Salut,
Sunt cateva chestii pe care le-ai fi aflat daca ai fi citit subiectul de aici:
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1524.20Este o problema foarte importanta legata de filtrul din surubul ce leaga conducta de ulei pentru turbo de blocul motor.....drept pentru care Subaru a spus clar ca schimbul de ulei (indifferent de uleiul folosit) trebuie sa se realizeze la max 6000 km. Daca vrei sa stai mai mult cu uleiul in motor (sau sa fii sigur ca nu ti se infunda acea sita) ai doua variante: maresti gaura in surub (vezi Solutia propusa de forced performance pentru turbinele lor) sau la fiecare schimb cureti sita.
Eu unul schimb uleiul de motor la maxim 5000 km.
Acum referitor la performantele uleiurilor, iar o sa gasesti lucruri interesante in cadrul subiectului indicat de mine (deh, avand in vedere ca eu l-am deschis, logic ca te trimit la el
).
Uleiurile de care vorbesti tu - din gama 300V - nu au ce cauta in masina de strada......citeste atent ce scrie pe siteul producatorului (sau daca e mai usor uite aici:
http://shop.poldistribution.ro/25-ulei-de-motor-pentru-curse/82-300v-power-racing-5w30.html?sid=8a238c18b71329d3d7a9e6539b8d2427 ).
Ca sa fiu mai clar si sa se inchida discutiile pe subiectul asta:
Lubrifiant 100% sintetic pentru masini de curse cu motoare normal aspirate sau turbo, care opereaza la temperaturi ridicate intr-o plaja variata de turatii: sesiuni de calificare, curse organizate, drag racing, raliuri, Nascar, VTM. Ulei pentru motoare performante in 4 T, benzina sau Diesel, special conceput pentru curse profesionale si curse de viteza pe distante scurte Ref.:NISMO NISSAN, Japan GT – Coloni Motorsport, Formula 3.Orice iti zic oamenii (mai mult sau mai putin informati) si tinand cont ca tu nu faci curse de acasa pana la birou (oricat de tare ai merge si iti spun din propria experienta, eu mergand tare tot timpul, mersul motorului si al masinii nu are nimic de-a face cu regimul de curse) vezi-ti de treaba ta si pune in masina ce iti indica producatorul. Ceea ce poti face si recomand, este sa incerci sa utilizezi cele mai bune uleiuri din gama celor recomandate, si din punctul asta de vedere ai de ales.
Eu am folosit pana acum in motor doar Amsoil si mai nou Redline. Amsoil a fost perfect (in 1.5 ani nu a papat ulei deloc), Redline sunt la primul schimb.
P.S. Nu conteaza ce meserie are omul atata timp cat are pasiune si se informeaza.....din pacate, inginerul de la Motul nu a dat dovada de professionalism, prin nefurnizarea tuturor informatiilor. Si sa nu uitam ceva: chiar daca masinile noastre au 200, 300, 500, 1000 cp, atata timp cat nu te duci cu ele exclusiv la curse nu poti sa le tratezi ca astfel de masini. Iar daca ai o masina de strada cu care te duci de cateva ori pe an la track days, atunci va trebui ca pentru acele evenimente sa o tratezi in mod corespunzator (spre exemplu sa ii pui ulei din gama 300v pentru cele cateva ore cat de dai cu masina; alte placute si lichid de frana, anvelope, etc) si apoi sa revii la "setarile" si "incarcarile" de strada.