Mda ....
Zilele astea am "facut buba" !
Am plecat vineri dimineata spre Zalau. Cum am intrat pe autostrada la SIbiu am simtit ca ceva nu-i in ordine - motorul nu tragea peste 2500 rpm !
Pe drum drept ( sa nu mai vorbim la urcare) nu puteam trece de 120 km/h.
Pana la 90-100 mergea OK, dupa aia, parca se sufoca.
Interesant e ca nu mi s-a aprins nimic in bord. Am suspectat ca o fi de la motorina ( de la ultima alimentare parca motorul nu mai mergea chiar asa cum stiam eu).
Am oprit la OMV la Turda si am facut plinul cu motorina MaxxMotion.'
Dupa aia mtorul tragea exceptional - asa cum obisnuia sa o faca !
Am parcursa bucatica de A3 de la Turda la Gilau cu 140-150 km/h. Cand s-a terminat autostrada, la coborare ( frana de motor) - PAC ! Check Engine + VDC off aprinse !
Si iar nu mai tragea peste 2500 rpm !!!
Am mers catinel pana in Zalau. Am oprit masina, am rezolvat una-alta rapid si aopi am purces sa caut un mecanic care sa arunce o privire.
Culmea, desi becurile in bord erau aprinse, dupa ce am pornit masina, motorul tragea din nou intr-un mare fel !
Dupa vre-o 3 incercari, am gasit un atelier ce sa aiba un tester cu soft si pentru Subaru Diesel.
Asta se uita la erori si zice ca-i o problema cu debitmetrul de aer. Si nu stie/poate face nimic. Eu suspectam - ca si prima data - o problema cu EGR-ul. Ciudat mi s-a parut totusi ca, dupa repornirea motorului, o vreme, acesta merge bine.
Ieri, la intoarcere - la fel: pornesc motorul merge excelent o perioada, dupa care iar se puturoseste.
Am sesizat aspectul asta - dupa o oprire a motorului, la repornire merge bine o perioada asa ca, am oprit si pornit motorul de vre-o 4-5 ori pana am ajuns in Sibiu.
PS: Desi baiatul ala a sters eroare din bord - si prin urmare si becurile din bord, acestea sau reaprins in aceleasi circumstante ca si data trecuta - venit pe A3 Gila- Turda cu 140-150, la iesirea de pe autostrada - PAC, s-au reaprins !
Maine dimineata sunt prezent in service sa vedem ce si cum.