Salut,
Cred ca faceti o mare confuzie referitor la uleiuri.....una e ce se recomanda pentru masina de week-end cu care se iese pe circuit si care merge maxim 5000 km pe an (probabil) alta e ce va trebuie voua pentru masini de strada.
Uitati-va si pe forumurile din afara si daca vreti va pun in contact cu cineva care este specializat pe uleiuri.....sau luati mostre de ulei si mergeti cu ele la analiza. Si eu am vrut sa pun ulei de curse, apoi ma batea gandul la 15w50, insa dupa 30 min de discutii cu omul (in care mi-a explicat si importanta coeficientului de vaporizare...pe langa vascozitate....a presiunii cu care merge masina, etc) am ales 5w40. Iar apropo de uleiurile astea....cautati alti producatori (in afara motul) care ofera mai multe informatii despre domeniile de utilizare si modul de schimb a uleiurilor.
RC are dreptate....filtrul de ulei sa aibe macar 99.5 % filtrare....recomand: greddy, amsoil, k&n. Eu am folosit de la cei trei producatori, si mi-a placut cel mai mult amsoil. Iarasi o chestie interesanta pe care o folosesc....busonul de la baia de ulei este magnetic (e de la greddy) la fel folosesc si la diferentiale....sunt ale dracului de bune (si puternice....de fiecare data se intreaba mecanicii de ce nu ies
) adunand pilitura (la diferentiale) sau ce se mai gaseste pe acolo.
Ma rog, fiecare face ce vrea cu masina lui, ideea e sa nu iei de bun nici ce zic eu, nici altii, ci sa te documentezi cat mai mult (aici, dar mai ales pe forumurile externe, cu mult mai multa experienta si utilizatori)
P.S. Vad ca toata lumea recomanda uleiuri dar nimeni nu spune ca un radiator suplimentar de ulei te ajuta enorm (daca folosesti masina la maxim sau peste
)....nu e scump, nu e greu de montat, dar iti asigura linistea. Eu tot am zis sa pun atat la cutie cat si la motor, dar lenea e cucoana mare.......