi buna
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #15 on: November 08, 2012, 07:30:02 AM »
Faptul ca detonatiile intr-un motor cu ardere interna afecteaza fiabilitatea sa este un lucru cunoscut. De multe ori insa constatarea acestora (a detonatiilor) se face tardiv si anume in momentul refacerii motorului.
Detonatiile au insa si un efect negativ asupra performantelor masinii din doua cauze principale:
1.Scaderea eficientei termice a motorului
si
2.Corectiilor facute de ECU care (la sesizarea detonatiilor) daca nu este corect programat nu poate elimina detonatiile prin retragerea avansului si comutarea hartii de benzina.

Un exemplu care ilustreaza efectul detonatiilor asupra performantei masinii poate fi ilustrat cu ajutorul datelor obtinute in urma masurarii si logarii unui Mitsubishi EVO X - SST, care spre deosebire de alte SST-uri ce ne-au calcat pragul nu avea soft de serie.

In testele dyno care le efectuam cel mai des si anume, "road simlation" si "power test" ponderea maxima de aparitie a detonatiilor (daca este sa apara) este in "power test".

Datorita faptului ca am suprapus trei grafice unul peste altul, pentru a fi lizibile, rezultatele au fost impartite astfel:
- o fisa dyno doar cu puterea obtinuta cu cele trei setari ale ECU : Stock, SKN, Racing Code
- o fisa dyno doar cu cuplu obtinuta cu cele trei setari ale ECU : Stock, SKN, Racing Code
- o fisa de analiza a detonatiilor inregistrata astfel: in cele mai "usoare' conditii pentru setarea Stock si SKN respectiv "road simulation" fara a trece de 6400RPM si cea mai "grea" pentru setarea Racing Code respectiv "power test" 7000RPM.

Deasemenea, efectul detonatiilor se poate resfrange indirect si asupra turbinei prin urmatorul mecanism:
In momentul detectarii detonatiilor ECU incearca eliminarea lor si prin retragerea avansului, marind astfel temperatura gazelor de evacuare (EGT).
In functie de magnitudinea acestui fenomen (cresterea EGT) cat si de durata sa (plaja de turatie pe care se inregistreaza detonatii) in timp, fiabilitatea turbocompresorului poate fi afectata.

Dupa cum se poate observa o prezenta moderata a detonatiilor in varianta cu soft de serie nu este ceva anormal, dar, un lucru mai putin cunoscut este faptul ca, cu cat puterea motorului este mai mare cu atat efectul lor este mai daunator (temperatura mai mare).

Pentru o comparatie intre modele, adaug si o fisa de analiza a detonatiilor de la modelul EVO9 coplet stock.





« Last Edit: November 08, 2012, 07:32:56 AM by sebastian »

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #16 on: November 08, 2012, 07:39:26 AM »
Detonatiile sunt monitorizate la Subaru in versiunea stock de un microfon montat pe partea superioara a blocului motor putin in stanga fata spre cutia de viteze.
Acest senzor asculta zgomotele motorului si are filtre speciale care ii permit sa distinga intr-o oarecare masura detonatiile.
Nu este o scula perfecta si multe alte zgomote decat cele ale motorului sunt inregistrate ca si detonatii, mai ales cand vorbim de un motr cu uzuri.
Softul de Subaru in momentul in care inregistreaza detonatii retrage avansul si imbogateste automat amestecul trecand pana la inlocuirea versiunii de soft. Trece intr-un soft de asa zisa avaria fara sa dea nici un semnal si revine la valorile initiale in foarte mult timp de buna functionare, sau cu un reset si o invatare corecta.
Detonatiilepot fi ascultate cu un microfon special bine montat insa amlificatorul trebuie sa stie sa filtreze zgomotele pentru ca altfel ... si se pot asculta in casti de o ureche bine antrenata care cunoste zgomotele motorului.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #17 on: November 08, 2012, 11:10:47 AM »
da foarte improtante detonatiile, bine zis, apropo ca doream sa te intreb cum adica a 3-a firma cu acces complet in ecu, v-ati creat propria voastra interfata de logare la ecu? pe langa cei precizati de tine ai uitat de romraider si ecuedit, si apropo la graficele alea presupun ca te referi la putere si cuplu masurate la motor
« Last Edit: November 08, 2012, 11:31:46 AM by MihaiFlorescu »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

