@razvantudose: cum se zice si mai sus, discutiile despre ulei sunt endless
si nu exista o reteta de genul acesta este cel mai bun ulei
din punctul meu de vedere vascozitatea uleiului folosit trebuie sa tina cont de clearance-urile cu care este construit motorul si temperaturile la care se ajunge. - si aici ori stii clar aceste clearance ori iti recomanda cine a facut motorul ...
un motor construit after market va avea in principiu clearance-uri mai mari decat cele din fabrica si pentru acestea (gandeste-te la cuzineti de exemplu) este mai ok un ulei mai vascos, care de asemenea va proteja motorul mai bine la temperaturi mari
cel mai important ar trebui sa fie vascozitatea uleiului la temperaturi/presiune mare unde te poti uita la indicele HTHS la uleiuri (care este masurat la 150 de grade la presiune mare - adica cel mai apropiat de conditiile reale din motor). Restul indicilor de genul 0W30 sau 10w40 nu zic intotdeauna foarte multe, standardele de masurare fiind destul de "largi"
Ca exemplu, un Motul 300V 10W40 are un hths de 4.3 (din memorie) care este la fel cu un Mobil 1 de 15W50 (ca exemplu)
De asemenea, cu un radiator de ulei suplimentar iti poti permite teoretic sa mergi cu ulei cu hths mai mic deorece tot teoretic uleiul nu va ajunge la o temperatura foarte mare.
Tot asa depine de modul de utilizare a masinii, pentru o masina utilizata "moderat" zi de zi ar trebui sa fie mai ok un ulei de genul xxW30, mai ales ca cele cu primul indice mai mic protejeaza mai bine la pornirea motorului dar la o masina mai chinuita poti avea surprize
cu uleiuri de genul xxW30 care la temperatura ridicata creeaza presiune mica si chiar "shear"
iar pe motorul standard de 2.5 turbo care este cunoscut ca dupa un anumit timp si la boost/temperatura mare ovalizeaza camasile un ulei de genul W30 sau W20 nu este tocmai reteta de succes
-> s-ar putea sa dispara foarte repede din motor