Forester Diesel MY09
Subaru club Romania

Forester Diesel MY09

marr

  • 2261
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #160 on: August 13, 2015, 14:44:10 PM »
E groasa !
Acum m-a sunat Radu de la Autokino cum ca importatorul ar fi refuzat claimul de inlocuire a motorului pe motiv ca .... masina-i mai veche de 6 ani !!??
Nu avea prea multe detalii dar maine oricm aveam drum in Brasov asa ca trec pe la ei sa vad exact ce si cum a motivat SMT refuzul !
Din pacate, pare-se ca Sese-i plecat in Germania asa ca nu o sa pot obtine informatii de la prima mana !
Sunt un car de nervi !!!!

Daca nu-i dau de cap altfel, cred ca avocatul meu va avea de lucru ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #161 on: August 13, 2015, 15:56:52 PM »
Ce tampenie!!
As intelege daca acest 6 ani ar fi perioada de utilizare specificata in manual, dar ma indoiesc ca e numai 6 ani!
De altfel nici nu stiu daca la Subaru scrie asa ceva. La hyundai am gasit in manual scris undeva "durata medie de utilizare a acestui autovehicul este de 10 ani".
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2261
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #162 on: August 13, 2015, 16:21:41 PM »
Mda ....
Acum am aflat ca au mai refuzat - tot pe motiv de vechime - garantia unui coleg subarist din Cluj, cu un Outback.

Sa vad maine ce spun cei de la Autokino, iau toate hartiile ( carte service, constatare service, corespondenta Autokino - SMT, refuzul SMT) si merg cu ele la avocat.
Apoi, acesta le va cere oficial, in scris, documentele justificative pentru refuz si vedem ce se-ntampla mai departe.
Revine SMT la sentimente mai bune sau ajungem in instanta !

Eu stiu de gluma, dar nu inghit orice fel de glume !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #163 on: August 13, 2015, 19:17:29 PM »
mda eu am fost sunat sapt trecut de un prieten care sta in danemarka ,  a venit la el  la service un subaru forester diesel din 2008 care (batea f rau ) eu i-am comunicat instant ca este vobrochenul rupt bla bla boala subaru !  aseara am vb din nou cu el si mi-au spus ca i-au refuzat subaru danemarka inlocuirea motorului ca nu a facut reviziile la timp ( socant a fost ca ei au recomandat pt diesel 20.000 km intre schimburile de ulei ) si tipu asta se pare ca sarea schimburile cu 3-4k  ! deci nu este o problema doar in romania cu refuzul de garantie ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #164 on: August 13, 2015, 19:44:47 PM »
N'are nici o legatura una cu alta ... neefectuarea reviziilor la timp iti exclude garantia oriunde, indiferent ce se strica. In cazul de fata, insa, motivarea legata de vechimea mai mare de 6 ani e cel putin dubioasa, la prima vedere

marr

  • 2261
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #165 on: August 13, 2015, 21:23:12 PM »
Acum, ca m-am mai calmat, am decis sa iua lucrurile ușurel sa nu-mi cauzeze la tensiune.
Aștept sa vad ce-mi spun băieții la Autokino. Apoi stau Așezat si cuget, ca ardeleanu'.
Si abia apoi iau o decizie in ce privește calea de urmat ....

Va țin la curent.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #166 on: August 13, 2015, 21:53:54 PM »
Intrebare de om obosit... ce drept legal are SMT sa nu aprobe o schimbare de motor/reparatie pe garantie daca ei teoretic nu mai sunt licentiati? Sau se aplica doar la vanzarea auto, in timp ce ei au ramas licentiati ca service oficial Subaru?

Clabuc

  • 114
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #167 on: August 14, 2015, 11:26:07 AM »
nu cred ca SMT sunt cei care decid lucrurile astea. mai degraba subaru japonia

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #168 on: August 14, 2015, 11:46:58 AM »
Cam nasoala treaba. Cei 6 ani imi par cel putin dubiosi, nu de alta dar nu imi dau seama de unde vine valoarea asta. Daca ar fi fost 5, ar mai fi mers (garantia extinsa - 2 ani), dar sunt cazuri (cele mai multe, cred) in care motorul a fost inlocuit (inclusiv al meu) dupa expirarea perioadei de garantie, deci nu-i asta. Nu cred ca este specificata nicaieri in manual perioada de exploatare a vehiculului, mai ales la Subaru care se lauda cu cea mai indelungata folosire a masinilor lor, chiar in reclame.
Acuma problema este ca daca nu "trece" de SMT, nu ajunge in Japonia nici o informatie. Asa ca ar trebui rezolvata situatia in prima faza la SMT.

