Totul despre... roti!
Subaru club Romania

Totul despre... roti!

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #100 on: April 07, 2014, 12:16:10 PM »
Si inca o chestie ...pe toate site-urile de profil vad sectiune separata pt. masinile 4x4 sii vad doar anumite modele recomandate. Trebuie neaparat luate pt. 4x4  sau merge orice model ?

Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #101 on: April 07, 2014, 12:29:43 PM »
Eu nu am luat din modelele recomandate ptr 4x4

Merge si cu 205/55 R16. Diferenta e ca vitezometrul va indica mai mult decat viteza reala, la fel si la distanta parcursa

Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #102 on: April 07, 2014, 12:30:10 PM »
link ptr calcul

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #103 on: April 07, 2014, 12:39:34 PM »
Multumesc pt. link dar deja mi-am agatat urechile acolo ...mai pe romaneste nu pricep nimic :)

Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #104 on: April 07, 2014, 13:44:50 PM »
Traducerea e in postul anterior celui cu link'ul. Ce anume te'ar mai interesa?  Cu noul talon o sa fie roata mai mica

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #105 on: April 07, 2014, 13:49:34 PM »
Daca am talonul mai mic nu o sa simt gropile mai bine ? Daca am latimea mai mica nu o sa pierd la aderenta pe viraje ?

Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #106 on: April 07, 2014, 14:55:54 PM »
Tire Size Comparison
Specification  Sidewall  Radius  Diameter  Circumference  Revs/Mile  Difference
215/60-16         5.1in   13.1in      26.2in         82.2in             771        0.0%
205/55-16         4.4in   12.4in      24.9in         78.2in             811       -4.9%

adica la 100km/h in bord

o sa ai 95  

gropile o sa doara mai rau
iar aderenta o sa sufere si ea un pic

dar cel mai mult o sa scazi cu ~2 cm garda la sol
Forester 2.5XT 5spd
Vectra c 1.9

Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #107 on: April 07, 2014, 16:00:40 PM »
Evident ca un talon mai mic o sa "doara" mai tare la gropi, iar o latime mai mica va rezulta intr'o stabilitate mai mica, insa diferentele nu sunt atat de mari incat sa le simti. Mai degraba conteaza pneul in sine decat variatiile astea la dimensiuni.
Un pneu mai ieftin sau mai rigid va afecta si el amortizarea la gropi sau aderenta

Eu am mers pe Falken'urile astea pe 17" la Forester

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #108 on: April 08, 2014, 10:44:44 AM »
In ultimii ani a inceput o isterie nationala legata de vechimea anvelopelor.
Si eu sunt atent la vechimea cauciucului dar incerc sa privesc problema romaneasca in ansamblu.
Atat timp cat pe piata exista si se comercializeaza cu succes anvelope SH, nu cred ca e cazul sa ne speriem de niste cauciucuri care au stat un an intr-un depozit.

Anvelopele se uzeaza chimic si mecanic.
Ozonul este inimicul nr.1 al cauciucului fiind urmat de razele UV.
Dpdv. mecanic avem eforturi dinamice si statice, stocarea necorespunzatoare fiind o cauza pentru deformari statice.

Din punctul meu de vedere, un cauciuc nefolosit, cu vechime de 2-3 ani, depozitat corect, este mult mai bun decat SH-urile aruncate de vestici.
Anvelopele SH sunt bune pentru distante scurte, pentru roata de rezerva sau pentru joaca.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #109 on: April 08, 2014, 11:05:21 AM »
Mi-as da si eu cu parerea, daca nu-i cu suparare. Eu de felul meu sunt cam maniac cu cauciucurile.
- in primul rand nu as cumpara alte dimensiuni in afara de cele specificate in talon. Nu de alta dar sunt prea scumpe ca sa nu te poti prezenta cu ele la ITP.
- nu as cumpara o anvelopa NOUA cu DOT mai vechi de 1 an. Recomandarea de siguranta ar fi sa nu folosesti anvelope mai vechi de 6 ani, chiar daca sunt noi.
- personal nu cumpar anvelope care sunt fabricate in China si Thailanda. Aici sunt patit si nu sunt putini vanzatorii care iti vor spune ca nu are importanta unde ii facuta anvelopa, pentru ca specificatiile producatorului sunt la fel. WRONG. Asa ar trebui sa fie, dar nu este. Un set de anvelope fabricare in Thailanda m-au tinut aproape 15k km iar acelasi model de anvelope fabricate in Germania, m-au tinut 35k km. Nu mai vorbesc de tinuta de drum....
- sunt pentru cumpararea de anvelope facute de firmele de top. Pana la urma in pretul lor se regaseste si o "taxa" pe cercetare si teste extinse, fata de cele mai slabe care sunt copii fidele sau redesenari ale celor de top.

