Cum trebuie condusa o automata?
Subaru club Romania

Cum trebuie condusa o automata?

Cum trebuie condusa o automata?
« on: February 08, 2013, 13:46:43 PM »
Subaru Forester 2.0 automat 2010.
E prima masina automata pe care o conduc si mi-ar prinde bine niste sfaturi. POate sunt si altii in situatia mea si atunci e win win situation.

Cum e mai bine, cand ajungi la coloana la semafor, sa scoti maneta din drive chiar daca astepti doar 2 minute pana la verde sau sa o lasi in D si sa ti apasata frana?
MIe instinctiv imi vine sa o scot tot timpul din D.

Cateodata imi vine sa o scot din D cand sunt aproape de a opri masina. Ajung aproape de coloana si imi vine s ao las pe liber ca la manuala. IN carte am vazut ca trebuie sa o lasi in D pana o opresti definitiv. Oare e bine ce fac sau nu?

Care e diferenta pe bune intre D si Sport? Am observat ca raspunde mai repede la apasarea pedalei la fund in Sport si schimba mai sus. IN rest mai e si altceva? Consumul e mai mare sau e nesesizabil? se poate merge mai tot timpul in SPORT sau e de preferat sa il folosesti doar la nevoie.

CUm functioneaza reductorul la automata? am inteles ca e electronic, dar nu inteleg cand se cupleaza? Daca trebuie sa urc o panta abrupta pe noroi, nisip sau zapada ce fac? E de preferat sa o trec in manual si sa o las in viteza 1 - asta actioneaza ca un reductor?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.


Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #1 on: February 08, 2013, 14:24:21 PM »
Cutia automata nu are reductor in cazul Subaru.Convertizorul de cuplu te ajuta in situatii de offroad.Poti merge foarte usor in situatii dificile.
Din cate stiu eu, modul sport imbunatateste raspunsul la apasarea pedalei de acceleratie si schimba treptele la turatii mai ridicate.
Cu folositul modului sport e o chestie de preferinta.Din cate m-am documentat eu, unii zic ca il folosesc tot timpul, unii doar cand au nevoie.Nu am citit undeva ca ar dauna.Singura chestie este ca schimband la turatii mari consuma mai mult!
Infara de depasiri ii mai vad utilitatea in offroad>nu schimba treapta asa repede si motorul ramane in ture unde are cuplu.Spre exemplu la urcarea unei pante abrupte si lungi.
Unii mai folosesc treapta 3 in loc de D la oras.Citeam ca ar consuma mai putin deoarece motorul ar lucra in ture putin mai mari si ar folosi combustibilui mai eficient.
Am un prieten cu X5 automat si el o pune pe N abia dupa ce s-a oprit.Nu am intrebat daca ar dauna in momentul cand dai pe N in miscare dar din moment ce nu face treaba asta presupun ca nu e tocmai sanatos pentru transmisie.La semafor daca are de stat mult el tot timpul schimba in N.
O sa intre si colegii care au automate si o sa te lamureasca mai bine ca mine  ;)
« Last Edit: February 08, 2013, 14:28:02 PM by Dragosh10 »

KET

  • 3920
Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #2 on: February 08, 2013, 15:07:33 PM »
Am si eu cutie automata pe Tribeca. Eu o scot din D abia dupa ce am oprit. Nu stau la semafor cu ea in D si cu piciorul pe frana (e ca si cum tu ai sta incordat in pozitie de plecare si cineva te-ar tine de picior, nu cred ca ar fi placut...).
Intr-adevar in S schimba mai sus in ture. Si eu am impresia ca raspunsul este mai rapid. Normal ca ai un consum mai mare daca schimbi mai sus in ture...
Pe noroi, nisip, zapada, gheata o dai in S si in functie de ce ai nevoie, schimbi superior cand e cazul. Asa poti sa folosesti si frana de motor.

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #3 on: February 08, 2013, 15:41:27 PM »
got it. thx for replies.
NU prea am inteles faza cu mersul in treapta a 3-a. NU prea ai cum fiind vorba de plecari de pe loc si franari repetate.
Probabil ca mergi pe manual si nu treci de a 3-a, sau cum?

NU stiam ca nu are reductor, nu e naspa chestia asta? nu asta avea tare foresterul, adica reductorul care ii mare capacitatile offroad.

