Informatii uleiuri
Subaru club Romania

Informatii uleiuri

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #20 on: January 28, 2013, 15:28:50 PM »
lasi 5 minute motorul sa mearga in gol? stai pe loc 5 minute?! eu stiam ca 1-2 minute sunt arhi suficiente la motoarele moderne...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

concrion

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #21 on: January 28, 2013, 15:33:15 PM »
Yeap....sa mearga....ca apoi nu stiu ce prind pe drum si cum bag piciorul in acceleratie...plus ca vreau sa imi incalzeasca si fundul si dureaza cateva minute pana scaunul e cald :P
Ah si uitaseam.....daca nu o las sa mearga ata stric consumul mediu :) ...scade sub 20 l/100 km :))
Si stai calm ca nu am rabdare mereu.....doar cand e prea frig.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #22 on: February 02, 2013, 18:23:07 PM »
Salut,
Pentru cei care aveti cutii automate pe subaru, singurele uleiuri motul care se declara compatibile cu normele subaru sunt multi atf si multi cvtf.
Daca aveti masini dupa 2006, multi atf e ce va trebuie.
Daca aveti cutii cu transmisie variabila (cvt) atunci multi cvtf e ce va trebuie.
Asta de la motul......
Uleiul la care va referiti voi, are curgerea la rece (pour point) la -36 C....corelat cu o viscozitate de 58 mm2/s (fata de 36 la multi atf, spre exemplu) face ca pentru o masina si ce a stat o noapte la - 15...-40 C sa nu functioneze cum trebuie dimineata.
Nu uitati insa sa nu plecati pana cand nu s-a incalzit uleiul la motor si cel din cutie (daca nu aveti racire suplimentara si uleiul de cutie utilizeaza serpentina din radiator - ca la foresterul automat, atunci eu cred, ca dupa ce motorul s-a incalzit, va transfera o parte din caldura si uleiului de cutie). Ca idee, eu dimineata, daca masina a fost inghetata, procedez in felul urmator: 5 minute lasat motorul sa mearga, dupa care trec cutia de 2-3 ori prin toate pozitiile, si apoi plec.
O zi buna in continuare.

Si eu am obiceiul sa trec automatele prin toate pozitiile in anotimpul rece.
Din pacate nu fac asta intotdeauna.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

concrion

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #23 on: April 11, 2013, 22:17:07 PM »
Am pus aici mesajele referitoare la uleiuri:

Pentru testare uleiuri uzate:
In Ro...au cei de la total si yacco (sau cum se numesc) dar carnaciosii nu fac decat pentru uleiurile lor....mai sunt astia: http://www.algaex.bizoo.ro/vanzare/416073/Teste-ulei-motor-Multi-fluid = http://www.teste-ulei.ro/produse/produse.htm . Mai era un tip Sorin (sorin.barbu70@yahoo.com care facea asa ceva). Eu il trimit in state la www.oaitesting.com (prin intermediul cuiva) si costa 150 - 200 lei toata treaba. In ultima vreme, cand il verific, il miros si ma uit cum arata (nu sunt inca nebun sa il gust )

In orice caz, pentru informatii referitoare la uleiuri recomand www.bobistheoilguy.com

Hai sa vorbim cu cei de la motul, si daca tot sunt cardurile de reducere si parteneriatul cu ei, ok, trecem toti pe motul, dar sa ne ajute cu niste teste particularizate pe motorul fiecaruia ca sa stim ce sa punem si cand sa facem schimburile......nu de alta, dar imi aduc aminte ca citeam pe forum ca sunt masini care papa 1 l la 1000 km....inadmisibil.


nu uitati de recomandarea subaru:
Subaru has published Service Bulletin # 02-103-07 that identifies a factory design related problem with premature clogging of the oil mesh screen located inside the oiling system that supplies the turbo charger on all model turbo charged cars. A clogged screen will result in oil starvation and turbo charger failure. Subaru has since published Service Bulletin #02-110-10R indicating that 2010 MY and prior turbocharged engines continue to require oil and filter change intervals of 3,750 miles (6,000 km) or 3 3/4 months, while all 2011 MY turbocharged engines have returned to the original requirement of 7,500 miles (12,000 km) or 7 1/2 months, and they are required to use synthetic oil.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #24 on: April 11, 2013, 22:34:34 PM »
Eu am auzit ca asta http://www.lubricheck.com/ a fost testat pe niste japoneze si cica arata corect contaminarea uleiului. Si muult mai ieftin la 40 USD decat ce se gaseste la noi. Ma bate gandul...

Sincer iti spun ca MOTUL oricat de OK sunt oamenii de acolo, au totusi o afacere de dus in spate si in final nu vor spune ca 300v e nepotrivit. Si adevarul e ca pe partea de lubrefiere la regim de cursa/abuz e cel mai bun, dar trebuie schimbat mai des.

 Eu din ce am mai citit si fise tehnice am dedus ca 300v pastreaza mai bine vascozitatea si lubriviaza mai bine la temperaturi ale motorului de peste 100 grade, dar tocmai din cauza acestui mod in care este produs, el protejeaza foarte bine motorul, daaar... aceasta capacitate de a absorbi intens benzina nearsa si vaporii de apa (benzina contine apa, pornirile la rece duc la condens) duc la o contaminare mai rapida a acestui ulei, astfel inca isi pierde proprietatile mai repede. De aici si indicatiile de a fi schimbat mai des. De asemenea, modul in care sunt produse nu permite o concentratie mai mare de "detergenti" pentru motor, asa ca un 300v protejeaza motorul impotriva mizeriei, dar daca este deja murdar nu are capacitatea de a curata atat de bine mizeria.

