Tot uitandu-ma pe net dupa jante si incercand sa ma hotarasc cu privire la model pentru al meu Forester, care este un purcel de 1620kg (masa proprie), fiind cea mai grea masina pe care am avut-o pana acum, m-a lovit un lucru la care cred ca multi nu se gandesc sau nu tin cont de el. Si anume, sarcina maxima a rotilor.
Sunt multe jante "racing" care se potrivesc pe Forester sau Outback, care au devenit grele, mari si sa nu mai spun ca lumea le mai si baga in off-road sau mai sunt folosite la tractat rulote, barci, remorci etc.
Poate ca fizica nu este 100% corecta si muttley ma poate corecta, dar la o sarcina maxima pe punte de 1160 kg, impartind la 2, rezulta 580kg pe roata ca sarcina minima as spune eu pentru care roata trebuie sa fie construita. Da, stiu ca se mai distribuie si nu e totul in janta etc. si ca mai sunt preluate forte de alte elemente/componente, dar as zice ca trebuie sa tina cel putin la sarcina maxima, dar de preferat peste.
Pe net sunt multe roti si mai ales cele ieftine sau cele "racing" sau cele usoare cu rating de 540-560kg peste care am dat, probabil fiind setat pe ce mergea sau se preta pentru Impreza. Sau cele cu 4 spite sau mai multe dar foarte inguste sunt la limita de cele mai multe ori.
Acum da, nu o sa mergi cu masina full sau peste sarcina maxima si o sa dai in gura de canal fara capac cu stiu eu ce viteza zi de zi, dar se poate intampla, si nu vrei sa testezi limitele unei jante turnate clasic in aceasta situatie.
Aviz celor care vin de pe Impreza/WRX/STI si au trecut la modele ceva mai grele dar inca viseaza la "jante de circuit". Macar sa fie in limita de sarcina maxima pe cea mai grea punte impartit la doi.
Ah, si sa nu uit de ce am mai vrut sa mentionez asta. Sunt putine magazine online care vand jante noi in Romania care publica aceasta informatie pe site.