Cum sa-ti demontezi bara spate/repari suportii sustinere bara -Impreza XV 2011
Subaru club Romania

Cum sa-ti demontezi bara spate/repari suportii sustinere bara -Impreza XV 2011

Salut !
Deschid acest nou topic pentru a veni in ajutorul celor care nu au alta alternativa decat sa repare ,macar temporar ,suportii ce sustin bara spate.
Concret s-a intamplat in felul urmator: la coborarea de pe o bordura mai inalta coltul barei spate a lovit bordura.Din acest impact s-a rupt suportul sustine bara,aflat pe stopul spate si urechea de agatare omoloaga.In concluzie te alegi cu un colt de bara care incepe sa sa miste anormal de mult si sa vibreze la viteze mari (peste 130 km/h).
Pentru demontarea  se procedeaza in felul urmator:
1.SE DEMONTEAZA STOPURILE FRANA.
2.Se desfac toate clipsurile de plastic care sunt amplate pe conturul barei atat la partea de jos cat si la pasajul rotilor.
3.Dupa indepartearea clipsurilor se alege un colt de bara si se desface impingand usor in sus(perpendicular pe aripa) apoi tragand spre tine.Se merge din aproape in aproape,cu grija.Atentie ca prima miscare sa fie in sus(ca si cand ai incerca sa ridici masina)..si abia apoi sa tragi spre tine.Nerespectarea ordinii miscarilor duce la ruperea urechilor de fixare ale barei.
4.Se desfac primele colturile.... stanga si dreapta ,partea din mijloc iese fara probleme ultima
Atasez cateva poze in care am facut cateva notatii.Sper sa fie de ajutor.
Pentru remontare se procedeaza in ordinea inversa demontarii.Adica prima parte care se agata de suport va fi partea centrala a barei,care se vor clipsa pe suportii de tabla sudati de caroserie.
Si acum poze....










P.S.Ca impresie generala trebuie sa recunosc ca este destul de fragila la plastice.Cei doi suporti(albi) sunt foarte casanti...la fel si suportul de sub far.
Si inca un aspect.....am observat ca intre cele doua lojeroane din spate este o singura traversa anemica si subtire.La un impact din spate nu vreau sa imi imaginez cum o sa arate.Ma bate gandul sa-i pun un cui de remorcare....pe post de "intaritor".

Impreza XV 2011 - boxer diesel 2.0 - 110kW - 150 hp/350nM.

Super tare prezenatrea ta si foarte utila. Mai bine facuta decat multe din prezentarile din manualul original.

tar0M

  • 934
  • Impreza WRX 2008
Bravo foarte bun tutorialul

Multumesc.
Din pacate manualul......nu l-am gasit.
Impreza XV 2011 - boxer diesel 2.0 - 110kW - 150 hp/350nM.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Multumim pentru contributie.

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
FELICITARI PT CA O DESFACI TU SINGUREL!!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

KET

  • 3920
Răspuns:-Impreza XV 2011
« Reply #6 on: June 27, 2013, 14:43:07 PM »
FELICITARI PT CA O DESFACI TU SINGUREL!!!
Si ne arati si noua cum se face.

Bravo!!

Asta da tutorial!Frumos prezentat si cu foarte multe detalii care le descoperi doar stricand ceva!Felicitari!