Uleiurile din gama de strada, fie ele cu aceeasi vascozitate, nu reusesc sa mentina vascozitatea atat de bine la temperaturi de peste 100 grade (asta nu inseamna ca sunt proaste, e diferenta mica) si aici puteti sa va uitati direct pe fisele tehnice publicate de producator. In acelasi timp insa un ulei de strada este produs altfel si procentul de detergenti din el este mai mare comparativ cu gama pentru motoare de curse. Asta inseamna ca va curata mai bine motorul daca exista depuneri, dar nu va reusi sa ofere maximul intr-o exploatare nemiloasa. In acelasi timp se contamineaza mai greu, deci interval de schimb mai mare.

Daca mergeti pe gama racing (specific 300v de la MOTUL) eu recomand la schimbul de ulei si solutie de la Motul de curatare a motorului. Este un detergent puternic, ce lichefiaza uleiul si curge tot din motor. Ridica din baia de ulei "namolul" si astfel scapati de el. Nu il lasati mai mult de 10 minute si nu mergeti cu masina (doar la ralanti sa o tineti).

E posibil sa fi inteles total aiurea ce scrie pe internetul asta, dar eu asa am priceput lucrurile.
« Last Edit: April 11, 2013, 22:46:32 PM by MihaiFlorescu »

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #25 on: April 12, 2013, 18:42:29 PM »
interesant device, Mihai. daca ajungi sa il comanzi, poate ma bag si eu sa iau unu'.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #26 on: April 18, 2013, 10:29:41 AM »
Eu mi-am schimbat de curand uleiul din cutie (cutie automata), am mers pe Castrol Transmax Dex III, Multivehicle. Vreau sa spun ca masina merge foarte bine, nu am sesizat nici un fel de probleme si sunt multumit in primul rand de pretul pe care l-am platit respectiv 35ron/litru.
A mai utilizat cineva acest ulei? Bafta!

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #27 on: April 18, 2013, 12:08:42 PM »
Tot Castrol aveai si inainte de schimb?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #28 on: April 21, 2013, 09:35:16 AM »
Tot Castrol aveai si inainte de schimb?
Nu stiu ce am avut inainte de schimb, posibil uleiul original...nu cred ca a mai fost schimbat...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #29 on: April 21, 2013, 12:32:39 PM »
Tot Castrol aveai si inainte de schimb?
Nu stiu ce am avut inainte de schimb, posibil uleiul original...nu cred ca a mai fost schimbat...

In cazul asta ar fi indicat sa mai faci 2-3 schimburi de ulei intr-un interval mai scurt de timp. La cutiile automate clasice nu iese tot uleiul vechi la schimb.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Fab

  • 794
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #30 on: May 23, 2013, 14:54:08 PM »
De Motul X-Lite ce stiti? Vine revizia luna viitoare si ma gandesc sa pun X-Lite 0W30.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #31 on: May 23, 2013, 15:12:54 PM »
Cum te-ai gandit la el? Vara cresti numerele, iarna le scazi. Din punctul meu de vedere X-Lite este pentru motoare moderne de maxim 1.4 litri capacitate care nu se incalzesc prea tare si nu se tureaza nici mult. In cel mai rau caz ar merge sa il pui iarna daca stai prin Maramures, Covasna sau prin zone unde se ajunge si la -25 grade.

Eu zic ca pentru un aspirat benzina 5w-40 X-Cess merge tot anul fara probleme.

Fab

  • 794
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #32 on: May 23, 2013, 19:18:32 PM »
Am vazut ca e recomandat in locul lui X-Max.
La temperaturi ridicate au aceeasi grosime. Plus ca e pe baza de ester, la fel ca 300V.
Am intrebat pentru ca vreau sa stiu daca e ceva mai bun pentru motor decat Subaru by Motul care il folosesc acum. 300V iese din discutie pentru daily use.

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #33 on: July 15, 2013, 09:45:03 AM »
Tocmai ce-am facut schimbul de ulei (la un service multimarca). Am pus in a mea Mobil 1 ESP Formula 5W30, la recomandarea celor de la service.
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

sebyy

  • 171
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #34 on: July 16, 2013, 09:44:47 AM »
Pt. un 2.0 XT din 2005 ce si cat ulei intra in cutie (manuala) si la diferential ? Am cautat prin forum dar nu am gasit detalii ...

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #35 on: July 16, 2013, 10:26:36 AM »
aprox 4 L in cutie si 0.7-0.9L in diferential !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

sebyy

  • 171
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #36 on: July 16, 2013, 10:45:28 AM »
Multumesc malakay ...ai idee si ce fel de ulei trebuie ?

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #37 on: July 16, 2013, 14:00:55 PM »
75w90
marca depinde ce preferi ... motul , mobil  etc.
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #38 on: July 24, 2013, 17:35:01 PM »
Dilema zilei, trebuie macar doua/zi pentru a merge totul constant: Ce ulei trebuie pentru cutia automata 2.0, 2007?

multumesc.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #39 on: July 24, 2013, 17:47:28 PM »
Daca e 4EAT - Castrol Transmax J sau Idemitsu HP.
In Europa nu gasesti nici unul dintre ele. Nici producatorii consacrati nu se grabesc sa iti recomande alte uleiuri din gama lor pentru cutia de mai sus.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.