Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
Subaru club Romania

Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010

cs1811

Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« on: November 13, 2012, 17:26:46 PM »
Salut
In decembrie 2010 am cumparat un Forester 2.0 T-Diesel EM nou. De atunci am avut o lunga serie de probleme pe care nu le am avut cu nici o alta masina. Iata istoricul:
1. la 7500Km "chek engine" + "VDC on/off" aprinse: un senzor defect, nevoie de service SMT care a curatat senzorul. Concluzia: nici o problema majora.
2. 8500Km "chek engine" + "VDC on/off" aprinse: acelasi senzor trebuie schimbat. Schimbat pe garantie dupa o perioada de asteptare/aprobare, drum din nou, timp pierdut SMT.
3. 10.000Km parbriz crapat din senin: schimbat pe garantie la SMT.
4. 15.000Km "chek engine" + "VDC on/off" aprinse: valva EGR care nu mai functioneaza bine, nevoie de service SMT care a curatat valva. Concluzia: nici o problema majora. Schimbat pe garantie bucse bara stabilizatoare fata pentru zgomot la rotile din fata dreapta > stanga.
5. 15.500Km "chek engine" + "VDC on/off" aprinse: valva EGR care nu mai functioneaza bine. Schimbata pe garantie dupa o perioada de asteptare/aprobare, drum din nou, timp pierdut SMT.
6. 30.000Km consum ulei in ultimii 15.000Km = 1litru. Zgomot la rotile din fata dreapta > stanga care nu s-a rezolvat dupa schimbare bucse bara stabilizatoare. SMT mai vedem consumul de ulei daca se mentine.
7. 35.000Km "chek engine" + "VDC on/off" aprinse: 2 bujii incandescente arse schimbate pe garantie. Schimbate pe garantie dupa o perioada de asteptare/aprobare, drum din nou, timp pierdut SMT.
8. 45.000Km consum ulei in ultimii 15.000Km = 1,5litrii. Zgomot la rotile din fata dreapta > stanga care nu s-a rezolvat dupa schimbare bucse bara stabilizatoare. Consumul de ulei va fi controlat de SMT dupa 5000Km. Zgomotul vine de la rotile din fata vine de la suportii pentru etriere care trebuie schimbati. Schimbati pe garantie dupa o perioada de asteptare/aprobare, drum din nou, timp pierdut SMT.
Acum sunt la 47.500Km in perioada de asteptare care a ajuns la 2 luni.
Ce parere aveti?
 

Fab

  • 794
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #1 on: November 13, 2012, 17:43:31 PM »
Ai foarte multa rabdare.  :o Consumul de ulei e anormal de mare.
Bine ai venit pe forum si speram sa nu mai ai probleme cu masina.

sco

  • 736
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #2 on: November 13, 2012, 17:50:13 PM »
Ai mai avut diesel inainte?

cs1811

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #3 on: November 13, 2012, 18:17:51 PM »
Am avut numai masini noi diesel: toyota yaris, pegeot 407, noua mazda 6. Nu am avut probleme decat reviziile normale. Subaru e altceva...

celalalt

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #4 on: November 13, 2012, 18:45:15 PM »
Nasol.Pacat sa aud de asa belele.De apreciat rabdarea de care dai dovada.Eu cred ca ii puneam funda si le-o puneam in brate....prin usile alea glisante cu viteza.

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #5 on: November 13, 2012, 20:50:34 PM »
Multe din modelel diesel au probleme, de aceea si chiptungul este o operatie dificila la ele, se face, o fac multi insa o operatiune bine facuta nu este la indemna oricui si preturile pentru asa ceva sunt prohibitive.
Din obervatiile noastre se vede lipsa de experienta in motoare diesel si faptul ca au fost lansate pe piata fara prea multe testari.
Noi am reusit sa rezolvam unele deficiente din soft dar ...
Mare atentie la aceste modele si la achizitionarea lor, in prezent au mai evoluat putin dar nu mult, iar serviceurile sunt depasite cand vine vorba de diesel.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #6 on: November 13, 2012, 20:58:33 PM »
cs1811, ai facut cumva chiptuning la motor? ca nu vad asa ceva in cceea ce scrii mai sus.

