Salutari dragi detinatori de Subaru.
Apropo,si eu detin un subaru legacy,deci suntem in aceasi barca.
Am deschis acest subiect pentru ca sunt detinatorul unei Toyota GT 86 de culoare orange.Va intrebati ce caut aici cu toyota,dar tocmai aceasta este smecheria.Toyota GT 86 est de fapt Subaru BRZ fiind construite si asamblate ambele masini in aceasi fabrica apartinad subaru.In fapt masina este in proportie de 90% un subaru,singurul merit al inginerilor de la toyota fiind injectia d-4s de pe motoru boxer, designul exterior si tractiunea pe spate.
Masina are tractiune pe spate,motor boxer de 2 litri simplu aspirat,200 cai,centru de greutate foarte coborat,sportivitate si handling deosebite,si toate acestea gratie motorului boxer si efortului deosebit facut de inginerii de la subaru pentru coborarea centrului de greutate al masinii si asigurarea unui echilibru cat mai perfect al masinii.am ales toyota gt 86 tocmai pentru ca este un sabaru de fapt in esenta si dinamica masinii si acest lucru este pe deplin confimat de comportamentul masinii.Daca nu ar fi fost opera aproape integrala a celor de la subaru,nu m-as fi gandit deloc sa cumpara aceasta masina.In plus se pare ca toyota detine o portie mai mare la productie si asamblarea masinii,astfele incat in timp ce subaru brz nu gasesti deloc la noi(gasesti in germania),toyota gt 86 se mai gaseste.
Marele merit al celor de la toyota este de fapt injectia de pe motor,insistenta pentru tractiunea pe spate, designul si cauciucurile.Atat.In rest si pe gentile de aliaj cu care vine echipata masina scrie subaru pe interior.
Masina este una extrem de sportiva prin manevrabilitate si senzatii oferite.Nu trebuie sa rulezi cu viteza foarte mare pentru a te putea distra,chiar si la viteze mici reuseste sa-ti transmita o senzatie aparte la condus.Nu mai spun ca poate fi supertunata,pe site-urile de profil din japonia existand deja o multime de accesorii facute special pentru aceste masini-brz-ul si gt-ul.Poti sa-i schimbi orice vrei-de la telescoape la te miri ce.In plus,in anul 2013,atat subaru cat si toyota vor lansa pe piata sisteme turbo care vor upgrada motorul ca inca 50-70 cai putere si cuplu suplimentar.
Asa cum am mai precizat,masina este facuta pentru distractie,dar se poate merge si civilizat cu ea,avand consumuri mai mult decat decente atat pentru oras cat si in afara,gratie injectiei de pe motor foarte performante.De exemplu,in oras ia cam 10-11 si afara cam 7-8 in conditiile in care depasesti tot.Raportat la ceea ce ofera concurenta,la o prima privire,masina pare cam scumpa,dar totusi NU este acelasi lucru.Se spune ca in lume sunt doar cateva modele cu centru de greutate mai coborat-cu doar cativa milimetri-si asta poate fi usor surmontat cu un set nou de arcuri care sa coboare masina.In plus cu toate ca motorul este simplu aspirat,masina fiind usoara-1230 kg-asa cum bine stiti,boxerul nu te face de ras si trage pana la ultima suflare.Adica face ce trebuie sa faca .In plus masina a fost construita pentru a oferi sportivitate pura bazata mai mult pe abilitatile soferului si mai putin pe electronica.Aceasta nu inseamna ca nu esti superasistat,dar daca esti sofer mare atunci poi decupla gradual in 2 trepte vsc-ul si apoi trc-UL.Cu vsc-ul partial decuplat vei avea senzatia ca masina fuge la fiecare viraj,dar numai atat cat vrea ea pentru ca apoi sa fii adus pe linia dreapta.Este o placere sa conduci pe drumurile virajate cu vsc-ul partial decuplat.Daca insa decuplezi si controlul tractiunii,atunci chiar ca trebuie sa te pricepi pentru a putea sa o tii pe asfalt.Masina este conceputa sa-i plece usor spatele fara electronica asistata,asa incat nu ai nevoie de viteza mare pentru a driftui.Eu personal nu am incercat-o astfel pentru ca nu am unde si in plus trebuie sa-mi cumpar un set nou de genti si cauciucuri doar pentru asa ceva.
Masina se preteaza foarte bine atat celor tineri cat si celor aflati la varsta a doua-de ex.eu am 43 ani-pentru ca de fapt masina este destinata condusului de placere si sportiv pe deasupra.In schimb am usoare dificultati la urcarea si coborarea din masina,intrucat locul la volan este foarte jos si pe de alta parte portierele masinii sunt mai mari asa incat ai nevoie de spatiu lateral pentru deschiderea completa a usii soferului.Din masina poti sa atingi cu palma asfaltul atat de jos esti situat la volan.Si inca mai poti cobori sasiul din arcuri sau telescoape cu cativa centimetri.
Pe de alta parte,pe gheata si zapada este mai dificil.In rest pot sa spun ca este o masina de hobby pe care o poti folosi si zi de zi,dar nu este foarte confortabila in oras iar accesul in masina este usor dificil.Parca urci si cobori dintr-un cart iar volanul servo este foarte tare,aproape ca la o dacie ceausista.In schimb in afara orasului masina aproape ca te obliga sa o calci la maxim,atat de bine suna motorul pe masura ce se tureaza.Ce sa va mai zic,daca puteti cumparati subaru brz sau toyota gt 86-ca sunt exact la fel cu foarte mici diferente.Nu veti fi imbatabili la liniute cu ea-deocamdata-dar veti simti din plin ca traiti la volan si sigur veti aprecia altfel placerea de a conduce.Eu pentru asta am cumparat aceasta masina-pentru ca este de fapt in ESENTA SI SPIRITUL EI UN SUBARU PUR-SANGE.De fapt ideea acestei masini a apartinut toyota si toyota a ales ca si partener subaru,lasandu-i sa fac ce vor pe cei de la subaru,tocmai pentru ca stiau ce pot oferi ei si motorul boxer.
CAM ATAT DEOCAMDATA.
VA DORESC CRACIUN FERICIT SI CAT MAI MULT REALIZARI IN ANUL CARE VA VENI.
MESESAN ROMEO