Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
Subaru club Romania

Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0

Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« on: June 25, 2013, 15:24:46 PM »
In calitate de viitor proprietar de Forester, va salut si sper sa ne auzim numai la rubricile de prezentare, intalniri, etc, si mai putin la "probleme tehnice". Asa cum, cu usurinta, se poate deduce din "nick", ma numesc Dan, sunt constructor de meserie, locuiesc prin preajma Bucurestiului si peste doua-trei zile se pare ca o sa intru in posesia unui Foerster 2.0 XS (parca), din 2009, la vreo 170K km.
Masina a fost a unui coleg de-al fratelui meu (un tip calm si tipicar - ardelean), arata mult mai bine decat m-as fi asteptat de la o masina cu atatia km, are toate reviziile la zi (facute mai devreme decat este prevazut) si e alba.
Mai multe, cand voi intra in posesia ei (deja mi-am programat un drum pana la mare, WE asta).
In alta ordine de idei, si-a montat cineva carlig de remorcare si, daca da, poate sa-mi recomande un furnizor/instalator pentru asa ceva?
Despre sistemele de navigatie after-market ce puteti sa-mi spuneti?
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #1 on: June 25, 2013, 15:43:58 PM »
Sa o conduci cel putin tot atatia km fara probleme.
Mai rar forestere albe, asteptam poze

Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #2 on: June 25, 2013, 16:22:00 PM »
Uelcom tu za forum! ;)

Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #3 on: June 26, 2013, 11:44:23 AM »
Senchiu for za uelcom!
Cel mai probabil, maine o iau, si vineri... tzusti la mare. O sa fac si niste poze. E chiar frumoasa, pe alb (e un alb sidefat, nu chiar albul de Dacia Break).
« Last Edit: June 26, 2013, 11:56:37 AM by dan popa »
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

Răspuns: Proaspat proprietar de Forester XS2.0
« Reply #4 on: June 28, 2013, 12:15:48 PM »
Gata, l-am luat!
In curand si poze (l-am luat ieri si n-am apucat sa-i fac poze). Azi trag o fuga pana la mare si o sa va pot spune impresii despre el.
Pana acum, pot spune ca sunt placut surprins de multimea de spatii de depozitare. In rest, astept sa vad cum se comporta la drum lung si (aici am o mare curiozitate, intrucat am auzit diverse lucruri) cat consuma.
Si mai e un lucru pe care nu-l inteleg: ce nivel de echipare este? XS nu este, pantru ca inteleg ca XS-ul are volan si tapiterie scaune din piele, cotiera mare, "keyless entry". Nici X nu este, pentru ca are trapa, xenon, CD changer, jante de aliaj, etc.
Planuri pentru viitor (mai indepartat decat ma asteptam, pentru ca am descoperit ca este foarte posibil s atrebuiasca sa platesc timbrul de mediu - masina a fost inmatriculata in 2009 cand a existat o scutire la plata pentru Euro 4): scut metalic, senzori de parcare spate, bare transversale pt portbagaj (are portbagajul cam mic pentru cate bagaje luam noi cand plecam undeva, fie si un WE, asa ca vreau sa-i pun cutie, pe care o am, dealtfel, asa ca este pacat sa nu profit), carlig de remorcare. Si, poate, la un moment dat, o navigatie after-market.
« Last Edit: June 28, 2013, 12:30:30 PM by dan popa »
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

moguai

  • 2814
Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #5 on: June 28, 2013, 12:45:05 PM »
multi km fara probleme cu el iti doresc. ai grija de ea, nu te zgarci la consumabile...
stiu sentimentul pe care`l traiesti acum, asa am fost si eu acum aproape 2 luni cand am luat impreza :)
sa ne faci cateva poze si cu impresiile de dupa drumul la mare.
sunt si eu curios de consumul pe care o sa`l ai pe autostrada, eu nu sunt lamurit cu al meu si tot compar cu altii...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #6 on: June 28, 2013, 12:48:13 PM »
Sunt 3 nivele de echipare standard si unele "upgrade-uri"

Doar al doilea si al treilea nivel au xenon si trapa si difera doar faptul ca ultimul are piele. Keyless Go este optional la noi. De asemenea, pielea perforata se aduce numai la comanda.
Deci daca are xenon si trapa si are interior textil, e a doua treapta de dotari probabil cu ceva imbunatatiri. Daca e luat dinafara (Deutschland, zum Beispiel), ai mai multe optionale din start, ca aia se zgarcesc mai putin.