KET

  • 3920
Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #4 on: February 08, 2013, 15:52:38 PM »
Da, daca e vorba de 10 secunde, nu mai schimbi, dar daca stai un minut la semafor? Sau astepti sa parcheze vecina si dureaza mai mult de 5 minute  ;D ... Oricum, eu zic ca e cel mai bine sa scoti in N sau P cand astepti.

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #5 on: February 08, 2013, 15:56:31 PM »
got it. thx for replies.
NU prea am inteles faza cu mersul in treapta a 3-a. NU prea ai cum fiind vorba de plecari de pe loc si franari repetate.
Probabil ca mergi pe manual si nu treci de a 3-a, sau cum?

NU stiam ca nu are reductor, nu e naspa chestia asta? nu asta avea tare foresterul, adica reductorul care ii mare capacitatile offroad.

Scuza-ma te rog, eu acum am vazut ca tu ai model 2010.Modele pana in 2008 aveau treptele P R N D 3 2 1 pe selector.Ma refeream ca in oras unii folosesc 3 in loc de D.Nu schimba mai sus de treapta a 3-a si motorul lucreaza putin mai turat.Unii spun ca la oras le-a scazut consumul.

stefanbv

  • 4253
  • Forester forever
Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #6 on: February 08, 2013, 16:30:11 PM »
La semafor, daca iti oboseste piciorul, poti sa tragi frana de mana...
No school, no job, no problem!

Forester SG5 Cross Sport JDM
Forester SH SX

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #7 on: February 08, 2013, 16:33:53 PM »
am inateles, iar faza cu treapta 3 - probabil e echivalentul modului sport - care schimba mai sus si in oras probabil ca nu o sa ai nevoie de mai mult de 3.

Thx.

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #8 on: February 08, 2013, 19:00:56 PM »
am inateles, iar faza cu treapta 3 - probabil e echivalentul modului sport - care schimba mai sus si in oras probabil ca nu o sa ai nevoie de mai mult de 3.

Thx.
Nu chiar!modelele cu automata au functia POWER/HOLD care ar fi un fel de mod sport.
Sunt modelele cu sportshift unde au mod sport si posibilitatea de a selecta treapta>>>un mod manual!Dar astea au fost montate doar pe 2.5 XT.Nu stiu daca si pe 2.5 aspirat.

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #9 on: February 08, 2013, 22:10:28 PM »
Iti impartasesc si eu din "vasta"  mea experienta`  de automatist  de 7  ani.
Eu o scot in  N cand stau mai mult la un semafor , sau parcare, sau oriunde cred ca` voi sta mai mult de 1 min.  De multe ori am scos-o  in N  inainte de a opri ,  si nu mi s-a intamplat  (inca`)  nimic , dar nu am abuzat prea tare de aceasta` metoda`. Am auzit ca` nu e bine sa` faci asa ceva ( asa cum  zice  celalalt) , dar probabil ca` pana`  acuma am avut noroc si nu am stricat nici un ambreaj sau cutie .
Sport Shift  folosesc doar cand am nevoie sa` o urc in ture mai mult  (urcare in panta`, uneori zapada` , noroi sau depasiri).  Pedala de acceleratie raspunde putin mai rapid si consuma`  mai mult, bineinteles.
Nu am habar despre modul de functionare al reductorului, daca` are sau nu,  dar cu reductor sau nu Subaru nu te lasa`  nicaieri daca` esti un pic priceput la condus.
Modul manual il folosesti daca`  ai chef sa`  conduci manual si nu automat,  sau daca`vrei sa` faci economie de combustibil  (schimbi vitezele mai  repede si nu o lasi sa` se tureze ca in mod automat)

................... Sunt modelele cu sportshift unde au mod sport si posibilitatea de a selecta treapta>>>un mod manual!Dar astea au fost montate doar pe 2.5 XT.Nu stiu daca si pe 2.5 aspirat.
Eu am avut pe Legacy 2,5 aspirat cu mod manual, sport si manual,  si acuma pe Forester 2,5 X aspirat am la fel. Deci exista`.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

concrion

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #10 on: February 08, 2013, 22:27:36 PM »
Salut,
Eu am forester 2006, 2.5 turbo cu automata.....apropo de cum se conduce (in cazul meu):
- tinand doar de volan si jucandu-ma cu picioarele (stangul pe frana si dreptul pe acceleratie),
iar functie de situatie, o las pe:
   - Drive - economie de combustibil, cutia ajunge repede in treapta 4 si retrogadreaza in trepte inferioare functie de presiunea exercitata de piciorul drept asupra pedalei :)
   - 3 - modul meu preferat de mers in oras
   - 2 sau 1 - pentru plecari tari pe zapada sau suprafete alunecoase si pentru joaca....sau pentru situatii dificile (mers incet pe suprafete accidentate pe care nu le pot aborda altfel)
In orice caz, functie de motorizare difera si modul de functionare si folosire al cutiei....plus ca fiecare o foloseste cum vrea.
In oras, evident ca la semafor, atunci cand astept in coloana, selectez Neutru si astept cuminte folosind piciorul stang.
Nu este mare diferenta de cum schimba cutia in D sau 3, conteaza cum "presezi" pedala aia din dreapta.....iar la o cursa de accelerare, diferentele sunt de ordinul zecimilor de secunda.
In orice caz, daca vreau sa merg economic sunt cateva chestii:
- las selectorul pe Drive
- nu accelerez brusc
- incerc sa mentii turatiile pana in 2500-3000, pentru a nu intra turbina
Am incercat "long time ago" si merge....in cazul tau ultima afirmatie nu este valabila....la motor aspirat vezi unde ai punctul de cuplu maxim si stai in jurul acelei valori (adica in plaja 3000-4000 rpm...tu ai cuplu max la 3200 rpm)
Seara buna.

P.S. Eu daca trag frana de mana la semafor, ar trebui sa lipesc pe luneta "dormi linistit, frana de mana vegheaza"....ceea ce se traduce, la fel ca in cazul fni-lui ca e o teapa....pentru ca frana mea de mana nu mai tine :))
« Last Edit: February 08, 2013, 22:37:54 PM by concrion »

Fab

  • 794
Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #11 on: February 08, 2013, 22:42:25 PM »
Pui frana cu stangul? ;D

celalalt

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #12 on: February 09, 2013, 00:08:14 AM »
Si eu pun frana cu stangul.Cu piciorul in podea chiar.La fel de lin cum pun cu dreptul.Si la manuala am reusit aceasta performanta pe serpentine,la o viteza acceptabila evident. ;)

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #13 on: February 09, 2013, 00:52:54 AM »
Pe bune ??  Pui frana`  cu stangu`  ?? ???   :D  :D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #14 on: February 09, 2013, 14:29:24 PM »
mai nasol este cand iti vine sa apesi pe frana cu stangul ca pe ambreiaj, atunci sa vezi distractie:)
multumesc mult pentru sfaturi, foarte utile, voi incerca sa tin cont de ele.
cheers.

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #15 on: February 09, 2013, 15:50:46 PM »
mai nasol este cand iti vine sa apesi pe frana cu stangul ca pe ambreiaj, atunci sa vezi distractie:)
multumesc mult pentru sfaturi, foarte utile, voi incerca sa tin cont de ele.
cheers.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
prima oara cand am condus automata>>>>am avut pe frunte vreo 3-4 zile forma din partea de sus a volanului!!!!

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #16 on: February 11, 2013, 14:29:38 PM »
Puneai o perna sub fund si rezolvai... :) Sau clasic: piciorul stang sub scaun
Eu prima data cand am condus o automata (Legacy 2,5 l) am pus frana cu stangul la o trecere pentru pietoni. Si un Opel Corsa si-a schimbat bara, faruri, radiator etc. La mine (era masina de serviciu) doar un stop crapat...

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #17 on: February 11, 2013, 17:31:33 PM »
si eu am stat stresat la inceput dar m-am adaptat repede. Mai greu a fost cand am mai condus manuala, nu imi venea sa mai schimb vitezele, si mai cu seama la retrogradare....puneam frana si atat:)

celalalt

Răspuns: Cum trebuie condusa o automata?
« Reply #18 on: February 11, 2013, 18:32:13 PM »
Sa vezi cum e sa bagi a 1 a cu motorul pornit si piciorul pe frana ca si cum bagi in P.Atunci dixtractie.De vreo 3 ori zilele astea era sa o comit.Multe pe cap si mai uitam....

Cum se conduce o cutie automata?
« Reply #19 on: July 11, 2013, 12:38:40 PM »
Salutare,

Am deschis acest topic deoarece nu stiu cum este mai bine sa conduci cutia automata nu doar de la Subaru ci in general.
Eu am cutie automata in 5 trepte dar cred ca se aseamana destul de mult cu cea de 4 trepte.

Cand stam la semafor cum e mai bine sa procedam lasam cutia pe D si tinem piciorul pe frana sau trecem cutia pe N?

Voi cum procedati cu cutiile voastre?

Multumesc.
Legacy 3.0R