concrion

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #18 on: November 08, 2012, 14:15:35 PM »
Salut,
Foarte bine venite informatiile de la Sebi.
La graficele in negru care sunt destul de mici, imi poti spune, te rog, ce date sunt reprezentate pe abscisa ? Cumva timpul de functionare, in secunde ? Presupun ca ordonata este dubla (turatii si numar de detonatii), dar abscisa ?. Adica, daca e vorba de o simulare (sau doar o acceleratie de cateva secunde) pe dyno....inseamna ca eu stau bine. Adica eu am 15-20 detonatii in 30 min de mers.
In alta ordine de idei, cred ca eu am mai zis pe undeva: toata lumea pe dyno masurati indicatiile la roata pe care le extrapolati (functie de diversi factori: pierderi transmisie, tren de rulare, frecare, etc....) pentru a scoate valori mai mari la motor ca sa fie "bizonii" multumiti ca au masini puternice.
Apropo, pentru cei interesati: Foresterul meu, in carte are 230 cp, dar in realitate, la roata raman in jur de 165-170 cp (pierderile la cutia automata sunt in jur de 25-30 % .... mai mult spre 30, iar la manuala sunt 20-25%....mai mult spre 25...vorbim de stock).
Si pe mine ma surprind graficele de mai hos pentru un evo X care de fabrica are 295-300 cp, nu ? si apare pe grafic varianta stock cu 250 la roata.....adica doar 16 % pierderi la un tren de rulare 4x4 si cutie automata cu dublu ambreiaj ?? .... pe de alta parte mai sus, in postarea ta scrie "logarii unui Mitsubishi EVO X - SST, care spre deosebire de alte SST-uri ce ne-au calcat pragul nu avea soft de serie" deci presupun ca nu era softul normal de la o masina stock.
In incheiere, desi am spus ca sunt impotriva polemicilor si nu vreau sa fiu rau, o sa iti aduc aminte ca desi mai sus tu scrii "testele dyno care le efectuam cel mai des si anume, "road simlation" si "power test" " cand eu am cerut sa imi faceti o simulare inainte de resoftare (am spus clar: simulare 0-100 sau 60-120 kph sau chiar un 400 m ca acolo se vad toate celelalte) si dupa, mi-ati spus ca nu se poate, ca etc.....Evident ca apoi am avut discutia aprinsa cu voi, intrucat masina era mai lenta pe strada....consumul la fel sau mai mare...iar masina intra in limp mode (evident, datorita benzinei, bat-o vina) iar eu nu eram convins de avantajul adus pentru suma platita.
Ca sa nu o mai lungesc: mi se pare normal ca orice comerciant care sa respecta sa ofere dovada vie a ceea ce ofera in schimbul banilor ceruti....in cazul vostru asta inseamna ca nu doar lui Andronic sau Titi Aur sa ii oferiti informatiile, dar si "bizonilor" care trebuie sa stie ce obtin in realitate (in afara unei foi cu 2 grafice). Sincer, cred ca toate firmele de tuning ar trebui standard sa oferiti simulari pe dyno si o monitorizare a parametrilor (asa cum am spus intr-un post anterior, macar boost, afr si DAM/IAM) inainte si dupa modificarile realizate de voi.....iar cei care nu au dyno, se poate face acest lucru si in cateva ore pe A2 sau A3 (ma refer la colectare date si monitorizare parametri).
Apreciez cunostintele si ajutorul care vin din partea ta Sebi, si probabil te deranjeaza ce spun, insa sincer, pe termen lung, veti avea doar de castigat devenind transparenti si ajutand clientul sa stie ce a obtinut in realitate de la voi si ce a castigat masina (altfel, in multe cazuri, probabil vorbim de efectul placebo)
O zi frumoasa in continuare.
P.S. Parerile mele sa nu credeti ca sunt indreptate doar impotriva Racing Code sau ca altii ofera mai multe informatii clientului.....ba dimpotriva....pe vremuri cand am avut un rs facut la master tuner, trebuia sa scot vorbele cu clestele...iar cei care nu au dyno si care doar incarca niste harti primite din germania sau etc (TCM, Dimsport) ce sa mai zic...
« Last Edit: November 08, 2012, 14:26:32 PM by concrion »

Răspuns: Resoftare - oare ???
« Reply #19 on: November 08, 2012, 19:01:12 PM »
Imi pare rau ca nu ma pot opri asupra tuturor intrebarilor.
Puterea si cuplul din grafice sunt la roata.
Cine vrea sa-i dau sa citeasca despre dyno un articolo complet sa-mi dea pm si ii dau adresa sau sa permita in mod expres afisarea acelui link unde cineva si-a pierdut foarte mult timp cu asta.
Este in mod cert cel mai complet articol existent pe undeva despre dyno.
Sau daca un moderator sau admin vrea sa il transfere nealterat ii dau adresa si o poate face. Acolo nu mai e loc de schimbat nimic si nici de pus vreo virgula.
@Tom ti-am spus ca nu vreau sa intru in polemici si daca vrei sa iei de buna informatie e ok daca nu noi oricum nu ne facem un mare titlu de glorie din asta. In momentul in care noi puteam resofta modelel Subaru in lume mai existau doar trei solutii de resoftare oferite de cei mentionati anterior.
EVO X stock este declarat cu 295PS dar in realitate se duce spre 280PS. Al meu a avut la 2000km parcursi 277.

In nici un moment nu am luat asta personal sau ca un atac RC doar ca imi doresc sa nu fiu in aceeasi oala cu restul.

La EVO a fost usor sa va explic cum este cu detonatiile dar la Subaru nu e asa de simplu este mult mai greu, de fapt nu greu e altfel si trebuiesc alte cunostinte pentru a intelege exact, iar eu ma exprim un pic stangaci uneori. Ca sa spun asa la Subaru detonatiile sunt deduse cumva din efect ... 
Racing Code firma pe care o reprezint se ocupa in principal de masini si nu de clienti, clientii pot invata asta in alta parte, expunerile pe care le facem noi sunt destul de succinte asa ca nu va asteptati sa ofer foarte multe informatii dar ceea ce spun este adevarat si corect.

Referitor la timpul de accelerare sau alte chestiuni de dinamica efectiva nu doar motorul conteaza. Daca de exemplu motorul are 500Nm dar ambreiajul sau partea hidraulica de cutie automata convertizorul e capabil sa sustina doar 350Nm din motive constructive sau de uzura oricata putere(cuplu) i-am da motorului demarajul nu creste ci poate scade.
Atentie ceea ce are un motor si ceea ce se masoara este cuplul. Puterea este o marime fizica care se extrage din calcul. P = Nm x RPM/ 7023 .
Va rog sa ma ajutati sa transferati aici articolul cu Biblia Dyno. De aici pleca multe si odata inteles corect avem un numitor comun.