Totul despre... roti!
Subaru club Romania

Totul despre... roti!

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #120 on: June 25, 2014, 09:58:08 AM »
Evident ca nu iau cauciucuri care au fost depozitate cine stie cum 3 ani de zile. Vad la cateva modele XL in coada ceea ce am inteles ca inseamna ca sunt ranforsate. E neaparat nevoie sa fie ranforsate ?

moguai

  • 2814
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #121 on: June 25, 2014, 10:15:39 AM »
da, ranforsate inseamna. eu te`as sfatui sa iei asa, teoretic sunt mai sanatoase/solide. masina e un suv totusi.
eu asa am pe impreza, xl cu protectie janta.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #122 on: June 25, 2014, 10:56:34 AM »
Stau si imi aduc aminte pe vremuri cand puneam pe batrana dacie orice cauciuc nou si nu stiam ce dracu e ala DOT xl xt etc. De 2 zile imi storc creieri si ma doare capul la cate zeci de anvelope am studiat si stau si ma gandesc ca la urma urmei totul e o chestie de marketing. Pirelli se fabrica in Romania, Barum se fabrica sub licenta Conti si asa mai departe. Poate cineva sa justifice totusi de ce ai da 2-3 milioane in plus pe un cauciuc de "firma"? Sa zicem ca alea tin mai mult ...dar cine garanteaza asta ? Am vazut multi cu anvelope pirelli schimbate dupa 2 ani, cu Goodyeear care huruiau de ziceai ca sunt tractoare si asa mai departe. Masina mea a mers cu Yokohama din fabrica 8 ani !!! si aveau 110.000 km cand le-am dat jos. Acum sa spunem ca Yokohama nu sunt un no name pe piata de anvelope dar nu sunt nici zeul anvelopelor. Deci merita sa investim zeci de milioane in anvelope de "firma" totusi ?

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #123 on: June 25, 2014, 12:50:43 PM »
Sunt multe situri cu review uri, insa din toate vreo 2-3 imi par ok de studiat:
- http://www.1010tires.com/Tires/Reviews
- http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Bild-Top-15-Summer-Tyre-Test.htm
- http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

[...]Masina mea a mers cu Yokohama din fabrica 8 ani !!! si aveau 110.000 km cand le-am dat jos. Acum sa spunem ca Yokohama nu sunt un no name pe piata de anvelope dar nu sunt nici zeul anvelopelor. Deci merita sa investim zeci de milioane in anvelope de "firma" totusi ?

Uau !!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #124 on: June 25, 2014, 12:56:54 PM »
Si taica'miu are .. sau mai bine zis a avut niste Bridgestone Turanza pe masina, din fabrica puse si au tinut cam 6-7 ani si 110.000km fata cu 130k spatele (nu era Subaru si nu avea tractiune integrala, deci nu conta uzura intre punti, desi le mai schimba intre ele).

A pus apoi niste BF Goodrich pe fata si dupa 2 ani si 25.000km sunt aproape gata.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #125 on: June 25, 2014, 13:15:57 PM »
Mai si ale mele - Yokohama M/S - venite din fabrica inca mai au viata in ele dupa cca. 40k (de 2 ierni merg cu anvelope dedicate si am scazut km facuti cu acestea). Tavalite fara menajamente. Estimez ca as mai putea face linistit 10, poate 15k. Insa 100 k. !!!! :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Axu

  • 168
  • My09 Forester Diesel
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #126 on: June 25, 2014, 14:03:29 PM »
@sebyy
XL=eXtra Load - adica suporta incarcare mai mare, ceea ce cred ca pe tine nu te ajuta prea mult.
Uite aici niste informatii mai detaliate despre anvelope, desi nu apare explicatia pentru XL.
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html
Copiez aici textul despre XL, sper ca stii engleza  :P
I’ve often seen ‘XL’ stamped on tyres. What does this mean, and is there a performance advantage?
XL stands for Extra Load – or is sometimes referred to as Reinforced. Essentially, tyres bearing this stamp are designed for heavy cars rather than ones that carry big loads. Not only are they constructed to cope with weight, but also the higher tyre pressure these vehicles need to run at. This marking is usually found on lower-profile tyres used on large cars. It highlights the fact they are built to a higher weight rating, as there is nearly always a standard version in the same size in the maker’s range.


Diferenta intre o anvelopa scumpa si una ieftina nu este in primul rand durata de viata. Este calitatea anvelopei si comportamentul acesteia in utilizare.
Adica o anvelopa buna, sau hai sa zicem sport va avea aderenta superioara, implicit forta de franare mai mare, DAR viata scurta. Asta nu inseamana ca este o anvelopa proasta pentru ca nu tine X mii km.
De exemplu am avut Dunlop Sport SP01 pe17"(care sunt la vanzare acuma), si am mers cu ele in jur de 15-20k km si s-au uzat cam 35%. Am renuntat la ele pentru niste anvelope AT pe 16", General Grabber AT2, care in USA au o garantie de 60k mile pentru banda de rulare. Ramane de vazut cat vor rezista ale mele, avand in vedere ca nici nu sunt facute in USA.
Ceva nu e bine oricum!

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #127 on: June 25, 2014, 14:31:21 PM »
Am incercat sa impac si capra si varza ..adica sa fie si de firma, sa fie si XL si sa fie si ieftine si m-am ales cu 2 PIRELLI P6 215/60 R16 99 H XL la pretul de 398 lei de la anvelope.ro. Fata de alt site, acestia mi-au zis ca sunt DOT 2013...acum dumnezeu cu mila :)

sebyy

  • 171
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #128 on: June 25, 2014, 14:39:00 PM »
Sunt multe situri cu review uri, insa din toate vreo 2-3 imi par ok de studiat:
- http://www.1010tires.com/Tires/Reviews
- http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Bild-Top-15-Summer-Tyre-Test.htm
- http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

[...]Masina mea a mers cu Yokohama din fabrica 8 ani !!! si aveau 110.000 km cand le-am dat jos. Acum sa spunem ca Yokohama nu sunt un no name pe piata de anvelope dar nu sunt nici zeul anvelopelor. Deci merita sa investim zeci de milioane in anvelope de "firma" totusi ?

Uau !!
Serios vorbesc ..se intelege ca nu am scazut kilometrii facuti iarna. Culmea e ca doar nu sunt atat de imbecil sa las un cauciuc atatia ani pe masina dar cand am luat-o, varul meu (fostul proprietar) imi spunea ca anul trecut i-am luat gume noi blabla iar eu am ramas setat ca am  cauciucuri aproape noi. Culmea e ca erau aproape noi dar nu astea de vara ci alea de iarna :)

Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #129 on: April 29, 2015, 10:04:07 AM »
Cine stie de unde pot sa comand un prezon pt subaru impreza 2.0 r 2006?
Ex : Impreza GD/GC 2007
Forester SG
Forester SJ XT

Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #130 on: December 10, 2015, 13:51:44 PM »
Salut, a pus cineva anvelope de 235/60/16 pe Forester? Din calculatoarele de pe net reiese o diferenta de sub 1% la diametru, dar de 1 cm de o parte si alta a anvelopei. Diferenta asta de laterala ma intereseaza, sa nu atinga la bracare maxima ceva.
Forester my09 4Q

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #131 on: January 22, 2016, 17:37:31 PM »
Pentru cine este interesat sa-si cumpere roata de rezerva(pentru Impreza 2009 si XV 2011) varianta slim (de tabla si max 80 km/h) va aduc la cunostinta ca se potriveste roata slim din cadrul grupului VAG,de la Skoda Octavia.Nu va speriati ca este pe R17,deoarece diam.total cu anvelopa nu depaseste 63 de cm.(tot atat are si o anvelopa 205/55/R16)
Eu am gasit pe un site de licitatii cu 65 euro(inclusiv transport).

Oare astea de pe BMW se potrivesc? http://olx.ro/auto-masini-moto-ambarcatiuni/q-rezerva-slim-17/?search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #132 on: January 22, 2016, 17:44:12 PM »
Esti serios? BMW are 5x120, nu 5x100 precum subaru (sau vag, daca tot ai citat mesajul ala).
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #133 on: January 22, 2016, 17:47:55 PM »
Pe Subaru merg doar jante Subaru sau unele de la Saab (tot Subaru).
Ar mai fi niste variante de la VAG dar trebuie inele de centrare - roata nu trebuie sa stea pe prezoane.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #134 on: January 22, 2016, 18:38:00 PM »
Are malakay mai multe gogosi d'astea, chiar avea un set de 4, daca retin bine, daca tot intereseaza.
5x100 cu 56.1mm diametrul gaurii de centrare mai avea Rover 75 (sau MG ZT). De Saab cred ca era vorba de 9-2X, care de fapt e tot un WRX break

VAG are 57.1mm gaura de centrare, ma indoiesc ca se poate face inel de centrare cu grosime de 0.5mm care sa si preia fortele si sa se si monteze usor
Sau iei roti de Lexus CT200h sau de Toyota si le pilesti un pic, ca au 54.1mm gaura de centrare ;)

Muttley

  • 5177
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #135 on: January 22, 2016, 18:42:06 PM »
Toyota si Lexus au 5x114.3 cu CB de 60. Si ET 45 la astea domestice gen Avensis, daca tot m-am apucat.
WRX SW 2002

Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #136 on: January 22, 2016, 18:56:11 PM »
Eu am gasit ca Avensis pana in 2008, Celica, Prius si Urban Cruiser ar avea 5x100, cu ET 39 sau 45

Muttley

  • 5177
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #137 on: January 22, 2016, 18:58:02 PM »
Ah, e posibil. Si la Impreza au schimbat patternu' din 2005.
WRX SW 2002

adinegru

  • 1456
  • 2012 XV CVT
    • Consum XV CVT
Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #138 on: January 22, 2016, 20:34:11 PM »
Are malakay mai multe gogosi d'astea, chiar avea un set de 4, daca retin bine, daca tot intereseaza.
Vedem, poate trimite și în provincie :)

Răspuns: Totul despre... roti!
« Reply #139 on: January 26, 2016, 18:23:23 PM »
Pentru cine este interesat sa-si cumpere roata de rezerva(pentru Impreza 2009 si XV 2011) varianta slim (de tabla si max 80 km/h) va aduc la cunostinta ca se potriveste roata slim din cadrul grupului VAG,de la Skoda Octavia.Nu va speriati ca este pe R17,deoarece diam.total cu anvelopa nu depaseste 63 de cm.(tot atat are si o anvelopa 205/55/R16)
Eu am gasit pe un site de licitatii cu 65 euro(inclusiv transport).

Oare astea de pe BMW se potrivesc? http://olx.ro/auto-masini-moto-ambarcatiuni/q-rezerva-slim-17/?search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc

Asta sau din astea, pe alese ;)