STI Hatchback 2008
Subaru club Romania

STI Hatchback 2008

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #80 on: October 03, 2013, 10:07:42 AM »
Al doile senzor de oxigen/lambda este pe downpipe, langa catalizator ... daca ai schimbat numai finala nu este afectat, la schimbarea downpipe-ului ai toate sansele insa sa trebuiasca dezactivat  mesajul de horoare al senzorului din soft ...

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #81 on: October 03, 2013, 10:21:11 AM »
Multumesc mult pentru info, chiar eram curios unde sunt montati senzorii respectivi...
Azi se finalizeaza upgrade la sist de franare(placute Ferodo+furtune Goodridge).

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #82 on: October 03, 2013, 10:43:09 AM »
ai luat evacuarea de pe invidia-europe ? unde au service cei de la topgear?

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #83 on: October 03, 2013, 12:07:33 PM »
Da, Invidia Europe.Dar ar trebui sa vezi la cat te duce de pe RallySportdirect, posibil sa iesi mai ieftin.
Topgear au sediul pe Nerva Traian 23-27, in zona pod Timpuri Noi.

KET

  • 3920
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #84 on: October 03, 2013, 14:26:37 PM »
Kinder, am scris cu o pagina in urma o solute mai ieftina pentru achizitionarea de evacuare in genul asta.
Scuze de "off-topic" sherban.

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #85 on: October 03, 2013, 15:03:05 PM »
No pb Ket.
Kinder, comanda-ti varianta cu tipsuri Ti, e mai scumpa cu 50-60$, la pretul fara taxe, dar se merita.
La Topgear un tips Ti e cam 250leix4...to much.
Mergi pe varianta lui Ket.

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #86 on: October 03, 2013, 20:49:21 PM »
Dupa montajul furtunelor si al placutelor Ferrodo Racing, operatiune derulata super ok, la amicul meu, omu' a mufat jucaria de citit parametrii masinii, just to check.
Am constatat urmatoarele probleme pe care daca le-ati mai intampinat si voi, as dori ceva sfaturi sau opinii:
- alternatorul nu incarca constant, tensiunea fluctueaza intre 11.5-14.8 V; inteleg ca este posbil ca alternatorul sa fie fie comandat din soft a.i. sa dea tensiune variabila, insa inteleg ca in mod normal ar trebui sa fie constatnt peste 14V.din cauza asta la relanti am fluctuatii in mersul masinii:se subtureaza din cand in cand, apoi isi revine.
- debitmetrul, pare sa ai a probleme, parametri masurati sunt sub valorile normale pentru functionare, din cate mi-a explicat amicul meu
Motorul pare ca merge in 3 pistoane la relanti, in mers turat numai apar probleme.
Eu le-am semnalat celor de la SMT problema cu subturarea la relanti inca de cand am luat masina, insa mi-au dat niste explicatii puerile de genul "este de la AC, cand il porniti" cu toate ca eu am opinat la momentul respectiv ca la motor de 2.5L nu prea cred sa fie asta explicatia, dar am lasat-o moarta la momentul respectiv.
Acum, ce zice amicul meu:
- posibil sa fie din alternator, dar sa fac o intrebare la SMT si sa le spun si lor toate simptomele sa vada opinia lor
- trb sa ii intreb si pe cei de la SMT sa faca si ei o verificare la debitmetru.
- ar trebui verificata si compresia la fiecare piston, fiindca e posibil sa fie si asta cauza;o compresie sub normal la unul din ele.
Voi ce parere aveti?
Ati mai avut pb de genul asta?
Masina are 32.400km si la 31.000 km a beneficiat de revizia la SMT.


Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #87 on: October 04, 2013, 07:36:21 AM »
@KET - da am vazut, dar ai uitat de tva+taxe... care e pe undeva pe acolo. Mai caut :)
@sherban - mersi de info, chiar cautam service pentru cele ce mai am de facut si maine aterizez in Bucuresti :D
Iesim saptamana viitoare la o cola sa aud si eu cum "vrrrrrum"? :)

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #88 on: October 04, 2013, 07:43:28 AM »
Yep! Iesim!

KET

  • 3920
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #89 on: October 04, 2013, 08:33:22 AM »
@KET - da am vazut, dar ai uitat de tva+taxe... care e pe undeva pe acolo. Mai caut :)

Cine te opreste din a cere firmei care o trimite sa pună o factura in valoare de 100$ pe cutie si sa platesti doar TVA-ul, adică 24$?  ;)

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #90 on: October 04, 2013, 08:58:25 AM »
Ket zice bine, Kinder.Asa se procedeaza cu toata marfa outside EU:):)...asta dc nu dai de vreu capsoman de furnizor.
La mine nu a fost cazul fiindca au adus-o ei din US in Olanda:(:(

In alta ordine de idei, nu ma ajuta nimeni cu ceva sfaturi ref la pb mea mentionata in penultimul mesaj????
Chiar nimeni?????? :):)

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #91 on: October 04, 2013, 09:05:26 AM »
- si la mine alternatorul incarca la fel desi e model mai vechi, si am mai vazut si la alte hawk-uri mai noi, in schimb, valoarea minima din acel interval in care se misca am observat ca depinde de starea bateriei.
- nu are legatura cu compresia motorului, ai putea incerca sa scoti debitmetru si sa il cureti si daca tot esti acolo niste spray de contacte pentru mufa care intra in debitmetru, eu unu nu prea am auzit probleme la debitmetrele de la modelele new age, denso facand piese foarte bune...
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #92 on: October 04, 2013, 09:19:28 AM »
A facut omu' si faza cu scos debitmetrul si curatat, cu spray,Tom...nicio ameliorare.Era ceva praf in el.
Bateria cu care a venit MIG-ul e poloneza (Zap).

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #93 on: October 04, 2013, 09:21:42 AM »
...ce am observat este ca imediat dupa schimbul de ulei, cateva sute de km dupa, pare ca simptomul respectiv dispare.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #94 on: October 04, 2013, 09:47:49 AM »
ai putea incerca ceva varta/bosch si nu m-ar mira sa dispara toate problemele ;)
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #95 on: October 04, 2013, 09:55:15 AM »
I-am sunat pe cei de la SMT si m-au programat azi la 2pm la niste teste pt baterie si parametrii la care lucreaza debitmetrul....am inteles de la amicul meu ca respectivele valori de debit citite nu sunt chiar ok.
Si eu cred ca e din baterie, dar sa vedem ce "le iese" smt-istilor la verificari.
Tks Tom pt opinii:)

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #96 on: October 04, 2013, 10:18:56 AM »
E din baterie si nu alternator. Eu am conectat in permanenta  OBD reader-ul si am afisata tensiunea. Pentru ca bateria e moarta (lucru confirmat de indicatorul de stare de pe baterie) cand pornesc ventilatia in masina, am faruri aprinse, incalzire in luneta si oglinzi, muzica etc. imi scade si mie la 11+. Cum opresc consumatorii mari, cum isi revine la 13-14v.

In principiu cand pui contactul atunci ar trebui sa masori starea bateriei si nu cu motorul pornit. Daca are sub 12 cand contactul e pus inseamna ca e cam dusa bateria. Daca variaza mult cand e motorul pornit inseamna ca se incarca de la alternator si cand ajunge la full opreste incarcarea, dar pentru ca nu are viata in ea, pierde suflul imediat (atunci scade la 11) si porneste iar alternatorul (atunci creste in 14).

Scrisesem undeva acum muuult timp despre alternator sau pusesem un film parca. Din cate imi aduc aminte alternatoarele au 3 faze de incarcare si se muta de la o faza la alta in functie de necesarul bateriei. De aici si fluctuatiile.
Faza 1 mereu cuplata sustine mersul motorului normal cu nr de consumatori minim.
Faza 2 sustine Faza 1 + consumatori mai mari gen faruri, ventilatie, muzica daca e data tare.
Faza 3 sustine Faza 2 + incalzire in scaune (daca exista), incalzire luneta/parbriz/oglinzi si alti consumatori mari de energie.
« Last Edit: October 04, 2013, 10:22:13 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #97 on: October 04, 2013, 10:35:15 AM »
Am inteles...cred ca bateria mea era cam harsaita de cand am luat masina.
Masina de showrooom, stata probabil mult,  cine stie de cand o fi, ca si fabricatie.
Norocul meu a fost cred ca s-a mers cu atelajul aproape zi de zi, asta a mentinut-o functionala.
Cam astea sunt simptomele si la mine, in plus eu merg nonstop cu farurile aprinse.
Ms Mihai:)....recunosc ca nu am mai cautat pe forum sa vad ce s-a mai scris pe tema asta.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #98 on: October 04, 2013, 10:47:09 AM »
Cu placere. Sper ca s-a inteles ce am vrut sa zic.

Ideea generala e ca vor fi mereu fluctuatii mici in functie de nr de consumatori si schimbarea de la o faza la alta a alternatorului. Dar fluctuatiile ar trebui sa ramana intre 12 si 14.

Daca scade sub o anumita valoare tensiunea inseamna ca bateria e dusa. Ca idee, dimineata cand am contactul pus bateria mea varza imi arata 10.9v Si ma mir de ce porneste greu ;D

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #99 on: October 15, 2013, 02:03:16 AM »
Revin cu rezultatele analizelor la SMT :
- baterie incarcata buna (71%), tensiune 12.96 V
- test generator : tensiune regulator buna
- test compresie pe cilindri : compresie buna pe toti cilindrii.

Cand le-am zis sa imi faca si un cylinder leak down test, i-a apucat amnezia si au schimbat subiectul.
Treaba consta, pe scurt, in existenta in respectivul service a unui echipament special, cu care, dupa ce se ajunge la pistoane, acestea se umplu cu aer si se verifica scurgerile la segmenti, supape, etc).Ori le e lene sa ajunga la pistoane, ori nu au echipamentul respectiv in dotare, ori le este teama de consecintele rezultatelor testului.....nu stiu, poate vb cu pacat.

Cu alte cuvinte, eu si amicul meu mecanic, suntem niste pafaristi (nu au zis asa, dar cam asta e concluzia mea :)....in opinia lor).


Eu tot cautand pe net, le-am pus intrebarea legata de simptomul meu si celor de la JustAnswer, unde pui intrebari si ti se raspunde de catre mecanici specializati, posibil sa fi auzit de ei.
Tipul de acolo, fara sa ii spun decat ca am verificat bateria si alternatorul mi-a zis asa, de verificat :
- compresia
- cylinder leak down test (din cate inteleg implica umplerea cu aer a cilidrilor si verificat etansare pe segmenti, supape, etc..toate cu un echipament special dedicat acestui test).
- de verificat etansarile/coliere la tot ce tine de intercooler si turbo.

Opinii? Sfaturi ?
Sa ma intorc la SMT, sau sa imi vad de drum la alte porti de service mai dedicate diagnozelor pe partea de motoare Subaru?
Masina in garantie, 33.000 km.

Multumesc