Impozit Auto 2010
Subaru club Romania

Impozit Auto 2010

Re: Impozit Auto 2010
« Reply #60 on: February 09, 2021, 23:42:23 PM »
Cate jeep uri de offroad cu 4.2  din 1900 toamna stim ? Alea s masini de lux , de venituri mari ? Nu , sunt masini de amarasteni care cauta sa fuga spre ceva cu ceva ieftin si puternic. N am nimic cu nimeni sa nu fiu inteles gresit. Dar taxarea dupa cilindree este ceva tipic romanesc. Ej JMecher cu motor mare ? Plateste fgm ! Sau chiar daca iti merge bine , sa te si plangi putin ca sa nu se supere vecinul. Sa mai zic ca 3.0 de pe legacy consuma mai decent decat 2.0 de pe forester aspirat ? Nu mai zic. Deci cilindree inseamna opulenta. Out of the box e numai despre homosexuali , lgbt , etc , sgțpl , pnm....

Stim cam 1 jeep la 100 000 de bmw/mercedes/audi, etc. Probabil ca atunci cand au calculat valorile au gandit-o la general. Tot duceti discutia spre poluare si consum. Este impozit sau taxa de poluare? Daca calculau impozitul in raport cu valoarea produsului de nou, ce ar fi fost? :)) La o casa mai mare nu platesti impozit ridicat? Sau de ce piscina este considerata un lux si este impozitata ca atare? Este doar un lighean in care sa se balaceasca copii.
Nici mie nu-mi convine grila de impozitare, am platit 6 ani × 875 lei la un opel 2.2 din 2001, dar pana la urma cine isi ia un +3.0, in opinia mea, ar cam trebui sa nu simta impozitul. De obicei ce este peste 3.0 sunt numai sportive gen m3, m5, rs uri, etc. Iar ce e sub 3.0 ca si valoare a impozitului mi se pare rezonabil.
« Last Edit: February 09, 2021, 23:44:03 PM by b-power »

Arturito

Re: Impozit Auto 2010
« Reply #61 on: February 10, 2021, 00:02:05 AM »
Deci tot taxa pe JMecherie e , corect ? Intr o lume care se vrea a fi politicăli corect... Unde s aia cu bemveuri si audiuri cu cilindree mare ca au bani de dat pe ele , sa fie si 2.2 din 2001 si 4.2 din 1995. Corect !

Re: Impozit Auto 2010
« Reply #62 on: February 10, 2021, 00:09:33 AM »
Corect ar fi sa platesti impozit doar cat te folosesti de masina, ca la asigurare. Am inteles ca asa ar fi prin Germania, nu stiu cat de adevarat e

puiu

  • 785
Re: Impozit Auto 2010
« Reply #63 on: February 10, 2021, 06:36:24 AM »
In germania iti poti lua numere valabile doar o anunita perioada din an. Daca ai ceva rar la care tii si iesi pe strada doar din an in paste iei numere valabile doar din mai pana in octombrie si platesti proportional.
Acum un an pe vremea asta era pe olx un GF cu 2.2 de state, echipare outback sport... bine dracu ca mi-am vazut de treaba ... de 900 de lei impozit imi cautam un 2.5 L6 si stiam pe ce se duc banii.

UXE

  • 1741
Re: Impozit Auto 2010
« Reply #64 on: February 10, 2021, 13:16:42 PM »
Nu stiu cum ai reusit. Eu de multi ani am 936 (incluzand reducerea de 10%), anul trecut am avut 988, nu stiu de ce, iar anul asta pare ca am 924.

O fi in functie de sector?

Forester

  • 3118
  • The other right!
Re: Impozit Auto 2010
« Reply #65 on: February 10, 2021, 14:46:14 PM »
Posibil, desi parca ne invarteam prin acelasi sector, 6 in cazul meu.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

dan_b

  • 1315
Re: Impozit Auto 2010
« Reply #66 on: February 10, 2021, 15:21:39 PM »
Impozitul auto este taxa locala, deci depinde de localitate/sector.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Impozit Auto 2010
« Reply #67 on: February 10, 2021, 15:39:46 PM »
1400 la Brasov pentru XT. Taica-miu la 1.6 a platit 90 lei.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Impozit Auto 2010
« Reply #68 on: February 10, 2021, 15:51:40 PM »
Wtf, Constanta a marit taxele locale cu 30%, Galatiul tot acolo iar acum s-a trezit Brasovul.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Arturito

Re: Impozit Auto 2010
« Reply #69 on: February 10, 2021, 20:10:20 PM »
Au niste girofare cu led la politia locala. Alea s scumpe , costa bani si sunt pazite. Din ce sa le cumpere ?