Acuma avand Forester nu vad avantajul unui talon mai mic si mai ales in micsorarea garzii la sol. Eu am incercat/incerc sa renunt la seturile de anvelope pe 17" in favoarea celor pe 16". Asta este o alegere personala, pentru ca pe 17" nu gaseam nici o anvelopa AT.
Ca idee, de iarna am Dunlop Sport 4D iar de vara voi avea Yokohama AT-s.
Sper ca nu v-am plicitisit cu opiniile mele.
Ceva nu e bine oricum!

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #110 on: April 08, 2014, 11:11:50 AM »
Mi-am gasit un set SH aduse din Germania (cica aproape noi) 225/55 R16 DOT 2013 numai ca vrea 800 lei toate 4 . Ma duc sa le vad totusi sa vad cat de noi arata. Stau si ma gandesc ca diferentele intre 215/60 fata de 225/55 nu ar trebui totusi sa isi faca simtita prezenta asa tare ..totusi vorbim de 10mm latime si 5 mm inaltime  nu ?

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #111 on: April 08, 2014, 11:15:24 AM »
Vorbim de 10mm latime dar nu de 5mm inaltime. Inaltimea talonului este procent din latimea anvelopei. Adica 55% din 225mm sau 60% din 215mm.
Ceva nu e bine oricum!

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #112 on: April 08, 2014, 11:18:11 AM »
Practic anvelopa de 225/55R16 este cu 10mm mai mica pe diametru decat cea de 215/60R16.
Ceva nu e bine oricum!

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #113 on: April 08, 2014, 11:24:44 AM »
10 mm aia nu cred ca o sa ma deranjeze asa tare nu ?

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #114 on: April 08, 2014, 11:29:28 AM »
In principiu micsorezi garda la sol cu juma de cm. Dar acuma sincer sa iti spun nu prea inteleg de ce nu vrei sa cumperi dimensiunea care trebuie. In cazul tau 215/60R16 sau (de asta nu sunt sigur) 205/70R15.
Ceva nu e bine oricum!

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #115 on: April 08, 2014, 11:33:45 AM »
Nu ca nu vreau sa cumpar dar pt. un set de gume noi nu am bani acum iar astea 225/55 le are un prieten aduse din Germania si zice ca sunt aproape noi . Eu am pe masina 215/60 R16.

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #116 on: April 08, 2014, 11:38:17 AM »
Ok, dar exista posibilitatea ca cele de 225/55R16 sa iti frece in flansa amortizorului si mai exista posibilitatea ca la ITP sa te trimita direct acasa pentru dimensiunea anvelopelor.
Ceva nu e bine oricum!

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #117 on: June 24, 2014, 15:13:19 PM »
Tocmai ce am avut discutii cu baietii legat de dimensiuni asa ca le las ca in fabrica. Parca tot pirelli as alege intre ele si barum. Acum sa fiu sincer nici nu fac mare lucru cu masina ca sa am nevoie de mega cauciucuri. Mers la servici, concediu si plecari la pescuit .

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #118 on: June 24, 2014, 15:51:10 PM »
Si tocmai am aflat ca respectivele pirelli sunt dot 2011 deci cad din lista

moguai

  • 2814
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #119 on: June 24, 2014, 17:44:47 PM »
atunci barum daca nu vrei sa depasesti bugetul...mai bine noi firma mai slaba, decat unele sh de 2 ani firma premium. dar asta e strict parerea mea.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.