Informatii uleiuri
Subaru club Romania

Informatii uleiuri

concrion

Informatii uleiuri
« on: January 15, 2013, 20:40:20 PM »
Salut,

Intrucat am trecut prin cateva experiente neplacute cu uleiuri nepotrivite (pentru motor si cutia automata 4eat) a trebuit sa ma documentez temeinic pentru a stii ce cumpar.
Impartasesc si cu voi ce am gasit:
http://www.machinerylubrication.com/Read/493/base-oil-technology
http://www.machinerylubrication.com/Read/533/base-oil-trends
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f88/blackstone-results-post-your-uoas-1664/
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f113/synthetic-motor-oil-discussion-38348/

Ca sa rezum ce am aflat: singurele uleiuri sintetice cu adevarat sunt cele din grupele IV si V (vedeti articolele de mai sus).....iar aici mentionez RedLine, Amsoil, Royal Purple.....restul sunt grupele II si III (adica maxim 10-15 % ulei sintetic obinut prin diverse procedee iar restul compusi petrolieri).
Eu pana acum a folosit Amsoil in motor si am fost tare multumit de el, iar in cutie au intrat tot felul de ciudatenii: motul dexron III, motul atf, subaru atf (apropo, pentru cei care aveti cutii automate - vedeti ca SMT si Radacini inlocuiesc cu dexron III sau subaru ATF - tot un dexron III, desi pentru cutiile dupa 2005-2006, fie 4eat sau 5eat e nevoie de subaru atf-hp sau echivalent). La mine ultimul ulei luat de la SMT, face cutia sa dea erori in fiecare zi....coeficienti de frictiune nepotiriviti, etc.
Am gasit pe cineva care aduce uleiuri de calitate din state si care poate face analiza uleiului uzat, astfel incat sa stii ce se intampla cu uleiul dupa 5000-10000 km si daca il mai poti folosi.
Sper sa va ajute sa alegeti ce trebuie.

P.S. Eu zic sa cercetati de doua ori si sa cumparati o singura data (sau nici macar atunci) uleiuri cu 10W, 20W pentru iarna sau cu 50 sau 60 in coada pentru vara.....asa cum se recomanda pe aici......iar cei care puneti uleiurile in masini de strada, o faceti pe raspunderea voastra.

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #1 on: January 15, 2013, 22:24:34 PM »
felicitari pt posturile bune , constructive 8)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #2 on: January 15, 2013, 22:45:45 PM »
Mopar ATF+4 te satisface?
La uleiurile de cutie automata este o mare, mare problema si se minte mult chiar si in cataloagele producatorilor de uleiuri.
Verificati tot timpul ce ulei impune producatorul, nu importatorul sau servisantul. Folositi doar uleiul specificat de producator sau cele inlocuiroare la maxim un sfert al nr de Km parcursi.
« Last Edit: January 15, 2013, 22:47:44 PM by sebastian »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #3 on: January 15, 2013, 23:02:27 PM »
Concrion, de ce ai renuntat la Motul pe 4EAT ?
Ce ai acum in cutie, Subaru ATF ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

concrion

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #4 on: January 15, 2013, 23:13:42 PM »
Salut,

Cu motul Atf erau mici probleme: din pozitia P, levierul iesea mai greu (trebuia sa aplic o forta mai mare si se auzea ciudat)....iar in viteza 1 intra greu (ma refer la manevre pe loc, spre exemplu dimineata, cand inainte sa plec, mereu fac cateva treceri prin toate pozitiile pentru a lubrifia cutia).
Acum, levierul are cursa "curata" dar indiferent cum merg, imi arunca erori (P0700 este codul pe care ECU il da, insa asta e generic - adica orice eroare primeste de la TCU, ECU il afiseaza sub aceasta forma; am citit si TCU si sunt tot felul de erori legate de sensor viteza, electrica, etc).....plus ca am curgeri la furtunul de tur, iar cutia schimba uneori ciudat.
Apropo, eu am pus subaru-atf (daca cauti pe google, dupa poze e bidonul de 4 l, auriu cu negru pe care scrie ATF....si nu bidonul mic, negru cu albastru pe care scrie atf-hp si care imi trebuia mie...de fapt si codurile lor sunt diferite).
Mai intai de toate, verifica ce scrie in manualul tau.....posibil la europene sa fie bun uleiul, intrucat aveti alte cutii de viteza.
Seara buna.

concrion

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #5 on: January 15, 2013, 23:18:37 PM »
Si inca ceva.....

