Grea comparatie. Passatul ar fi in clasa cu Legacy, in timp ce impreza e in clasa cu Golful.
VW are finisaje bune, e facuta sa fie confortabila inainte de toate, vitezele se schimba foarte frumos si lin, dar TDI-urile sunt cam zgomotoase, mai dau fum din cand in cand si vibreaza cam tare uneori. Stiu ca la modelele mai vechi mai pica si turbinele pe la 120-140.000km. E drept ca modelele mai noi (vezi Golf 6) este foarte bine antifonat si vibratiile in interior s-au redus mult. Dar si daca ai deschis geamul iar incepe tractorasul TDI sa se manifeste.
Subaru are finisaje mai din topor, dar spre deosebire de VW, nu te pierzi in multime cand ai iesit in trafic. Sistemul de tractiune integrala si-a dovedit valoarea si competenta de zeci de ani si este standard pe modele Subaru, nu optional ca la VW pe masinile de top eventual. Motorul diesel, cel putin la momentul lansarii, avea cuplul cel mai mare din categoria din care facea parte si se conduce ca un motor pe benzina, doar ca are turatii mai putine. Sunetul de diesel se aude doar la ralanti si turatii joase, dar daca te dai la el zici ca e benzina. Tinuta de drum este mai dura ca la VW, dar eu vad asta ca un plus. Ambreiajul este mai scurt si mai tare la Subaru, in timp ce la VW este moale si cursa e lunga.
Cum spuneam la inceput, VW e facut sa te duca din A in B confortabil, Subaru e facut sa fie condus savurand drumul
Spor la alegere!