Re: Impozit Auto 2010
« Reply #70 on: February 10, 2021, 22:30:41 PM »
Daca e taxa pe opulenta atunci sa fie raportat la pret , adica iti iei masina noua de 100.000 plateste tati ca ai bani , dar sa scada impozitu la fiecare an ca rabla se depreciaza si in 10 ani valoreaza 10.000. Aaa nu e bun , atunci sa taxam pe putere , vrei  600 de cai , ia de aici impozit pe ... viciu ca e mai usor sa darami statii de tramvai cand ai sute de cai ... pericoool !

Ce vreau sa spun este ca cilindreea nu mai poate fi un criteriu obiectiv .

Si nu , nu e ok comparatia ca e un jeep de 4.2 la 100 de mertane. Ce conteaza numarul ? De ce trebuie sa sufere si 1 singur posesor de aro cu motor de 3.2 pentru 1000 de posesori de porsche de 3.2 ? Este echitabil impozitul cand pentru cel cu aro este egal cu valoarea masinii iar pebtru cel cu porsche este benzina pe cateva luni si probabil 1/50?

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Impozit Auto 2010
« Reply #71 on: February 18, 2021, 23:51:24 PM »
Wtf, Constanta a marit taxele locale cu 30%, Galatiul tot acolo iar acum s-a trezit Brasovul.

In Cta e ceva peste 1100 ron la 2.5, cu reducere trece putin de 1000 ron. Anii trecuti parca era 936 ron, deci cresterea nu e nici de 10%

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Impozit Auto 2010
« Reply #72 on: February 19, 2021, 09:27:19 AM »
Decalaje exista, logica nu prea, formula invechita este etc.

Eu platesc la 1.0 de 5x mai putin decat la 2.0, desi puterea este tot acolo. Noxele sunt pe la jumatate doar (deci nu de 5x mai mici) iar kilometrii parcursi anual sunt de 3x mai multi. Practic poluez mai mult cu 1.0 decat cu 2.0, iar despre lux nu pote fi vorba la subaru. Ba chiar asta noua este mai "lucsoasa" ca sa zic asa :))

Greu de gasit o formula, dar eu tot intreb... plecam de la ce facem cu banii si de cati avem nevoie? sau plecam de la cati bani putem sa scoatem de la fraieri?

Eu cred ca platesc mult prea putin pentru euro 6d temp. Ma distreaza insa stirile de genul "Cel mai invechit parc auto cu media de 10-11 ani". Stirile astea ruleaza inca dinainte de a avea permis. Practic intai se certau cu non-euro, apoi ca euro 2 nu e bun, acum ca euro 4 e rau... peste 5 ani probabil li se pune ca nici euro 6 nu e ce trebuie desi astazi este oxigen pur in viziunea unora.
« Last Edit: February 19, 2021, 11:20:46 AM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Impozit Auto 2010
« Reply #73 on: February 19, 2021, 11:17:51 AM »
In Cta e ceva peste 1100 ron la 2.5, cu reducere trece putin de 1000 ron. Anii trecuti parca era 936 ron, deci cresterea nu e nici de 10%

Inseamna ca posesorii auto au scapat pentru moment de noua cota.

La spatii comerciale au majorat cu 33% fata de cota stabilita in codul fiscal, prin hotarare locala. Verificat personal saptamana trecuta.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Impozit Auto 2010
« Reply #74 on: February 19, 2021, 19:33:57 PM »
Nu stiu daca strict ptr Cta, dar era vorba chiar de taxe suplimentare impuse celor care au spatii comerciale neinchiriate, de parca le tine careva goale de placere, mai ales in perioada asta

Cat despre inechitate, cum zicea si Mihai, din 2018 cu a mea am facut vreo 7k km, iar masina sotiei (cu motor de 1.4) a facut 40k. Si totusi eu am platit de aprox 12 ori mai mult impozit ptr a mea

Arturito

Re: Impozit Auto 2010
« Reply #75 on: February 19, 2021, 21:03:03 PM »
Nu e vorba de impozit pe proprietate ?

Re: Impozit Auto 2010
« Reply #76 on: February 20, 2021, 13:33:05 PM »
Nu e vorba de impozit pe proprietate ?

In general, lumea incurca impozitul cu taxa de mediu/poluare/consum :)

Asa cum am mai spus, casa mare=impozit mare, motor mare=impozit mare, indiferent de consum. Ca o fi metoda de calcul gresita si invechita, asta e alta discutie.