Upgrade Frane (stock vs AM)
Subaru club Romania

Upgrade Frane (stock vs AM)

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Upgrade Frane (stock vs AM)
« on: February 17, 2013, 15:26:18 PM »
Dupa discutia cu Elvis de la SMT Garantii, am decis sa ma documentez mai mult in ceea ce inseamna upgrade de frane.
Dintre cei care au schimbat  franele stock cu ceva AM, e si cineva care a pus EBC (discuri + placute)? Cum se simte diferenta la drum?
Altceva mai bun?

Din ceea ce am discutat, pentru un upgrade cu intentia de uz zilnic normal, sunt recomandate placutele Greenstuff ( < 200CP ai motorului).
Este de la sine inteles faptul ca garantia pentru aceste echipamente nu va mai fi inclusa in cea a masinii. Pentru cei care au inca masina in garantie este o decizie destul de grea! Sau nu!... Intrebarea este: MERITA sa pierzi garantia? M-ar interesa mai mult parerile celor care au / au avut garantie in Romania.

Parerea mea este ca la dimensiunea masinii (Forester SH), franele actuale sunt putin subdimensionate.
« Last Edit: February 17, 2013, 15:30:58 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

tar0M

  • 934
  • Impreza WRX 2008
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #1 on: February 17, 2013, 16:45:55 PM »
Eu nu as face nici o modificare pe toata durata garantiei.
Garantia este foarte importanta in conceptia mea.
« Last Edit: February 17, 2013, 17:59:14 PM by tar0M »

Fab

  • 794
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #2 on: February 17, 2013, 17:39:41 PM »
+1!

celalalt

Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #3 on: February 17, 2013, 17:45:48 PM »
Adica daca iti pui alte discuri si placute pierzi garantia?Eu nu am avut aceasta problema in garantie.....

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #4 on: February 17, 2013, 18:03:40 PM »
Adica daca iti pui alte discuri si placute pierzi garantia?Eu nu am avut aceasta problema in garantie.....
Exact asta a zis si omu' lor: pierzi garantia pieselor schimbate, adica a discurilor propriu-zise. Placutele sunt consumabile anyway.
Asadar, nu ar prea fi nimic important de pierdut, poate doar de castigat. Daca am avea si alte opinii argumentate, ar fi exact ce trebuie!

Si dupa cum zice si The Other One, s-a mai intamplat si in trecut.
So, schimbam cu EBC ? Sau e ceva mai bun pentru un mic plus de franare fata de stock ?

Ma uitam la ei pe site si am gasit recomandarea pentru Forester SH:
Front - EBC Standard Discs (D972) + Greenstuff Pad (DP21661)
Back - EBC Standard Discs (D1509) + Greenstuff Pad (DP21584)

Pret total fara transport: 258 Lire
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #5 on: February 17, 2013, 18:04:58 PM »
ebc sunt gunoaie. uita-te la altceva
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #6 on: February 17, 2013, 18:05:51 PM »
ebc sunt gunoaie. uita-te la altceva
Pai zi incotro sa ne uitam!? asta e si ideea: "VS"

edit: Ideea mea este sa modific momentan 2 chestii: 1) discuri+placute si 2) bucsaraie POWERFLEX.
Stiu... asa incepe totul, cu mici modificari fata de stock!!! :)
« Last Edit: February 17, 2013, 18:09:58 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #7 on: February 17, 2013, 18:07:57 PM »
dba, ap racing, brembo, endless, stoptech, alcon
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #8 on: February 17, 2013, 18:11:39 PM »
edit: m-am uitat la dba pe site si nu au nici o treaba cu Romanica. Au magazin in Bulgaria, insa nimic in Ro. :)

http://www.dba.com.au/wp-content/uploads/2012/01/4X4T2T3_CATALOGUE_29JUN2011_DOWNLOAD.pdf
« Last Edit: February 17, 2013, 18:14:56 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #9 on: February 17, 2013, 18:17:54 PM »
DBA = Disc Brakes Australia. In combinatie cu placute stoptech (made in USA) la mine e foarte bine dupa ce se incalzesc putin. Cand am coborat de la Paltinis nici nu s-au incalzit. Ceea ce inseamna ca forta de franare (corect spus este frictiunea dintre placuta si disc) creste pe masura ce franele se incalzesc, in comparatie cu cele stock, care incep sa franeze din ce in ce mai prost cand se incalzesc.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #10 on: February 17, 2013, 18:19:24 PM »
Problema este tocmai sa franeze cand sunt reci, vor frana mai mult de 50% reci! Regimul de mers este de cca 70% oras, curse scurte.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #11 on: February 17, 2013, 18:21:29 PM »
Aici poti sa jonglezi din placute. Eu am ales niste placute "aggressive street & light track day". Dar discurile merg si la rece si rezista si pana la temperaturi foarte mari.

