Am trecut astazi intr-o doara` pe la dealer si i-am pus nistre intrebari de baraj despre uleiurile folosite de ei ptr. Forester, Legacy, Crosstrek, Impreza (nu wrx-sti).
Raspunsuri :
- uleiuri folosite : ptr. modelele ....- 2012 - 5W30 (sintetic) Mobil 1, schimbat la 8000 km. sau 6 luni
....- 2012 - 5W30 (ne-sintetic) Mobil 1, schimbat la 6000 km. sau 6 luni
2012-2013 - 0W20 (sintetic), Mobil 1, schimbat la 10.000 km. sau 6 luni
Uleiul este primit direct de la Subaru Fuji Japan. Chestia cu 6 luni este o cioaca`, facuta` sa` te faca` sa` treci mai des pe la ei sa` iti ia banii, uleiurile nu isi schimba` proprietatile nici in 10 ani (asta mi-a soptit-o un tip de acolo). Deci daca` faci cei 10.000 km. in 12 luni, nu e nici o problema`. La modelele anterioare anului 2012 li se pot baga ulei sintetic 0W20 Mobil 1, atata doar ca` nu este specificat in cartea tehnica` deoarece inainte nu era luat in calcul la vremea producerii modelelor dinaintea lui 2012 de catre cei de la Subaru.
Printre altele, am mai intrebat daca` nu ar trebui schimbat mai inainte de maximul recomandat de catre producator. Mi s-a raspuns ca` ideal ar trebui schimbat zilnic
, dar nu e necesar . Uleiurile isi pastreaza` calitatile standard pana` la limita kilometrilor recomandati, nici un km. mai putin.
Cu aceste uleiuri masinile in Canada si SUA (dupa` normele oficiale) , trebuie sa` porneasca` ireprosabil pana` la -45 Gr.C. (bineinteles cu o baterie buna`) . O pornire grea sau deloc, sau sunete bizare la motor = defectiune si masina ajunge in service ptr. diagnoza` si reparatii, nu e considerat ca ceva normal.
Presupun ca daca` toate aceste functioneaza` aici foarte bine aici la polul frigului , ar trebui sa` mearga` si mai bine in Romania unde temperaturile nu sant atat de scazute , iarna e mai scurta`si umiditatea este mai moderata`.