Bafta multa!
Ceva nu e bine oricum!

Sese

  • 484
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #169 on: August 14, 2015, 13:59:59 PM »
Marr, imi pare rau ca n-am putut sa te ajut mai mult.
Si imi pare rau ca nu intelegi insa ca nici SMT-ul nu poate.

Se pare ca Fuji a restrictionat acordarea de garantii pe motoare la 6 ani sau 200.000 km. SMT-ul nu poate face nimic. Noi nu putem face nimic. Fuji nu poate fi tras la raspundere pentru ca masina nu mai are termenul de garantie contractual.

Sunt sigur ca si tu si avocatul tau intelegeti acest lucru. Macar dpdv legal.

Cum am spus si mai demult pe forum, Romania a fost un caz fericit in privinta asta, multi posesori de Subaru au primit motoare noi fara nici o contributie baneasca. In Germania, in functie de mai multi factori, clientii au platit sume cuprinse intre 1000 si 5000 de euro.

Mi-as dori ca aici sa posteze si cei care au primit, nu doar nemultumitii sau cei care-si exprima puncte de vedere neavenite.

marr

  • 2261
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #170 on: August 14, 2015, 15:32:29 PM »
Marr, imi pare rau ca n-am putut sa te ajut mai mult.
Si imi pare rau ca nu intelegi insa ca nici SMT-ul nu poate.
......


Sese - apreciez atat timpul acordat, explicatiile oferite  cat si varianta de lucrari prezentata. Sa fii sigur de asta !

In ce priveste SMT - abia azi mi-ai explicat ce si cum ( daca te uiti la data postarii precedente, ai sa vezi ca este de ieri, "la cald").
Oricum am sa le trimit p scrisoare pe principiul "incercarea moarte n-are".
Am inteles pozitia FHI si acum stiu ca, din punct de vedere legal, este foarte greu spre imposibil sa-i poti forta sa faca ceva in aceasta privinta.
Masina nu mai este in garantie ( de multisor), nu a fost emisa o circulara oficiala de rechemare in service si nu exista niciun alt tip de act oficial prin care sa pot demonstra ca este un viciu de fabricatie, deci singura cale ar fi cea prin instanta, cu efectuarea unei expertize tehnice laborioase ( si costisitoare) si, mai mlt decat atat, cu un rezultat incert. Si poti ajunge la vorba aia: " ce iei pe mere, dai pe pere" !

Ca sa nu las loc de dubii - cei care aveti nenorocul sa va crape motoarele, dar aveti norocul sa se intample in intervalul de 6 ani / 200.000 km - multumiti lui Dumnezeu si aduceti o multumire si catre Subaru ( faptul ca totusi schimba motoarele cu probleme chiar in afara garantiei, desi nu sunt legal obligati sa o faca, este totusi o bila alba pentru ei).
Cei ca mine, care ati avut norocul sa va tina motoarele mai mult si nenorocul sa va crape dupa termenul-limita ... pregatiti-va sa spargeti pusculita !

Asta e !
In fond si la urma urmei este vorba de un fier si de niste ( nu putini ) bani.
Fierul se repara, banii se fac - mai importanta-i sanatatea !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #171 on: August 14, 2015, 15:39:30 PM »
Imi pare extrem de rau sa aud finalul! Alta data sa nu mai schimbi uleiul inainte de termen si de km (fac si eu haz de necaz acu...)
Din ce imi aduc aminte, motorul inca mergea cand ai dus-o, parca nu era crapat de tot. In aceasta situatie, exista o varianta de a o "repara", de schimbat doar vilbrochenul si ce mai e pe langa? In comparatie cu un motor nou adica.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2261
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #172 on: August 14, 2015, 15:50:52 PM »
Pare-se ca nu !
Nu este suficienta inlocuirea vilbrochenului pentru a rezolva problema - am citit si pe diverse forumuri de-afara, unde oamenii au incercat si varianta asta, dar "n-a tinut".
Din cate stiu, in motorul "cel bun" - recte cu problema remediata - s-au facut mai multe modificari, nu doar schimbarea tipului de vilbrochen / cuzineti.

Partea buna este ca, datorita faptului ca motorul inca nu "s-a spart" ( la propriu) chiuloasele sunt in stare buna si nu necesita decat o rectificare.
Daca era sparte si astea, insemnau inca 3xxx Euro in plus la factura !!!