PS: Important este sa iti iei niste discuri bune ca apoi te joci cu placutele dupa cum iti place. Eu am stiut ca discurile astea DBA4000 sunt bune si pe strada si daca voi vrea sau voi ajunge candva pe un circuit.
« Last Edit: February 17, 2013, 18:26:17 PM by MihaiFlorescu »

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #12 on: February 17, 2013, 18:27:32 PM »
cautam acum modelul de disc (T3, slot design) pentru Forester SH si nu prea reusescsa dau de asa ceva... o sa mai caut.

edit:

la http://www.motorsportworld.co.uk/ am gasit astea:
DBA4650SLR 4000 Series Grooved DBA Discs Front      lei1,442.25
DBA4653SLR 4000 Series Grooved DBA Discs Rear      lei1,442.25
   SubTotal   lei2,884.49
   Delivery   lei255.03

TOTAL: lei3139.52 (£615.53)


cam cat au fost ale tale?
« Last Edit: February 17, 2013, 19:43:12 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #13 on: February 17, 2013, 20:13:51 PM »
260 lire doar fata cu tot cu transport (25 lire transportul), dar eu am prins lichidare de stoc la 4000 Grooved. De jumatate de an a aparut noul design T3, dar inainte de a incepe comercializarea importatorul oficial din UK (ca asa s-au recomandat cei de la clark motorsport uk) a trebuit sa scape de stocul de discuri pe care il avea atunci.

Uite ca au ceva oferta si pt forester: http://www.clarkmotorsport.co.uk/website/webshop/productsSearch.asp?searchMake=Subaru+Forester
Dar cred ca e modelul anterior, cum am eu, nu T3
« Last Edit: February 17, 2013, 20:20:23 PM by MihaiFlorescu »

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #14 on: February 17, 2013, 23:03:54 PM »
 :D  :D

"I would just upgrade your brake lines to steel breaded, will give you prolonged braking power without fading, and change your pads to some good stuff. like green stuff.
Stay away from rotors, you don't race, and are just going to waste the money. if you can change the calipers, but as most said, its a waste of money YOU DON'T RACE."
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #15 on: February 18, 2013, 09:47:01 AM »
Din pacate discurile OEM se stie ca se ovalizeaza foarte usor. Am patit-o si eu si asta doar la mers prin oras + transalpina.

rzw75

  • *
  • 1669
  • ex
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #16 on: February 18, 2013, 10:02:26 AM »
eu mi-am pus pe FXT discuri EBC si placute redstuff...

nu sunt rele, dar nu pot sa spun ca este un upgrade in adevaratul sens al cuvantului... e mai bine decat cu stock dar eu o sa pun in curand de WRX (etrierii + discuri + placute)

ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #17 on: February 18, 2013, 10:12:52 AM »
La franele de WRX o sa se simta diferenta destul de buna si pentru ca treci de la 277mm diametrul discului la 294mm, deci suprafata de contact intre placute si discuri o sa fie mai mare, deci franare mai buna. Asta pe langa 4 pot vs 2 pot.

celalalt

Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #18 on: February 18, 2013, 10:49:24 AM »
Marimea discului determina o franare mai buna,pentru ca in momentul in care creste diametrul creste si distanta la care ataca placuta fata de axul rotii.
Legat de pierderea garantiei pt piesele aduse de tine,nu prea vad cum ar putea ei sa ti garanteze o piesa pe care o aduci tu.Asta trebuie garantata de cei de la care o cumperi.Iar garantie la celelalte piese nu ai de ce sa pierzi.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Upgrade Frane (stock vs AM)
« Reply #19 on: February 18, 2013, 13:48:50 PM »
Tocmai asta ziceam, e ok un upgrade de frane, bucse, da' sa vezi ce repede si-a adus aminte sa ma atentioneze sa nu cumva sa fac tuning ECU, pentru ca daca se afla la ei ma trece cu rosu in catastif si se duce draq garantia la toata masina!!! 
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste