Forester Diesel MY09
Subaru club Romania

Forester Diesel MY09

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #280 on: November 07, 2016, 14:44:16 PM »
XV-ul, CATEGORIC, caci Forester au ceilalti asa ca vei fi unicul reprezentant al clasei mini-SUV si totodata nota de diferentiere pe aceeasi tema  :)
« Last Edit: November 07, 2016, 14:46:39 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

AlexT

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #281 on: November 07, 2016, 18:27:49 PM »
Se organizează vreo întâlnire pe undeva?:d Dacă da când?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Forester XT - 2009

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #282 on: November 07, 2016, 18:34:38 PM »
Se organizează vreo întâlnire pe undeva?:d Dacă da când?
Sent from my iPhone using Tapatalk

Vezi detalii la rubrica "Intalnirile membrilor", subrubrica "Minivacanta de 1 decembrie - patriotism si voie buna"
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

AlexT

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #283 on: November 07, 2016, 18:39:54 PM »
Ms am sa intru de pe web, din aplicația asta de Tapatalk nu se încarcă forumul, doar ultimile discuții, tot îmi zice sa contactez un admin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Forester XT - 2009

marr

  • 2257
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #284 on: December 10, 2016, 13:21:56 PM »
In sfarsit, am rezolvat busiturile saptamana trecuta ( a durat exasperant de mult pana am primit OK de la asiguratorul din Germania).
S-au executat urmatoarele operatiuni:
- Inlocuire portiera sofer;
- Inlocuire aripa stanga fata
- inlocuire carenaj aripa stanga-fata
Astea pe asigurarea "neamtului"
Apoi, pe CASCO:
- Inlocuire parbriz;
- Inlocuire oginda retrovizoare dreapta;
- vopsire capota motor;

Mai spre primavara, vreau sa-i "trag" o vopsire intergrala ( as fi facut-o acum, dar nu ma puteam lipsi o saptamana de o masina).

I-am facut si revizia - are ~ 195.000 km / ~ 10.000 km cu noul motor ( se facuse anul de la inlocuirea motorului si, desi am facut un schimb de ulei si filtre pe la inceputul anului si de atunci masiina nu a facut mai mult de 6-7000 km, acea "revizie" nu aparea in Cartea de Service.
S-au schimbat asa:
- Ulei ( Mobil 1 ESP Formula)
- Filtru ulei
- Filtru aer
- Filtru polen
- Filtru motorina
Am facut si ITP-ul cu ocazia asta.
Cost total ( inclusiv ITP) = 612,32 lei !
Pret de VIP la prietenii de la Trakia Sibiu !
Am facut si un drum pana la Brasov si masinuta merge exceptional !

Urmeaza zilele astea sa o spal si sa-i fac si o sedinta foto !
As fi spalat-o azi, dar, Doreii de la Pilkington care mi-au inlocuit parbrizul .... au montat chederul de la parbriz INVERS !
Si la peste 90-100 km / h suiera de faceai cu capul !
Am fost alaltaieri si au remediat problema dar au spus ca 2-3 zile sa nu o duc la spalatorie ca nu cumva sa dea baietii cu jetul pe-acolo si sa-l "zboare".

Dupa cosmetizare, facem o sedinta foto ca sa mai animam Jurnalul !

PS: Nu am mai mentionat "problemuta" cu regenerarea DPF-ului. Asta e din ciclul:
"Foaie verde, bat,
N-ai de lucru - fa-ti !"
S-a rezolvat, in final, foooarte usor !
Merci Calin !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2257
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #285 on: December 20, 2016, 08:27:14 AM »
Booon !
La drumul de Brasov mentionat anterior, am sesizat o bataie / troncanela undeva de sub masina.
Se auzea doar la viteze mici, pe drumuri cu denivelari ( am auzit prima data la traversarea Fagarasului, cu drumurile sale ca valurile Dunarii ...
Initial, am suspectat ca baietii, la montarea elementelor de caroserie ( aripa, carenaj aripa, usa,) nu au fixat ceva cum trebuie.
Fost in service, verificat .... bieleta antiruliu stanga fata Kaput !
Ieri le-am inlocuit pe ambele ( asta ca sa ma scutesc de o noua intrare in service in cateva luni, ca nici cealalta nu se simtea pre bine). Bine, nici nu sunt prea scumpe !
Costuri:
- bieleta antiruliu 2 x 59 lei + TVA = 141,60 lei
- manopera = 55 lei + TVA = 66 lei
Total operatiune = 207,60 lei.
Din care scadem cafelele baute timp de ~ o ora cat a durat operatiunea.
Si bonus, "socializarea" cu baietii de la Trakia pe langa cafelute si tigarusi ...