Sa ai timp sa-l conduci, ca de bucurat stiu sigur ca te vei bucura, odata ce l-ai ales.
Si subscriu: schimba-i consumabilele cat de des te tine portofelu'.

edit: uite un link cu dotarile "standard" la noi - http://www.automarket.ro/masini-noi/subaru/forester-2010-17/
« Last Edit: June 28, 2013, 12:51:28 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #7 on: June 28, 2013, 14:27:01 PM »
Felicitari pt achizitie!
Asteptam poze si impresii!Daca tot mergi la mare, fa poze pe plaja! ;D

Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #8 on: June 28, 2013, 14:38:33 PM »
Sunt 3 nivele de echipare standard si unele "upgrade-uri"

Doar al doilea si al treilea nivel au xenon si trapa si difera doar faptul ca ultimul are piele. Keyless Go este optional la noi. De asemenea, pielea perforata se aduce numai la comanda.
Deci daca are xenon si trapa si are interior textil, e a doua treapta de dotari probabil cu ceva imbunatatiri. Daca e luat dinafara (Deutschland, zum Beispiel), ai mai multe optionale din start, ca aia se zgarcesc mai putin.

Sa ai timp sa-l conduci, ca de bucurat stiu sigur ca te vei bucura, odata ce l-ai ales.
Si subscriu: schimba-i consumabilele cat de des te tine portofelu'.

edit: uite un link cu dotarile "standard" la noi - http://www.automarket.ro/masini-noi/subaru/forester-2010-17/
Multumesc pentru link si pentru urari.
Cand vin de la mare ma pregatesc sa ii schimb ulei si filtre (e cu reviziile la zi, facute chair un pic mai des decat in cartea de service). Va povestesc ce si cum cand ma intorc. cat despre poze, fac si poze, da' nu o bag pe plaja (nu sunt genul :( ).
Cat despre bucurat, sper sa ma bucur si sa ma obisnuiesc cu el (e un pic mai spartan decat ce am avut pana acum, dar sper sa compenseze prin calitatile mecanice si fiabilitate). Ca sa fiu sincer, nu eram "chitit" pe Subaru (as fi vrut o berlina sau un break maricel, diesel), insa a fost o oportunitate (zice lumea), si asa m-am trezit cu Subi.
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #9 on: June 28, 2013, 16:28:04 PM »
Era o gluma cu plaja  :D
Cat despre calitatile mecanice atat spun: daca ii dai ce ii trebuie si cand trebuie ai sa vinzi masina ca te-ai plictisit de ea(daca se poate asa ceva  ;D ) nu din alt motiv!Nu ai sa regreti alegerea facuta!

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #10 on: June 30, 2013, 23:36:31 PM »
Felicitari pentru achizitie... Multi km fara probleme si sa iti aduca numai bucurii...
Vrem pozeeee...
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #11 on: July 01, 2013, 11:15:18 AM »
Era o gluma cu plaja  :D
Cat despre calitatile mecanice atat spun: daca ii dai ce ii trebuie si cand trebuie ai sa vinzi masina ca te-ai plictisit de ea(daca se poate asa ceva  ;D ) nu din alt motiv!Nu ai sa regreti alegerea facuta!

M-am gandit ca era o gluma :)
In ceea ce priveste calitatile mecanice, imi doresc sa fie asa (in principiu, am auzit mai mult de bine, decat de rau, si sper sa nu fiu eu exceptia care sa confirme regula, desi...).
Pana ala poze, sa povestesc primele impresii de la mica excursie facuta pana la mare (Eforie Sud).
Nu o sa vorbesc de spre statiune (cel putin, nu aici, chair daca sunt multe de povestit despre aceasta statiune care poate mult mai multe), ci despre Subi.
Prima surpriza (placuta): in cele doua zile de mers prin Bucuresti (e drept pe trasee nu foarte aglomerate, si cativa km pe Centura), pare sa aiba un consum destul de decent (in jur de 12 la suta). A doua surpriza: desi portbagajul este destul de mic, au incaput destul de multe bagaje.
La drum lung se aseaza destul de bine, este relativ confortabila (desi - si o sa vedeti in continuare ca sunt cateva "desi"-uri - nu am reusit sa-mi gasesc acea pozitie optima in care sa nu ma doara catusi de putin spatele - sunt curios cum va fi la drum mai lung - in August am planificata o tura ceva mai lunga - vreo 4-500 km dus). Nivelul de zgomot in habitaclu este acceptabil (desi, iarasi, este ceva mai mare decat ma asteptam). Spatiul interior este extrem de generos (chiar mai generos decat la Passat - ma refer, in mod special la spatiul pentru picioare pentru pasagerii din spate, chiar daca eu voi sta 99,85% in fata, la volan). Ma enerveaza ca nu are cotiera (nu sunt genul care sa conduca manelistic, "intr-o rana", dar, la drum lung, cotiera este un element de comfort foarte util.
Consumul mediu, atat la dus, cat si la intors a fost de 10,2 l la 100 km, iar pe autostrada a consumat 10,4 la suta, la o viteza de cca 137 km/h cu pilot automat (3 adulti si un copil, plus bagajele aferente).
Si acum revenim la "desi..."-ul meu initial. In Eforie, dupa ce am trecut peste un limitator de viteza (nu foarte voiniceste) a inceput sa se auda pe fata un zgomot, ca un fel de scartait (nu scartaitul de roata de carucior de butelii sau de placute de frana) sau ceva asemenator, care, dupa cateva sute de metri (si odata cu marirea vitezei) a disparut. Acelasi zgomot s-a mai facut remarcat odata sau de doua ori ieri, insa numai la vitezxe mici (undeva in jur de 10-15 km/h). In plus am remarcat ca agregatul de clima (compresorul) este destul de zgomotos ("rontaie"), ins anu-mi dau seama daca este un zgomot normal sau trebuie sa ma astept la vreo surpriza din partea lui.
In rest, nu am remarcat alte probleme (in orice caz, intr-o saptamana, doua, sper sa am timp sa ajung la un prieten care are un service si sa luam masina la puricat - schimburi de ulei, filtre, etc si sa o "caut" un pic si pe dedesubt.
Din pacate, in ziua pe care o programasem pentru sedinta foto (adica ieri) a plouat "in draci", asa ca nu am reusit sa fac decat niste poze cu telefonul, dupa ce am facut un pic de "off-road" pe la Faclia, unde am nimerit dupa o rupere de nori care a inundat toate gospodariile de pe partea dreapta a drumului si a umplut drumul de aluviuni (pe alocuri, soseaua era acoperita cu peste 5 cm de noroi).



“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

moguai

  • 2814
Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #12 on: July 01, 2013, 12:18:23 PM »
eu am avut medie 11% la 140 km constant pe autostrada, conditii asemanatoare. cred ca e ok 10.4...
si mie imi da impresia ca e f zgomotos compresorul de ac, prima data m`am speriat cand il auzeam cupland/decupland...
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #13 on: July 01, 2013, 16:31:30 PM »
Se pare ca zgomotul de compresor AC nu s-a oprit la generatia de SG.Cel putin din-afara masinii se aude chiar tare.
Consum de 10-11% la aproximativ 140 km/h e chiar mic avand in vedere ce ofera masina.Sub 120-110 km/h SG-ul consuma si sub 10%.....
Drumuri bune incontinuare!

Răspuns: Proaspat viitor proprietar de Forester XS2.0
« Reply #14 on: July 10, 2013, 13:25:36 PM »
Dupa inca un drum dus-intors la mare, am avit acelasi consum (si la dus si la intors): 10,4. In rest, masina se comporta destul de bine. Are un zgomot ciudat, ca un fel de scartait, care vine din partea din fata la viteze foarte mici - nu este scartaitul de placute si nici huruitul de rulment, este ceva intre ele) si am senzatia ca este cam "impiedicata" - nu prea se "duce" asa cum presupun eu ca ar trebui la 150 cai (si cca 1700 kg).
In orice caz, am programat-o la o revizie (vineri), unde-i schimb ulei, filtre si bujii, sa vedem ce zice dup-aia.
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein