Masinile-cult din imperiul Soarelui Rasare au creat de-a lungul timpului un adevarat curent de entuziasti puri si duri, au trasat serpentinele cu nenumarate axiome ale performantei auto, timp in care Mercedes a continuat sa impresioneze worldwide prin flotile de taxiuri mai mult sau mai putin galbene!
Insa lucrurile, obiceiurile, paradigmele si adevarurile absolute se schimba, la fel cum imperiile – inclusiv cele economice- se dezvolta, domina si apoi ineluctabil decad!
Iar acum temperamentalele bijuterii japoneze fie isi traiesc ultimele zile ale declinarii finale, fie isi tocesc taisul spiritului in realitatea dureroasa astfel incat ambitiile din trei litere ale constructorului german incep sa lase urme!
Nici nu a fost bine lansata noua versiune a fostei micute clase A, complet diferita in spirit si simtiri de predecesoarea sa, ca a si fost inhatata de o echipa de ingineri maniaci de la AMG, departamentul oficial de taxiuri de mare performanta a constructorului cu stea in frunte.
Acestia se pare ca s-au inchis o perioada intr-o incinta cu tanara prada si e mai bine sa nu ne inchipuim ce i-au facut intre cei patru pereti, insa rezultatul e…bombastic!
Siluita, probabil, in toate chipurile cu putinta, noua clasa A a trebuit sa accepte o gramada de grefe, operatii si interventii chirurgicale, ajustari si transferuri de ADN, chiar si un nume care sa-i justifice prezenta pe mapamond: A 45 AMG!!!
Sub capota i-a fost indesat nici mai mult nici mai putin, CEL MAI PUTERNIC 4 cilindri din lume!!! La o cilindree de doar 2 litri, micul viitor taxi rapid, dezvolta 360 CP, adica un randament litric de 180 CP/l, ceea ce nu e rau deloc pentru un motor turbo de serie mare. Ba chiar miroase a…record! Mai ales ca si cuplul e de 450 Nm!!!
Cuplat la o transmisie integrala cu viscocuplor – ceea ce ii confera un caracter mai degraba subvirator- si o cutie semiautomata cu 7 rapoarte si dublu ambreiaj, acesta propulseaza nervoasa compacta de lux in doar 4,6 secunde pana la 100km/h folosind si programul dedicat RACE START!
La exterior se poate opta pentru un kit de elemente aerodinamice de carbon, material care domina si plansa de bord, in timp ce scaunele si volanul sunt tratate intr-un registru foarte sportiv.
Cu toate ca sunt convins ca din punct de vedere dinamic masina nu va rivaliza cu mai sus amintitele surate nipone, sunt gata sa chem un…taxi!
http://www.topgear.com/uk/car-news/mercedes-benz-a-class-a45-amg-2012-06-15http://www.automobilemag.com/reviews/driven/1210_mercedes_benz_a45_amg_prototype/