Salut Sebi,
As vrea sa aduc cateva precizari la ce am scris in preambulul acestui topic:
- nu sunt si nici nu cred sa fiu (de fapt never ever nu o sa se intample asta) la nivelul de cunostinte tehnice a lui Alex sau al tau. Ceea ce faceti voi este activitatea, pasiunea si jobul vostru; ceea ce fac eu e sa ma informez, sa caut sa inteleg, sa explorez. Scopul acestui subiect era ca pe de o parte voi, cei din domeniu sa deveniti mai deschisi si sa incercati sa oferiti mai multe informatii celor interesati de asa ceva, iar pe de alta parte, noi, amatori in acest domeniu, sa schimbam informatii, impresii si opinii obinute in urma utilizarii masinilor noastre (resoftate sau nu).
- vrei, nu vrei, din pacate nu sunteti singuri pe piata, iar companiile amintite de mine au si ei un portofoliu destul de mare de clienti (satisfacuti sau nu). Toti aveti si masini bune, dar si rateuri, care au depins sau nu de voi (din pacate, asa cum spui si tu, pana cand nu o sa ai si partea mecanica la "tine in casa" sa poti fi sigur de lucrari, nu vei putea oferi niciodata garantia ca o masina resoftata nu va crapa din motive mecanice). Pun pariu ca in afara de cei enumerati (cu care eu am intrat in contact pe parcursul anilor) sunt multe alte firme....ah, uite ca am uitat de RBN, vezi
....pe piata, iar daca tu vrei sa spun ca Racing Code e pe locul 1 si restul nu conteaza nu am cum
- as aprecia ajutorul venit din partea ta (si se pare ca alti "tuneri" nu mai sunt aici) daca "ai mai da din casa", daca ne-ai spune unde gresim, unde e bine si unde nu. Vezi tu, nu toti "umflam" masinile pentru o cursa de 400 m sau pentru 3-4 km de coasta si apoi sa o bagam in garaj, ci pentru placere personala, si de multe ori suntem luati de val, si fara o persoana de buna credinta care sa ne tempereze avantul, intram in belele.
Pe langa cele de mai sus, poate ca nu m-am facut inteles:
1. nu recomand nimanui sa se joace cu softul masinii decat daca este pe deplin constient de ce face si de posibilele urmari; pe de alta parte monitorizarea functionarii motorului si analiza datelor nu dauneaza nimanui
2. nu am de gand sa intru in acest tip de afaceri, si nu o sa modific harti, sau sa fac resoftari pe bani, etc; faptul ca doresc sa aprofundez si sa acumulez cunostinte dintr-un domeniu vine din sete de cunoastere, iar daca am de gand sa imi transform masina in cobai, o fac pe riscul meu....dar macar stiu in ale cui oooo o sa dau cu tesla, nu ?
3. pun la dispozitie oricui ce am eu, iar daca pot ajuta cu ceva, e de ajuns sa cereti
In incheiere, Sebi, tu stii ca am avut si discutii constructive dar si contradictorii, iar eu spun ce am de zis (chiar daca supar lumea....pe tine sau pe ceilalti de pe forum) si asa o sa se intample si de acum incolo, iar ce spui tu de cei de la cobb, nu e adevarat deoarece tipii au mai multe masini si rezultate recunoscute decat toate firmele de tuning din Romania la un loc; iar ei, daca vei cauta pe youtube, folosesc micul accesport si accestuner pentru tuning profi pe dyno; ca sa nu mai zic ca produsul lor, alaturi de celelalte de piata a adus mai aproape de omul de rand tuningul, dar in primul rand capacitatea de monitorizare, diagnosticare si identificare a problemelor de functionare a masinilor.
Iar cine are curiozitate sa intre pe siteul lor o sa vada cum arata siteul uneia dintre firmele mari din domeniu (cel putin in US): suport, dyno database (tot pus pe tapet - grafice, modificari, etc), forum, etc. Sa va mai zic de faptul ca eu le trimis inregistrarea de date si mereu primesc feedback ce si cum ?? Iar daca vreau o harta particularizata pe baza datelor inregistrate in functionare, corelat cu modificarile mecanice si ce vreau de la masina, mereu gasesc asistenta la ei (evident ca daca vreau sa imi faca ei harta cap coada , ma costa 150 dolari....dar asta e, nu e totul gratis) ? Nu spun ca sunt cei mai buni, dar nici nu sunt amatori....asta, spre deosebire de mine
In speranta ca am mai limpezit un pic apele va doresc o seara linistita.
Pe curand.
P.S. Va recomand un test de compresie, pentru a vedea in ce stare e motorul, iar pentru subaru, din ce stiu eu acestea sunt cifrele optime (functie de raportul de compresie)
•8:1-8.5:1 compression: 150-170 psi per cylinder
•8.5:1~9.5:1 compression: 170-210 psi per cylinder
•9.5:1~11:1 compression: 210-275 psi per cylinder
•11:1+ compression: 250+ per cylinder (highly depends on cams being used)
Cei din domeniu pot confirma daca cifrele sunt bune sau nu. Apropo, un manometru specializat se poate lua si de aici,
http://www.autoscan.ro/Tester_compresie.htm (interesant este si manualul de pe pagina respectiva) insa din pacate spre deosebire de alte masini la care accesul este facil si toata treaba dureaza 10 min, la subaru lucrurile stau in altfel si e cam greu sa facem testul "cand vor muschii nostri"