Acu' e linisteee !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #286 on: December 20, 2016, 10:15:45 AM »
Bieleta originala? Daca da, costul este foarte ok.

marr

  • 2257
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #287 on: December 20, 2016, 11:56:51 AM »
Nope !
TRW - astea erau mai bunicele din ce au gasit pe stoc la furnizor.
Tot pe la pretul ala, dintre cele calitativ OK, mai erau si Lemforder, dar nu era pe stoc decat o bucata ( pe dreapta parca).

Oricum, eu le-am spus sa-mi aduca ce-i mai bun nu ce-i mai ieftin !
Si baietii s-au jurat ca TRW-ul este ok ....
Vom vedea. Daca o sa tina macar un an - doi, eu ma declar multumit !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2257
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #288 on: December 28, 2016, 10:09:12 AM »
Am facut zilele astea o "proba de drum" cu Foresterul.
Un scurt trip Sibiu - Cluj Napoca - Sibiu !
Totul este PERFECT !
Nu bate, nu troncane, nu scartaie nimic / motorul trage intr-un mare fel !
Din pacate, am omis sa resetez trip-ul la plecare ca sa fac si un update de consum .... da' asta-i prea putin important !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2257
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #289 on: January 10, 2017, 08:42:09 AM »
Mda ... din ciclul "iarna nu-i ca vara !" azi, la -24 grade conform CB ( -27 conform ANMH) Foresterul a refuzat sa porneasca ...  >:(
Dat fiind faptul ca motorul este nou ( are undeva la 10.000 km) - deci compresie este din belsug, biujiile incandescente au fost schimbate anul trecut ( cel putin eu asa retin), pare-se ca problema e de la injectoare.
Spun asta deoarece, la tempereturi similare, in urma cu 2-3 ani, Foresterul a pornit la -24 grade si cu 3 bujii arse ....
Asa ca, volens-nolens, va trebuie sa ma "efortez: si sa la inlocuiesc si pe astea ...
Sper sa primesc o oferta buna de la Auto Kino ....

PS: Ca sa nu fie dubii, in aceleasi conditii, cu acelasi tip de motorina ( OMV MaxxMotion) XV-ul a pornit numai cand i-am aratat cheia .....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #290 on: January 10, 2017, 09:12:49 AM »
Welcome in my world !!    ;D   E adevarat ca  my world  nu e diesel, dar tot Forester e  !  :D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #291 on: January 10, 2017, 09:25:02 AM »
@Adi: de curiozitate, la voi cum pornesc masinile pe timp geros? Le ajutati cu spray de pornire, aditivati benzina, le sfintiti, chemati in ajutor spirite malefice?

@Marr: spor la investigatiile tehnice si pana atunci iti recomand sa folosesti clasica "fãclie" cu care stramosii nostri isi porneau camioanele sau masinile Aro in fata blocului  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #292 on: January 10, 2017, 10:34:02 AM »
Posibil sa fie motorina de vina sa stii. Chiar daca este de de la acelasi producator si acelasi sortiment, aditivarea se face in statie si deci poate fi diferita. In acelasi timp aditivii isi pierd din proprietati, deci depinde si cat de veche era motorina.

Si nu in ultimul rand depinde si de proiectarea masinii, pe unde trec conductele de combustibil si daca sunt expuse mai mult sau mai putin. Se prea poate sa inghete motorina pe undeva.

@Adi, pornirea la rece pentru orice diesel este o provocare, mai ales la astfel de temperaturi limita. In Canada nu sunt mai fermecate masinile, ci doar au carburanti diferiti, facuti sa faca fata gerului. Si este benzina pretutindeni pe acolo din cate stiu si mai putin motorina.
« Last Edit: January 10, 2017, 10:36:02 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 5133
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #293 on: January 10, 2017, 10:36:38 AM »
Sunt aproximativ 18754935480 cauze posibile pentru care n-a pornit.
WRX SW 2002

