Eu am auzit ca asta
http://www.lubricheck.com/ a fost testat pe niste japoneze si cica arata corect contaminarea uleiului. Si muult mai ieftin la 40 USD decat ce se gaseste la noi. Ma bate gandul...
Sincer iti spun ca MOTUL oricat de OK sunt oamenii de acolo, au totusi o afacere de dus in spate si in final nu vor spune ca 300v e nepotrivit. Si adevarul e ca pe partea de lubrefiere la regim de cursa/abuz e cel mai bun, dar trebuie schimbat mai des.
Eu din ce am mai citit si fise tehnice am dedus ca 300v pastreaza mai bine vascozitatea si lubriviaza mai bine la temperaturi ale motorului de peste 100 grade, dar tocmai din cauza acestui mod in care este produs, el protejeaza foarte bine motorul, daaar... aceasta capacitate de a absorbi intens benzina nearsa si vaporii de apa (benzina contine apa, pornirile la rece duc la condens) duc la o contaminare mai rapida a acestui ulei, astfel inca isi pierde proprietatile mai repede. De aici si indicatiile de a fi schimbat mai des. De asemenea, modul in care sunt produse nu permite o concentratie mai mare de "detergenti" pentru motor, asa ca un 300v protejeaza motorul impotriva mizeriei, dar daca este deja murdar nu are capacitatea de a curata atat de bine mizeria.
Uleiurile din gama de strada, fie ele cu aceeasi vascozitate, nu reusesc sa mentina vascozitatea atat de bine la temperaturi de peste 100 grade (asta nu inseamna ca sunt proaste, e diferenta mica) si aici puteti sa va uitati direct pe fisele tehnice publicate de producator. In acelasi timp insa un ulei de strada este produs altfel si procentul de detergenti din el este mai mare comparativ cu gama pentru motoare de curse. Asta inseamna ca va curata mai bine motorul daca exista depuneri, dar nu va reusi sa ofere maximul intr-o exploatare nemiloasa. In acelasi timp se contamineaza mai greu, deci interval de schimb mai mare.
Daca mergeti pe gama racing (specific 300v de la MOTUL) eu recomand la schimbul de ulei si solutie de la Motul de curatare a motorului. Este un detergent puternic, ce lichefiaza uleiul si curge tot din motor. Ridica din baia de ulei "namolul" si astfel scapati de el. Nu il lasati mai mult de 10 minute si nu mergeti cu masina (doar la ralanti sa o tineti).
E posibil sa fi inteles total aiurea ce scrie pe internetul asta, dar eu asa am priceput lucrurile.