Salut,
Eu am forester 2006, 2.5 turbo cu automata.....apropo de cum se conduce (in cazul meu):
- tinand doar de volan si jucandu-ma cu picioarele (stangul pe frana si dreptul pe acceleratie),
iar functie de situatie, o las pe:
- Drive - economie de combustibil, cutia ajunge repede in treapta 4 si retrogadreaza in trepte inferioare functie de presiunea exercitata de piciorul drept asupra pedalei
- 3 - modul meu preferat de mers in oras
- 2 sau 1 - pentru plecari tari pe zapada sau suprafete alunecoase si pentru joaca....sau pentru situatii dificile (mers incet pe suprafete accidentate pe care nu le pot aborda altfel)
In orice caz, functie de motorizare difera si modul de functionare si folosire al cutiei....plus ca fiecare o foloseste cum vrea.
In oras, evident ca la semafor, atunci cand astept in coloana, selectez Neutru si astept cuminte folosind piciorul stang.
Nu este mare diferenta de cum schimba cutia in D sau 3, conteaza cum "presezi" pedala aia din dreapta.....iar la o cursa de accelerare, diferentele sunt de ordinul zecimilor de secunda.
In orice caz, daca vreau sa merg economic sunt cateva chestii:
- las selectorul pe Drive
- nu accelerez brusc
- incerc sa mentii turatiile pana in 2500-3000, pentru a nu intra turbina
Am incercat "long time ago" si merge....in cazul tau ultima afirmatie nu este valabila....la motor aspirat vezi unde ai punctul de cuplu maxim si stai in jurul acelei valori (adica in plaja 3000-4000 rpm...tu ai cuplu max la 3200 rpm)
Seara buna.
P.S. Eu daca trag frana de mana la semafor, ar trebui sa lipesc pe luneta "dormi linistit, frana de mana vegheaza"....ceea ce se traduce, la fel ca in cazul fni-lui ca e o teapa....pentru ca frana mea de mana nu mai tine
)