Reinviu discutia despre ulei.
Urmeaza sa fac schimbul.
Am incercat Yacco 10w40 deoarece vascozitatea asta a fost in masina (Shell Helix) si nu am vrut sa ma complic.
Dupa vizita la CJ (prin vara 2021) am primit recomandarea sa folosesc Liqui Moly.
Am derulat lista cu uleiuri LM, muuulte maaai.
Am discutat cu un agent LM expunandu-i situatia si cerandu-i o parere.
Cer si aici parere pentru ca stiu ca avem mecanici si hobbysti cu experienta.
Cu uleiul Yacco 10W40 si ~200k km am avut consum de ulei aproape 2L la 10k km mers 90% pe GPL.
(Nu am scurgeri de ulei.
Consumul de ulei ar putea fi de bun augur in conditiile functionarii pe GPL, parerea mea)
Ce se intampla daca trec pe 5W30 sau 5W40?
Creste consumul de ulei?
Scade consumul de combustibil?
Bate motorul?
As face o incercare cu:
Special TEC 5W30
https://products.liqui-moly.com/special-tec-5w-30-1.htmlLeichlauf HC7 5W40
https://products.liqui-moly.com/leichtlauf-hc7-5w-40-1.htmlLM Synthoil High Tech 5W40
https://products.liqui-moly.com/synthoil-high-tech-5w-40-1.htmlpoate chiar MolyGen 5W40
https://products.liqui-moly.com/molygen-new-generation-5w-40-1.htmlDaca observ efecte negative as putea face un alt schimb la scurt timp dupa aceea. Ar fi un experiment nereusit.
Agentul LM zicea ca nu se trece la o vascozitate mai mica. Nu recomanda.
Daca totusi vreau sa fac asta, atunci ar trebui bagat si un aditiv Ceratec.
Legat de normele de ulei din cartea masinii (API SL/SM, ACEA A1/2/3) mi-a spus ca orice litera mai mare de M e mai buna (adica API SN sau SP acopera si SM) si orice cifra mai mare (A4/5 etc) e mai buna si acopera normele anterioare.
Astept pareri din partea voastra.