Eu si inca 3 tipi cu Forester Diesel pe care ii stiu bine si cu care discut frecvent NU avem nici un fel de problema legata de motor.
Merg unse! Al meu de 27k, si al celorlalti de 35k, 50k si respectiv 110k. Apa, paie si bataie only!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #7 on: November 13, 2012, 21:03:54 PM »
Da exista si astfel de cazuri, am intalnit si noi nu aveau probleme le-am modificat si asa au ramas insa pe partea de filtru de particule vor merge foarte repede la inlocuire ai sa vezi.
De exemplu la chiptuning in proportie de 90% tunerii grabesc drumul catre inlocuirea DPF-ului, iar acesta e consumabila, in plus daca la service verifica ECU se vede ca e umblat.

Pentru a evita aceste probleme procedura de resoftare corecta e dificila, ampla de durata si cu costuri mari. O fac cateva firme pe afara dar e empiric si nu e bine. Noi am masurat si am facut multe teste tragand concluzii seriose.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #8 on: November 13, 2012, 21:05:52 PM »
Io tot nu inteleg ce treaba are tuningu' cu postu' asta! O fi ceva ce-mi scapa!

LE:
Parbriz crapat se pare ca e o boala cunoscuta. Am mai auzit 2 cazuri anul trecut. O fi de la mobilitatea caroseriei, ma gandesc. Poate ai luat-o pe coclauri prea denivelati! :)
Pe de alta parte, eu am 2 lovituri in parbriz in dreptul soferului, facute la cca. 2 saptamani una dupa alta intr-un loc cu o raza de 2 cm. Practic, in acelasi loc (WTF, care erau sansele??!!).
Daca la prima lovitura am fost la Ager Service sa imi puna maglavais transparent, la a doua geamul a rezistat foarte bine. La un an dupa evenimente, parbrizul rezista...

Cat despre restul problemelor... mai scuipa in san ca or fi ceva blesteme :)
Nu am mai auzit asa chestiuni pana acum la modelul asta.
« Last Edit: November 13, 2012, 21:25:15 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #9 on: November 13, 2012, 21:15:23 PM »
Cred ca da, sigur iti scapa.
Ma refer la sensibilitatea lor care pe langa piese vine si din setarile de fabrica. Au cateva chchite in soft pe care le-am descoperit si permit ajustarea acestuia astfel incat sa se scape de probleme.
Nu vreau sa agat clienti aici vreau sa explic si oricum sunt putini cei care sunt dispusi sa suporte un cost corect la un chiptuning pentru acest model. Ieftin se poate dar ii las pe cei ce aleg asta sa descopere.
Senzori de presiune, de presiune diferentiala de temperatura a gazelor de evacuare EGR totul are legatura cu combustia desigur nu si parbrizul... bataile de suspensie... dar consumul de ulei din nou intra in discutie.
Sunt anumite procese care de la kodel la model in functie de toleranta pieselor si calitatea lor dau diferente de fiabilitate. Nu e vorba de tractiune de acceleratie la maxim acolo sunt cam lafel.
« Last Edit: November 13, 2012, 21:17:15 PM by sebastian »

cs1811

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #10 on: November 13, 2012, 21:43:11 PM »
Multumesc mult de raspunsuri. Nu am modificat nimic la motor sau la masina in general. Imi place foarte mult Subaru Forester asa cum e. Asta e si motivul pentru care mi am luat o. Dintre toate masinile pe care le am avut aceasta mi se pare ca merge cel mai bine. Atunci cand nu are probleme. Legat de consumul de ulei: merg frecvent Bucuresti - Ramnicu Valcea. Pe autostrada merg constant cu viteze de 160-180Km/h. In general merg repede si o urc repede in ture. Poate sa fie asta o cauza? Acum ma deranjeaza consumul de ulei si trancanitul de la rotile din fata. Sper sa rezolv cu trancanitul dupa schimbarea etrierilor. O sa vad si consumul de ulei cand fac 5000Km si ce zic cei de la SMT. Ultima data cand am fost la ei au zis ca este un consum normal. Geamul l-am gasit spart masina stand la soare in parcare (caldura mare). Restul e poveste...

