Toate sistemele astea, mai noi ma refer, nu fac nimic fara controlul tractiunii!
Alea vechi nu fac nimic fara LSD, diff blocabil.
Orice 4x4,AWD, 4matic, quattro sau ce nume or mai fi avand, sunt , fara diferentiale blocabile, LSD sau TC de fapt 4x2 intr-un caz mai bun sau 4x1 intr-un caz mai rau.Cele care sunt 4x2 au in general LSD central(subaru) sau solutii mai vechi cum ar fi o cutie de transfer(Nissan Patrol).Cutia de transfer are raport fix si nemodificabil.Teoretic lucreaza ca un diferential blocat!
X-Drive este nimic fara TC, 4matic (modele mai noi) la fel, Quattro la fel!
AWD de la Subaru, din punctul meu de vedere, este mai bun pt faptul ca e mai simplu (cutiile manuale ma refer) si de la 0 in sus puterea este impartita simetric.S-a vazut si pe role ca la Subaru cand dadea drumu' soferul la ambreiaj toate rotile trageau-pentru o fractiune de secunda cei drept-masina dadea tendinta sa plece de pe role dar in final diferentialele deschise si-au spus cuvantul!
Tot ce a reusit sa plece de pe role avea un sistem de tractiune activat sau vreun' diferential blocat!
Cum de X-Drive nu e cel mai bun si e cel mai prost?
X-Drive e cel mai bun de pe piata la ora actuala>>>>cu TC (controlul tractiunii) activat!!!