Am schimbat si uleiul de servo, intrucat era sub nivelul minim, si decat sa il completez, l-am schimbat.
Am pus Motul Dexron III (asa cum spune in manual - pentru servo = dexron III), am trecut juma de litru prin servo, ca sa curat si apoi am pus restul pana la nivel.....dupa care facut rotiri de volan stanga dreapta. Am plecat din service si volanul era inca greu si era vibratii la capat de cursa, asa ca m-am dus intr-o parcare si vreo jumate de ora am facut "s"-uri la viteza mica, pentru a elimina aerul.
La trei zile de atunci, inca bolboreste uleiul de servo si volanul e mai greu (adica, servodirectia este mai putin asistata). Ma deranjeaza bolborosirea respectiva (eu cred ca asta indica ca a ramas aer in circuitul de servo), drept pentru care o sa iau redline si inlocuiesc iarasi.

Seara buna.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #6 on: January 15, 2013, 23:47:22 PM »
Si inca ceva.....

Am schimbat si uleiul de servo, intrucat era sub nivelul minim, si decat sa il completez, l-am schimbat.
Am pus Motul Dexron III (asa cum spune in manual - pentru servo = dexron III), am trecut juma de litru prin servo, ca sa curat si apoi am pus restul pana la nivel.....dupa care facut rotiri de volan stanga dreapta. Am plecat din service si volanul era inca greu si era vibratii la capat de cursa, asa ca m-am dus intr-o parcare si vreo jumate de ora am facut "s"-uri la viteza mica, pentru a elimina aerul.
La trei zile de atunci, inca bolboreste uleiul de servo si volanul e mai greu (adica, servodirectia este mai putin asistata). Ma deranjeaza bolborosirea respectiva (eu cred ca asta indica ca a ramas aer in circuitul de servo), drept pentru care o sa iau redline si inlocuiesc iarasi.

Seara buna.


Intreaba-l pe colegul Dann despre uleiul de servo.
De la rotirile de volan i-au stricat pompa. Iti spune el mai multe detalii.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

concrion

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #7 on: January 15, 2013, 23:51:54 PM »
Salut,
Uite, am mai gasit ceva aici http://u225.torque.net/cars/tech/trans/982674.pdf referitor la uleiurile ATF (apare si Mopar ATF+4, insa cred ca acel ulei e specific pentru cei de la chrysler, dar materialul si testul din pdf-ul din link e chiar bun)
Seara buna

celalalt

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #8 on: January 16, 2013, 00:33:13 AM »
Treaba cu P si treapta 1 eu o vad altfel.Daca masina e parcata la vale iese greu din parc.Pe motiv ca acea coroana care se blocheaza in grup e fortata de gravitatie....Iar treapta 1 intra greu pt e un feature not a bug.Ca sa te impiedice sa dai accidental in 1 in mers.E ca un  opritor.Opune putina rezistenta.La mine schimbatorul facea asa si fara cablu.Si daca nu vorbesc aiurea nu vad ce treaba are uleiul din cutie cu selectorul de afara.Aia e o comanda electronica si atat.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #9 on: January 16, 2013, 06:18:04 AM »
Salut,
Uite, am mai gasit ceva aici http://u225.torque.net/cars/tech/trans/982674.pdf referitor la uleiurile ATF (apare si Mopar ATF+4, insa cred ca acel ulei e specific pentru cei de la chrysler, dar materialul si testul din pdf-ul din link e chiar bun)
Seara buna


Exact este pentru Chrisler si Dodge utilizat atentie la cutii mecanice si servodirectie.
Este totusi un ulei de cutie automata cu caracteristici superioare si l-am amintit deoarece in Romania nu exista si noi il importam pt unele modele din gama anuntata.
Daca este posibil recomadarea mea este sa folositi exact ce spune producatorul si sa il schimbati mai devreme de jumatate din intervalul anuntat, iar un kit de racire suplimentar ar fi aur la cutiile automate care mai sunt si "batute".

dann

  • 160
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #10 on: January 16, 2013, 09:23:14 AM »
da eu am patit-o cu pompa de servo. in carte nu scrie ca se schimba insa eu la revizia de 105k km am schimbat toate uleiurile si toate lichidele si am spus sa schimb si la servo.
Am pus Motul Multi ATF si in capeti vibra usor si se auzea zgomot. Dupa cateva zile a inceput sa se auda si la mijloc de cursa. Am fost la SMT Timisoara si mi-au pus lichid original subaru (cred ca am platit vreo 150ron doar lichidul, 0.5l parca) si se comporta la fel. Mi-au spus ca e dusa pompa si ma costa 4300ron. La SMT mi-au schimbat lichidul cu motorul oprit si aeriseau din miscarea manuala a rotilor.
Am mai incercat inca o data cu Motul Dexron III la primul mecanic si am observat ca a facut operatiunea cu motorul pornit si din volan. Adica pompa a avut o scurta perioada cand a mers pe sec. Mi-am dat seama ca de fapt aici a fost problema, nu uleiul.
Am cautat si am gasit asta:
http://allwheeldriveauto.com/why-is-the-power-steering-making-noise-on-my-subaru-outback/

Am incercat insa la mine nu a mers. De asemenea am schimbat si o-ring-ul de pe retur, la fel fara rezultat.
Am ajuns si la subaru Innsbruk si la Salzburg si mi-au spus ca zgomotul nu e normal insa pompa pica foarte greu.
Am mers asa cu ea aproape 1 an fara sa-si schimbe comportamentul, pana la urma am gasit una de pe un forester cu dauna totala si acum merge ok, cu acelasi Motul Dexron III.


concrion

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #11 on: January 18, 2013, 14:41:06 PM »
Salut
Poate unii dintre voi aveti cunostinta, poate altii nu, insa mai jos gasiti un buletin tehnic emis de Subaru pentru motoarele de 2.5 l turbo.
Este o informatie FOARTE IMPORTANTA, referitor la schimbul de ulei:

Subaru has published Service Bulletin # 02-103-07 that identifies a factory design related problem with premature clogging of the oil mesh screen located inside the oiling system that supplies the turbo charger on all model turbo charged cars. A clogged screen will result in oil starvation and turbo charger failure. Subaru has since published Service Bulletin #02-110-10R indicating that 2010 MY and prior turbocharged engines continue to require oil and filter change intervals of 3,750 miles (6,000 km) or 3 3/4 months, while all 2011 MY turbocharged engines have returned to the original requirement of 7,500 miles (12,000 km) or 7 1/2 months, and they are required to use synthetic oil.

Aici gasiti informatii foarte detaliate (inclusiv poze, explicatii) despre problema:
http://store.forcedperformance.net/merchant2/merchant.mvc?Screen=Info_SubaruOil

iar aici aveti comentarii pe marginea subiectului:
https://forums.cobbtuning.com/forums/showthread.php?51124-TSB-02-103-07

Cred ca cei cu motoare de 2.5 l turbo ar trebui sa ia in seama aceste aspecte. Posibil ca buletinul sa fie valabil doar pentru masinile USDM, insa puteti verifica (atentie cu cele doua piulite din cupru, care cedeaza foarte usor) si la masinile voastre.
Va doresc o zi buna in continuare si week-end placut.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #12 on: January 18, 2013, 21:30:30 PM »
Am trecut astazi intr-o doara`  pe la dealer si i-am pus nistre intrebari de baraj despre uleiurile folosite de ei ptr. Forester, Legacy, Crosstrek, Impreza (nu wrx-sti).
Raspunsuri :  
- uleiuri folosite : ptr. modelele  ....- 2012 -  5W30  (sintetic)  Mobil 1,  schimbat la 8000 km. sau 6 luni
                                                 ....- 2012 -  5W30  (ne-sintetic)  Mobil 1,  schimbat la 6000 km. sau 6 luni  
                                                 2012-2013 - 0W20 (sintetic),  Mobil 1, schimbat la 10.000 km.  sau 6 luni
Uleiul este primit direct de la Subaru Fuji Japan. Chestia cu 6 luni este o cioaca`, facuta` sa` te faca` sa` treci mai des pe la ei sa` iti ia banii,  uleiurile nu isi schimba` proprietatile nici in 10 ani (asta mi-a soptit-o un tip de acolo). Deci daca`  faci cei 10.000 km. in 12 luni, nu e nici  o problema`.  La modelele anterioare  anului 2012  li se pot baga  ulei sintetic 0W20 Mobil 1, atata doar ca`  nu este specificat in cartea tehnica` deoarece inainte nu era luat in calcul la vremea producerii modelelor dinaintea lui 2012 de catre cei de la Subaru.
   Printre altele, am mai intrebat daca`  nu ar trebui schimbat mai inainte de maximul recomandat de catre producator.  Mi s-a raspuns ca`  ideal ar trebui schimbat zilnic  :)  , dar nu e necesar  . Uleiurile isi pastreaza`  calitatile standard  pana` la limita kilometrilor  recomandati,  nici un km.  mai putin.  
     Cu aceste uleiuri masinile in Canada si SUA  (dupa` normele oficiale) , trebuie sa`  porneasca` ireprosabil pana` la -45 Gr.C. (bineinteles cu o baterie buna`)  . O pornire grea sau deloc, sau sunete bizare la motor = defectiune si masina ajunge in service ptr.  diagnoza` si reparatii, nu e considerat ca ceva normal.
    Presupun ca daca`  toate aceste functioneaza` aici foarte  bine aici la polul frigului , ar trebui sa`  mearga`  si mai bine in Romania unde  temperaturile nu sant atat de scazute , iarna e mai scurta`si umiditatea este mai moderata`.
« Last Edit: January 18, 2013, 21:35:07 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #13 on: January 28, 2013, 12:29:36 PM »
Va zic acuma din experienta proprie-de o luna doua-ca uleiul din cutia de viteze Motylgear 75-90 face ca iarna, adica cand e rece, pentru vreo 5 minute sa retrogradeze Greu din a 3-a in viteaza   a 2-a. Problema se rezolva dupa ce se incalzeste masina, cam cand da caldura in habitaclu se schimba iar destul de usor la retrogradare din 3 in 2. Mie mi se pare ca sincronul nu mai lucreaza cum trebuie pentru ca daca egalizez vitezele axelor din cutia de viteza, heal and toe sau un scurt impuls la acceleratie. Cei de la Motul mi-au zis ca pot alege intre Motyl si Motul Gear. Nu cred ca am ales bine si citind pe forumurile americane cei mai multi regreta inlocuirea uleiului si au ajuns la o combinatie de Redline si Motul Gear.
Forester my09 4Q

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #14 on: January 28, 2013, 12:59:54 PM »
Mihai, iarna nu-i ca vara. Am condus perioade lungi de timp iarna/vara Ford si VW si la fel se comporta si cutiile lor cu uleiul original. Chiar aseara am plecat cu Focus III si am sesizat ca se misca destul de greu schimbatorul. E normal.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #15 on: January 28, 2013, 13:20:00 PM »
nu ma gandesc ca ar fi ceva neinregula cu masina, ci doar ca uleiul asta nu e asa de bun, cel putin pt cutia de pe Forester my09. Apoi in vreme ce unii se distrau pe munte, altii erau blocati la serviciu si macar aveau net.  Problema asta am vazut-o si la cateva Mitsu si la un Tuareg, dar cred ca e si in functie de marimea cutiei de viteza si de felul cum se actioneaza vitezele.
Forester my09 4Q

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #16 on: January 28, 2013, 14:08:46 PM »
Eu vroiam sa spun ca Fordul si VW folosesc alte uleiuri decat Subaru sau Motul. Ford are parteneriat cu Mobil1 (cel putin in Romania, dar e posibil sa fie global) si VW din cate stiu e pe Castrol. Deci e de la frig, nu de la ulei sau masina sau cutie sau tipul de cutie.

Fab

  • 794
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #17 on: January 28, 2013, 14:37:42 PM »
Si eu am pus MotylGear 75W90 in transmisie si tot la fel face cu a 2a. Insa la fel facea si inainte sa schimb uleiul cand era frig. E normal ca dupa ce sta o noapte la temperaturi negative, uleiul isi schimba consistenta. Dupa cateva minute de mers e totul ok.

concrion

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #18 on: January 28, 2013, 15:13:35 PM »
Salut,
Pentru cei care aveti cutii automate pe subaru, singurele uleiuri motul care se declara compatibile cu normele subaru sunt multi atf si multi cvtf.
Daca aveti masini dupa 2006, multi atf e ce va trebuie.
Daca aveti cutii cu transmisie variabila (cvt) atunci multi cvtf e ce va trebuie.
Asta de la motul......
Uleiul la care va referiti voi, are curgerea la rece (pour point) la -36 C....corelat cu o viscozitate de 58 mm2/s (fata de 36 la multi atf, spre exemplu) face ca pentru o masina si ce a stat o noapte la - 15...-40 C sa nu functioneze cum trebuie dimineata.
Nu uitati insa sa nu plecati pana cand nu s-a incalzit uleiul la motor si cel din cutie (daca nu aveti racire suplimentara si uleiul de cutie utilizeaza serpentina din radiator - ca la foresterul automat, atunci eu cred, ca dupa ce motorul s-a incalzit, va transfera o parte din caldura si uleiului de cutie). Ca idee, eu dimineata, daca masina a fost inghetata, procedez in felul urmator: 5 minute lasat motorul sa mearga, dupa care trec cutia de 2-3 ori prin toate pozitiile, si apoi plec.
O zi buna in continuare.
« Last Edit: January 28, 2013, 15:23:08 PM by concrion »

celalalt

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #19 on: January 28, 2013, 15:23:19 PM »
La fel fac si eu cand e frig.De la un cap la altul de cateva ori.Totusi,uleiul nu cred ca se face marmelada in cutie si il balboteaza fara probleme si rece.