Problema dupa schimbul bujiilor
Subaru club Romania

Problema dupa schimbul bujiilor

Problema dupa schimbul bujiilor
« on: July 12, 2013, 18:05:21 PM »
Astazi am schimbat bujiile la Subi meu (la un service multimarca) impreuna cu uleiul, filtrul de ulei si filtrul de aer. Bujiile noi sunt NGK, modelul din manualul masinii. Dupa ce am schimbat bujiile am constatat un fenomen ciudat: dupa ce turez motorul (in mers sau in gol), cand iau piciorul de pe acceleratie si turatia scade spre 800 de ture (turatia de relanti/ralanti) motorul are tendinta sa se opreasca (turatia scade pentru o fractiune de secunda aproape de zero, chiar si clipeste pentru o secunda lampa ESP, ca si cand s-ar fi oprit motorul), dupa care revine la turatia normala de relanti, fara sa tremure, fara sa se balbaie.
Din pacate, nu am avut timp sa mai stau cu ea in service, sa-i fac o diagnoza si sa-i pun inapoi bujiile vechi, lucur pe care o sa-l las pe saptaman viitoare, daca nu-si revine.
A mai patit cineva ceva asemanator? Care-ar putea fi cauza? Repet, bujiile sunt cele din carte, au fost instalate corect (cel putin la prima vedere), la turatii mari merge foarte bine, la ralanti sta fara sa tremure, nu s-a modificat consumul, iar inainte sa-i schimb bujiile nu aveam problema asta. Mentionez ca i-am scos bateria (ca sa schimbi bujiile trebuie sa o demontezi, altfel nu ai acces) si a stat fara baterie vreo 30 minute sau mai bine.
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

celalalt

Răspuns: Problema dupa schimbul bujiilor
« Reply #1 on: July 12, 2013, 21:13:53 PM »
Fugareste o putin sa invete iar ce si cum si poate isi revine.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Problema dupa schimbul bujiilor
« Reply #2 on: July 12, 2013, 21:44:27 PM »
Face doar pana se incalzeste sau si dupa?

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Răspuns: Problema dupa schimbul bujiilor
« Reply #3 on: July 13, 2013, 17:29:22 PM »
E normal, nu are legatura cu bujiie, are legatura cu ECU de subaru. Si a mea face tot asa daca ii scot borna. Dupa 100-150 de km nu mai face
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

dann

  • 160
Răspuns: Problema dupa schimbul bujiilor
« Reply #4 on: July 14, 2013, 00:06:38 AM »
Nu e de la buji. E din cauza ca ai scos bateria.
Am patit-o si eu ieri cand m-a lasat bateria. Spre norocul meu a cedat in parcarea magazinului de piese auto, mi-am cumparat filtrele.
Dupa ce am schimbat-o, porneam si nu vroia sa stea la relanti.
Azi de dimineata, am scos bateria, am lasat-o 30 minute, apoi am dat la cheie la 2 si am lasat-o 20-30 secunde. Am dat din nou la 0 apoi am pornit masina si am lasat-o la relanti vreo 10 minute. Deja mergea mai bine.
Apoi am mers usor sa se incalzeasca bine dupa care cativa km cat mai turata.
Ajuns acasa, totul pare ok.
Eu zic sa incerci asta intai, apoi sa te gandesti la buji. Sa ne spui daca reusesti sa rezolvi.

Răspuns: Problema dupa schimbul bujiilor
« Reply #5 on: July 15, 2013, 09:38:37 AM »
Se pare ca s-a rezolvat si ca, intr-adevar, a fost de la resetarea ECU. Deja vineri seara (dupa cca 40 km prin oras) nu a mai facut (pe drum spre casa l-am si alergat un pic). Sambata am fost pana la Comana si Giurgiu, ocazie cu care am constatat ca nu mai da niciun semn de ezitare si, in plus, este mult mai "vioi".
Multumesc pentru raspunsuri si sfaturi si, daca mai am intrebari tehnice (incerc sa-l descopar pe Subi, care este oarecum diferit de tot ce am sau am avut pana acum).
Ce ma surprinde, totusi, este faptul ca cei de la Subaru folosesc inca un ECU cara nu "tine minte" setarile dupa ce i se scoate bateria (vorba unui prieten, mecanic experimentat: am mai vazut eu niste masini de prin anii '80 care faceau la fel cand scoteai bateria, dar de atucni tehnologia a mai evoluat). In orice caz, sunt bucuros ca merge bine, nici nu am constatat probleme majore cu ocazia reviziei si incep sa ma imprietenesc cu el.
“E mult mai usoara dezintegrarea unui atom decat a unei prejudecati” - Albert Einstein

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Problema dupa schimbul bujiilor
« Reply #6 on: July 15, 2013, 09:43:04 AM »
Asta este si ideea, cand se scoate bateria sa se reseteze. Este mult mai usor si pentru tine ca utilizator fiindca nu mai ai nevoie de aparate, unelte, service. E cu intentie. Galbejitii stiu ce fac ;)
Vezi ca se gasesc mai multe detalii despre resetarea ecu in sectiunea cu tutoriale.

celalalt

Răspuns: Problema dupa schimbul bujiilor
« Reply #7 on: July 15, 2013, 09:47:57 AM »
Se cheama autoinvatare si este foarte buna.De exemplu,daca schimbi carburantul(si sunt diferente intre statii,pompe,aditivi etc.)ECU se readapteaza la noua zeama.