Oferta primita de la AK este rezonabila din punctul meu de vedere si foarte apropiata de suma pe care eram dispus sa o investesc in (eventuale) reparatii. Cred ca Sese este un mic medium ! In orice caz, semnificativ sub ce ma asteptam !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #173 on: August 14, 2015, 16:05:49 PM »
Hm...eu stiu ca vibrochenul nu iese din garantie.Si daca e greseala de proiectare/constructie,nici nu ar mai trebui sa se stea la discutii.Ce faceti voi aici e plimba ursu.Eu daca as pati asta,in situatia in care as avea reviziile facute corect,as duce frumos masina acolo de unde a pornitr refuzul si fac pariuri pe cat de repede ajung pompierii.Ca si asa masina e caput...

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #174 on: August 14, 2015, 16:25:06 PM »
man nu e chiar cap de tara .. schimbi motorul sau il repari , nu tre sa ii dai foc ... problema este ce omu a dat 25-30k pe masina si dupa 100.000 km   se f#@$ motorul si nu din vina utilizatorului....
sunt curios la marceluta daca o sa ii schimbe motorul  !
pe de alta parte cu 5k iti iei motor nou euro 5 2010-11+ !
p.s pana acum toate masinile diesel <2010 de pe forum au crapat motoarele ...(ne intrec pe noi benzinarii cu wrx si sti-uri )
« Last Edit: August 14, 2015, 19:02:26 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #175 on: August 14, 2015, 19:19:36 PM »
Bine ca ai luat civic-ul si nu polo. Se pare ca o sa o tii mai mult decat anticipai.

Daca ar fi fost asa corecti cei de la Subaru, ar fi chemat in service toate modelele cu probleme si ar fi schimbat motorul, nu sa astepte ca poate mai sar unele de perioada de garantie.

Vorba lui Victor, trece pe langa tine o babeta de WRX din '94 cu modificari facute in ateliere mai mult decat obscure si tu ca ai schimbat bujii, revizii mereu la timp si ai tinut masina in puf esti nevoit sa schimbi tot motorul.

Răspuns:
« Reply #176 on: August 14, 2015, 21:42:42 PM »
Sa inteleg ca motoarele incepand cu 2011 sunt ok si nu au aceasta problema? Altfel ma vad nevoit ca la sfarsit de 2016 sa pasez ruleta ruseasca spre un alt utilizator.

Trimis de pe al meu LG-D802 folosind Tapatalk


Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #177 on: August 16, 2015, 14:01:09 PM »
Momentan , se pare ca Fuji sau Subaru sau mama lor, mi-a aprobat schimbarea motorului, asa ca acum nu am decit sa astept...Sau asteapta  Mihaela.....
Asa mi-a spus Dani de la SMT.
Forester Diesel 2010

marr

  • 2261
Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #178 on: August 16, 2015, 14:26:23 PM »
Hm...eu stiu ca vibrochenul nu iese din garantie.Si daca e greseala de proiectare/constructie,nici nu ar mai trebui sa se stea la discutii.....

In principiu, ai dreptate.
DAR:
1 - Motorul meu inca mergea cand l-am dus la AK ( deci vilbrochenul NU era - inca - rupt). Au fost cazuri si cazuri - s-a rupt vilbrochenul sau a foat crapat blocul motor.
Problema pornea nu de la vilbrochent ci de la cuzineti.
2. Este greu, foarte greu de demonstrat ca, la o masina cu peste 185k km la bord, zgomotul nenatural al motorului meu are drept cauza o eroare de proiectare / fabricatie. Cu atat mai mult ca cat, din cunoostintele mele, NU exista un document oficial ce sa-ti ofere baza legala pentru a trage la raspunere fabricantul.
Iar o expertiza tenica de natura a demonstra culpa fabricantului, in primul rand nu stiu daca exista cineva capabil sa o efectueze in Romanai si, in al doilea rand, s-ar putea sa coste cat reperatia ( sau chiar mai mult).
Probabil, daca ar mi fi 10-20 de persoane in situatia mea, ar merita sa incercam ( si ) aceasta varianta. Crad ca investitia per capita nu ar depasi 1000 Euro.
Dar sa ma apuc de unul singur, sa investestec niste multe mii de euro in expertize si, in final, fie sa nu am castig de cauza fie sa constat ca a durat 1-2-3 ani si m-a costat mai mult decat reparatia ... parca nu mi-as asuma riscul asta !

Deocmdata nu am luat nicio decizie. Numa' stau si cuget ...
Va tin la curent cu evolutia !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

celalalt

Răspuns: Forester Diesel MY09
« Reply #179 on: August 16, 2015, 14:55:22 PM »
Pai atunci ia o inapoi si mergi pana se rupe.Oricum o dai e clar o problema de proiectare.Un motor nu are voie sa crape daca are reviziile la timp.Si chiar daca nu le ar avea...