Sa mai dezmortim si Jurnalul Foresterului.
Eu ajung destul de rar la volanul acestuia, fiind utilizata proponderent de doamna mea !
A fost folosita de mine mai intens doar cand am avut de transportat labradorul la veterinar - bina ca s-a terminat cu bine !
Ne apropiem de 200k km ( acum are 199.730 km) si, de vre-o doua luni, ma tot pregatesc sa o duc la vopsit, da' nu reusesc nicicum sa ma sincronizez cu serviceul / programul doamnei / programul meu.
Trebuie neaparat (re)vopsit hayonul si cele doua portiere de pe partea dreapta.
Si, in ultimele saptamani, de cand cu canicula, am o chestie careia nu am reusit inca sa-i dau de cap !
La temperaturi exterioare ridicate ( peste 32-33 grade), dupa o vreme, la turatii ale motorului de peste 2500 rpm se aude un zgomot ciudat, ca un zanganit de tabla / vibratie destul de deranjanta, de undeva de sub masina / in partea din fata.
Nu am reusit sa identific sursa.
Am fost in service, am urcat masina pe elevator si am tinut motorul turat, ne-am uitat pe sub masina, dar ... nimic !
Eu suspectam un colier / surub / element de fixare care, la temperaturi ridicate, se dilata si apare vibratia elementului pe care al trebui sa-l fixeze ( ma gandeam ca o fi ceva pe la esapament).
Au verificat baietii de la Trakia toate colierele de pe traseul esapamentului - nimic nu parea a avea joc.
S-au uitat si prin compartimentul motor - tot nimic nelalocul lui !
M-am gandit apoi, ca o fi de la sistemul de climatizare - normal ca la temperaturile alea, clima merge "blana" - dar nu-mi dau seama ce ar putea sa fie acolo ?
Cand a mai aparut vibratia, am oprit clima si am mers asa, in cuptor, dar zgomotul nu a disparut.
Problema este ca fenomenul este greu reproductibil si, de cate ori am fost in service, ... nu facea scandal !
Cand e mai racoare - ma rog, 24-27 grade - nu face !
Am mai patit cineva asa ceva ?
Aveti vre-o idee ?
Dau o BR RC pentru un indiciu salvator !