Probleme cu controlul tracțiunii?
Subaru club Romania

Probleme cu controlul tracțiunii?

Probleme cu controlul tracțiunii?
« on: November 14, 2015, 10:18:45 AM »
Iarna trecutã am intrat cu Forester ul meu în niște zãpadã afanata de vreo 30 cm și a rãmas blocat acolo. L am eliberat cu lopata dar am remarcat cã atunci când era blocat, câte o roatã pe fiecare punte se învârtea liber iar cealaltã stãtea pe loc.

Din câte înțeleg eu, în aceastã situație sistemul de control al tracțiunii ar fi trebuit sã frâneze roțile care se învârteau liber ca sã transfere puterea și spre celelalte. Am vãzut un clip pe youtube fãcut de Subaru în care un Outback era cu trei roți pe role și ieșea de pe ele doar cu tracțiunea de pe singura roatã liberã.

La mine se pare cã acest sistem nu a funcționat și nici nu am vreun martor aprins în legãturã cu el. Anul ãsta aș vrea sã mã asigur cã funcționeazã bine înainte sã vinã iarna. Știți unde sau cum as putea sã îl testez? Gãsesc niște role pe undeva?

Rãspuns:
« Reply #1 on: November 21, 2015, 14:33:53 PM »
Nu îți trebuie role.în general la Subaru, cel puțin modele mai vechi, trebuie sã insiști cu accelerația un pic, sistemul intrã puțin mai târziu spre deosebire de alte mașini.
Ca sã il testezi pune mașinã intr-o poziție cu o roatã în aer si apãsa accelerația pânã pleacã din loc.și când zic sã apeși mã refer sã apeși incontinuu pânã intrã TC -ul, nu sã apeși un pic și sã ții așa în speranta ca va intra.apeși ușor și progresiv.dupã ce ai încercat scrie aici dacã a funcționat.

Rãspuns: Probleme cu controlul tracțiunii?
« Reply #2 on: November 25, 2015, 10:54:31 AM »
Scuza-ma daca nu inteleg bine dar am inceput sa invat despre tehnica auto abia cand mi-am cumparat Foresterul. Daca il pun cu o roata in aer nu o sa se miste oricum doar de la cele 2 roti de pe cealalta punte, care sunt ambele pe sol?

Rãspuns: Probleme cu controlul tracțiunii?
« Reply #3 on: November 25, 2015, 11:19:55 AM »
Forester este un awd cu diferențiale fata-spate deschise.nu este posibilitate mecanicã de a le bloca(cu excepția la anumite modele de XT care sunt dotate cu LSD, și ãla foarte slab).doar diferențialul central este blocat.....sã zicem. Nici ãla nu e blocat ci e tot LSD, dar are ,teoretic, raport 50-50.asta în cazul cutiei manuale.în cazul AT transferul de putere se face puțin diferit.eu știu cum dar sincer nu știu sã îți explic intr-un mod în care vei înțelege ce zic.poate mai vãd alți colegi postul și pot explica ei mai bine.
Pt a contracara efectul diferențialelor deschise fata-spate unele modele sunt echipate cu TC.puterea se va duce tot timpul cãtre roata cu cea mai micã aderențã. TC 'vede' diferența de rotație a roților de pe aceiași punte (care e un raport prestabilit-este permisa o anumitã diferența pentru viraje) și când diferența e prea mare acționeazã frânele pe roatã care se învârte în gol în felul asta puterea se va duce la cealaltã roatã cu aderențã.
Dacã tu vei pune mașina intr-o poziție cu o roatã în aer cealaltã roatã pe diagonalã sigur nu va avea prea multã aderențã, nu destulã încât sã miște masina.putere vei avea pe ambele punți dar pe roțile fãrã aderențã. Dacã îți funcționeazã TC corect le va incetini/bloca pe cele fãrã aderențã și vei pleca din loc.
La subaru în general sã știi ca nu prea intrã TC decât în situații extreme, colegii care au pot confirma.Sistemul awd subaru e bine pus la punct pe lângã faptul ca au și șasiuri foarte bune.
Trebuie sã fii, din punctul meu de vedere, un șofer foarte bun sau pilot ca sã duci un subaru la limita.colegii care au Sti-uri și experiențã mai multã ca mine pot confirma.

Rãspuns: Probleme cu controlul tracțiunii?
« Reply #4 on: November 25, 2015, 14:00:45 PM »
Multumesc de explicatie! Nu ma gandisem ca roata de pe diagonala fata de cea suspendata nu va avea destula aderenta. O sa ma uit daca se invarte si ea in gol initial.

Am mai auzit ca s-ar putea simula controlul tractiunii apasand usor pe pedala de frana cand o roata de pe o punte se invarte in gol. Ati incercat asa ceva?

Rãspuns:
« Reply #5 on: November 25, 2015, 15:00:46 PM »
Aia e metodã pt modelele fãrã TC.Daca it funcționeazã nu e necesarã