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #11 on: November 13, 2012, 21:55:45 PM »
Nu uita sa precizezi si la service ca il duci in ture pana la 180 km/h in mod repetat/constant. Asta ar insemna pe la 4.5k rpm, nu?
E posibil sa fie de la asta consumul de ulei. Eu nu am mers decat de vreo 2 ori cu mai mult de 160km/h, asa ca nu pot compara.
« Last Edit: November 13, 2012, 21:57:30 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Pateo

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #12 on: November 13, 2012, 22:08:25 PM »
Fratele meu de Diesel
Am masina de 6 luni si 21000 km
Ma regasesc la pb 1, 2, 3 + infiltratii apa pe la trapa, acum merg cu AC pornit permanent si nu mai apare pb, dar grija mare ca e o pb cunoscuta!
Astept senzorul de 2 luni si nu mai vine, e adevarat ca se aprinde rar (am 1 luna de la ultima) si dupa repornire masina merge ok, la 3-4 reporniri se sting si becurile pe bord.
DAR
am dicutat problemele cu senzorii si:
Apare la TOYOTA, PORCHE, MERCEDES toate SUV...si ancheta continua
Baietilor astia prea mandrii de masinile lor daca le spui problema ta incep sa dea din casa  ;)
Cu cat evolueaza electronica si o umplu de senzori masina incepe sa dea rateuri, trebuie sa ne obisnuim.
Am avut o Skoda (diesel) de servici si in 5 ani am experimentat toate pb "cunoscute la service": senzori, frana, scartieturi, zgomote, ulei, etc. VTF daca stiti ca apar asemenea pb dc nu le rezolvati?..ghici ciuperca cei?
Intraba un posesor de Skoda...nu e adevarat! e o masina perfecta...taranilor
Toyota (benzina), 6 ani o masina superba, pana nu am pus-o pe stand la ITP nu am stiut ca stanga frana 20% si dreapta 60%, schimbat pompa de frana (in 2 luni) si cam atat, nu avea prea multi senzori  ;D
Cam mare totusi consumul de ulei dar ce diesel nu consuma ulei?
Priveste insa si partea pozitiva, am ajuns cu consumul la 6.4 Bucuresti-Cluj si 7.5 oras.

Pateo

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #13 on: November 13, 2012, 22:14:08 PM »
Oau 180 constant...si te miri de ulei?
Nici cu consumul nu stai pe roze, am mers prin Germania si m-a spart!
Am uita sa-ti spun ca parbrizul a luat o piatra pe valea Oltului (unghiul la suv e mai spre 70-80 grade), l-am schimbat si acum alta piatra (in Bucuresti) parbrizul rezista!

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #14 on: November 14, 2012, 02:03:32 AM »
nasol de tot la diesel-urile astea...  ;D eu merg cu 160-230 pe autostrada si nu lipsesc mai mult de 0,5 litri la 10.000 km (cand schimb tot uleiul)...

ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #15 on: November 14, 2012, 08:17:59 AM »
bine de tot cu benzinele astea! ... din diferenta de consum, as pune bucuros un kil de ulei si mi-ar mai ramane si bani ! :P
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Pateo

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #16 on: November 14, 2012, 09:46:06 AM »
da da, super benzina
felicitari! la 230 KM/h constant esti contributor net la profitul petrolistilor  ;D

cs1811

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #17 on: November 14, 2012, 19:58:14 PM »
La 180Km/h turatia nu depaseste 4000. Mi s-a intamplat sa depasesc 4300 si masina isi scade singura turatia = "vine in nas". Consumul la 160-180Km/h oscileaza intre 9-10%. Consum mediu Bucuresti - Rm Valcea = 7,5%. Consum mediu Bucuresti cel mai putin 8,5%. Mi se pare un consum rezonabil.

Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #18 on: November 14, 2012, 22:19:53 PM »
Nu e nici o problema sa mergi cu 4000rpm dar e cam limita maxima oricum dupa aceasta turatie pierde putere.

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Subaru Forester 2.0 T-Diesel EM decembrie 2010
« Reply #19 on: November 15, 2012, 12:31:55 PM »
bine de tot cu benzinele astea! ... din diferenta de consum, as pune bucuros un kil de ulei si mi-ar mai ramane si bani ! :P
corect  :D da vezi ca daca vrei sa-ti ramana si mai multi bani in buzunar poti sa alegi un opel corsa de 1,3 cdti (consuma 6 in oras)  :D
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R