"Rontaiala motor"
Subaru club Romania

"Rontaiala motor"

MihaiFlorescu

  • *
  • 14040
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: "Rontaiala motor"
« Reply #20 on: December 03, 2014, 17:31:57 PM »
Suntem putin off topic, dar ca sa raspund, la Subaru e nevoie (cel putin la 2.0 turbo) de 30 secunde pentru ca uleiul sa ajunga din baie, pana in cel mai indepartat punct pe traseu. Cat despre statul la ralanti, prefer sa stric catalizatorul sau sondele si sa schimb bujiile mai des decat turbina si pistoanele.

Răspuns: "Rontaiala motor"
« Reply #21 on: December 03, 2014, 18:26:50 PM »
De unde ai aceasta informatie ... acele 30 de sec? Si care'ar fi cel mai indepartat punct al instalatiei de ungere?
Parca mi se pare cam mult 30 de sec, mai ales fara a preciza la ce temperatura a mediului ambiant/uleiului (pp ca vorbim de pornirea la rece, doar)

celalalt

Răspuns: "Rontaiala motor"
« Reply #22 on: December 03, 2014, 18:44:43 PM »
Nu te gandi ca in motor piesele sunt uscate de ulei.Tot ramane ceva pentru secundele alea.Ca or fi 30 sau 15...Eu zic ca e vb de 4-5 sec. pana ajunge uleiul prin partile cu adevarat vitale.

Răspuns: "Rontaiala motor"
« Reply #23 on: December 03, 2014, 19:00:52 PM »
Din mecanica imi castig si eu banii, asa ca nu'mi imaginam ca nu ramane pelicula de ulei deloc, dar mi se pare ciudat sa fie nevoie de 30 de secunde pentru ca uleiul sa ajunga in toata instalatia

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: "Rontaiala motor"
« Reply #24 on: December 03, 2014, 20:12:56 PM »
Revenind la rontaiala dieselului, am observat o reducere a zgomotului la rece dupa fiecare schimbare a uleiului. Motorului ii place uleiul proaspat.
Dupa recalibrarea injectoarelor din vara iar s-a redus din zgomot.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: "Rontaiala motor"
« Reply #25 on: December 03, 2014, 21:10:30 PM »
Inca ceva : in sezonul rece, lasati dimineata 2-3 minute la prima plecare, motorul sa mearga, la relanti,pana plecati la drum.Nu plecati in tromba si nu forjati motorul in primele 5 min de mers in trafic.
O sa iti sara in cap toti fanaticii diesel. Ei au auzit la experti ca motoarele diesel nu se incalzesc decat in mers.
Sunt multi care imediat dupa prima cheie pleaca glont, ca intr-o cursa.
De cand e rece afara il pornesc cu minim 10 minute inainte sa plec de pe loc, pana e caldut in habitaclu. Deh, tin mai mult la confortul meu.
E al doilea motor diesel pe care il duc de la zero spre suta de mii si inca merge ... uns! Aceleasi obiceiuri. :)
Pe principiul de care ziceti, ar trebui ca motoarele diesel de generator de exemplu sa nu fie fiabile. La fel si locomotivele diesel-electrice. jm2c!

Treaba cu uleiul "proaspat" imi pare adevarata. Parca merge mai "rotund" dupa schimb.
« Last Edit: December 03, 2014, 21:44:29 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: "Rontaiala motor"
« Reply #26 on: December 03, 2014, 21:32:08 PM »
Diesel'urile astea mari de care zici tu nu cumva au sisteme de preungere?

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: "Rontaiala motor"
« Reply #27 on: December 03, 2014, 21:41:07 PM »
au?!  :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste