@sebyy
XL=eXtra Load - adica suporta incarcare mai mare, ceea ce cred ca pe tine nu te ajuta prea mult.
Uite aici niste informatii mai detaliate despre anvelope, desi nu apare explicatia pentru XL.
http://www.carbibles.com/tyre_bible.htmlCopiez aici textul despre XL, sper ca stii engleza
I’ve often seen ‘XL’ stamped on tyres. What does this mean, and is there a performance advantage?
XL stands for Extra Load – or is sometimes referred to as Reinforced. Essentially, tyres bearing this stamp are designed for heavy cars rather than ones that carry big loads. Not only are they constructed to cope with weight, but also the higher tyre pressure these vehicles need to run at. This marking is usually found on lower-profile tyres used on large cars. It highlights the fact they are built to a higher weight rating, as there is nearly always a standard version in the same size in the maker’s range.
Diferenta intre o anvelopa scumpa si una ieftina nu este in primul rand durata de viata. Este calitatea anvelopei si comportamentul acesteia in utilizare.
Adica o anvelopa buna, sau hai sa zicem sport va avea aderenta superioara, implicit forta de franare mai mare, DAR viata scurta. Asta nu inseamana ca este o anvelopa proasta pentru ca nu tine X mii km.
De exemplu am avut Dunlop Sport SP01 pe17"(care sunt la vanzare acuma), si am mers cu ele in jur de 15-20k km si s-au uzat cam 35%. Am renuntat la ele pentru niste anvelope AT pe 16", General Grabber AT2, care in USA au o garantie de 60k mile pentru banda de rulare. Ramane de vazut cat vor rezista ale mele, avand in vedere ca nici nu sunt facute in USA.