.... Deci se tranzactioneaza dar sa ai ce. ..... stim toti, unele din cele second hand sunt de fapt masini noi cumparate din alta tara.
Pai aia ziceam si eu - masini s-ar vinde daca ar fi disponibile !
Si ma refer atat la stocuri (de aia faceam vorbire despre cota de masini alocata) cat si la dealeri. E lesne de inteles ca un client din Iasii, Suceava sau Botosani greu sa va deplasa cateva sute bune de km pana la Brasov sau Bucuresti sa vada si eventual, sa cumpere o masina. Idem pentru un potential client din Craiova, Galati, Constanta, Timisoara, etc.
Nu am date, dar sunt (aproape) sigur ca prin 2006-2007-2008-2009, cand exista o retea destul de dezvoltata de dealeri, se vindeau cateva sute de Subaru / an si in Romania.
Acum, cine vrea un Subaru nou in Romani, in 70-80% din cazuri nu are de unde sa-l cumpere fara sa faca 2-3-400 km. Si asta in ipoteza ca si gaseste vreo masina disponibila ....
Cat despre cele noi inmatriculate anul trecut care apar in statistici ca SH (si Xv-ul meu e acolo), da, am vrut sa spun si eu asta - din motiv de WLTP, cam toate XV-urile 2.0 aflate pe stoc in 2018 au fost inmatriculate de dealerii din vest, pentru a le putea vinde in continuare.
Dar oricum, nu cred ca, adunate, s-au vandut mai mult de 40-50 de masini noi anul trecut (cel putin dupa mai-iunie 2019, din cate stiu, nu prea mai era nimic pe stoc nici prin Germania).