marr

  • 2257
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #294 on: January 10, 2017, 11:04:04 AM »
Nu cred sa fie motorina - la ambele masini am facut plinul saptamana trecuta, la interval de 2-3 zile, din aceeasi statie.
Si XV-ul a pornit de fiecare data ( inclusiv azi ) la "sfert" de cheie.
Suspectez injectoarele deoarece:
1. Astea sunt cele vechi, de cand e masina - au aproape 200k km. Au fost descantate anul trecut la "doctor" dar ...  Cand au fost testate ( inainte de "doctor") unul sigur era sub parametrii optimi "la rece". Si nici celelate nu erau cu mult mai "breze"
2. Motorul fiind nou, nu-l pot banui de lipsa de compresie
3. Bujiile incandescente au fost inlocuite in urma cu mai putin de 1 an
4. Si cand a fost mai putin frig ( -12 / -16 grade), Foresterul pornea greu, si in primele momente scutura si "mergea in 3 pistoane". Dupa ce se incalzeste putin motorul, merge frumos si rotund.
5. Au mai fost ani cu geruri de-astea si a pornit fara probleme la -25 grade chiar avand 3 bujii incandescente arse ! Am povestit si aici ( parca a fost in urma cu 2 ani, la 175k km, inainte de inlocuirea motorului.

Acum na, nu stiu ce sa zic. Se prea poate sa fie altele cauzele - da' eu fiind "fixat" pe faptul ca dupa inlocuirea motorului nu am schimbat si injectoarele .... mi-a ramas un pitic pe creier !

PS: De fapt, mai am unul de acelasi tip: turbina !
Nici asta n-a fost inlocuita  .....

Maestre @Muttley - zi si mata rogu-te una-doua cauze "principale" pe care sa le studiez in aprofunzime.
Ma rog, sa-i pun pe altii sa le studieze .....

PPS: Cand am zis ca vrea sa schimb injectoarele, sotia m-a luat dimineata la "11 metri" !
Zice doamna: "Ce are daca n-a pornit azi ? Sau daca mai sta o zi-doua ? Te mananca-n .... sa schimbi ceva de fiecare data cand face nazuri ... "
Adevaru-i ca nu-s tocmai ieftine minunile alea de injectoare !
« Last Edit: January 10, 2017, 11:06:38 AM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #295 on: January 10, 2017, 11:17:48 AM »
Sa nu uitam faptul ca Forester-ul este in stricta folosinta a Monicai motiv pentru care TREBUIE sa-l mentii intr-o stare de maxima ingrijire. Ca atare, spor la schimbat inlocuirile!  ;) 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2257
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #296 on: January 10, 2017, 11:32:44 AM »
Iecsact !
Ai pus punctul pe Y !  ;D
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Sese

  • 484
Răspuns: Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #297 on: January 10, 2017, 12:36:28 PM »

Si nu in ultimul rand depinde si de proiectarea masinii, pe unde trec conductele de combustibil si daca sunt expuse mai mult sau mai putin. Se prea poate sa inghete motorina pe undeva.


De acolo e problema @marr. Conductele de alimentare de la pompa de inalte si pompa in sine sunt destul de expuse. Ingheata foarte usor. Nu cred ca are rost sa schimbi injectoarele, mai bine pune masina undela la mai cald si va porni.
Sau toarna niste apa calda pe pompa de inalte.

Muttley

  • 5133
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #298 on: January 10, 2017, 12:38:52 PM »
Filtru de motorina cu apa in el, apa pe conducte, reziduuri de apa in rezervor, probleme electrice, mufe cu condens acum bocna, actuatori blocati pe la accesorii, senzori cu condens pe ei, baterie, ulei mult prea vascos, posibil contaminat cu condens, filtru de ulei blocat, condens si gheata in esapament, motorina nu tocmai grozava, etc, samd. Dieselul porneste sau nu cand crapa pietre. A ta n-a pornit. Maine, la -15 grade, probabil ca va porni.
Nu-s maestru, dar te-ai infipt direct in injectoare, niste elemente care daca vor avea probleme, se vor simti si la -25, si la +25. Si scumpe cu spume pe deasupra.

Benzina aspirat, dimineata, dupa un ritual precis, abia a invartit (ulei vascos peste masura, desi e sintetic 0W20). Am avut noroc si a pornit. Daca n-as fi avut, nu m-as fi apucat de aruncat cu banii, sunt capabil sa accept ca-n conditii extreme pot exista probleme.
Parerea mea :)
WRX SW 2002

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #299 on: January 10, 2017, 12:53:21 PM »
Te salut marr, a mea a pornit azi la -14 grade cu motorina neaditivata la prima cheie lunga.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20