"Regulatorul" ala este de fapt un soi de piggy back, intercepteaza si modifica "semnalul" trimis de MAF (debimetru) catre ECU si este o Prostie cu P mare - fara suparare
- "pacaleste" ECU sa creada ca primeste o anumita cantitate de aer cand de fapt primeste alta .. adica amestecul final va fi
? ... brilliant
Tot in aceeasi idee, sa montezi un astfel de filtru de aer fara sa fie ajustat maf scalingul din rom este de asemenea o prostie - poti merge la exelixis, la racing code, la cine vrei tu dar MERGI si rezolva maf scalingul, poti merge la oricare si sa le ceri doar sa faca acest maf scaling, sa nu se modifice in rest nimic daca asa vrei.
Permite-mi sa iti fac un mic preview la ce se vaintampla daca nu il faci: vei monta noul filtru, vei vedea ca masina merge mai bine ca inainte, vei fi multumit si satisfacut si apoi peste cateva mii de km ... iti va parea foarte rau
Dupa cum probabil stii, maf-ul este doar o rezistenta (in mijlocul tzevii de la filtru) incalzita de ECU si racita de aer-ul care trece peste ea. Pentru a o incalzi ECU consuma current si in functie de acest voltaj "estimeaza" aerul care a trecut prin toata tzeava - adica si prin spatiul de pe langa rezistenta. In momentul in care se schimba aceasta tzeava, chiar daca are acelasi diametru cu tzeava stock, aer-ul poate trece cu viteza mai mare pe o anumita latura a tzevii (imagineaza-ti o curbura a tzevi inainte de maf - aerul va veni cu viteza pe exterior) - oricum cu siguranta va circula in mod diferit fata de tzeava stock adica ecu va estima in mod GRESIT cat aer a trecut pe langa rezistenta.
Ca urmare:
- ori va intra mai putin aer decat inainte la acelasi voltaj primit de ecu - deci ecu va pune benzina pentru 100g/s de aer intrat cand in realitate au intrat doar 80g/s si va rezulta un amestec mai bogat - vei simti masina mai lenesa (acesta este cazul mai putin probabil oricum)
- ori va intra mai mult aer decat inainte, sa zicem ca 120g/s aer intrat iar ecu va crede ca a intrat doar 100g/s, va pune benzina pentru 100 si va rezulta amestec mai slab - vei simti masina ca trage mai bine, dar nu vei vedea ca ai detonatii/knock si/sau egt-uri mari si in cateva mii de km .... engine rebuild
Pun si o imagine mai jos sa intelegi mai clar cum calculeaza ecu aer-ul intrat - pur si simplu se uita in aceasta tabela si ia (interpoleaza) valoare de g/s aferenta unui anumit voltaj primit de la maf
Valorile din dreapta (g/s) fiind cele care trebuie ajustate sa fie conforme cu noua admisie. Pentru a face asta este necesara o sonda aditionala wideband cu care se masoara / se vede diferenta dintre AFR-ul efectiv realizat de ECU si target AFR (AFR-ul care ar fi trebuit realizat) si astfel se calculeaza noile valori de g/s.
Deci ma repet, NU monta filtrul fara sa faci maf scaling, crede-ma ca am un pic de experienta, nu ma intereseaza personal ce faci cu masina ta dar e pacat ... studiaza si pe net, intreaba pe cine vrei ....
Pun mai jos si niste linkuri de pe net - la orice cautare de genul "Subaru intake without tune" gasesti gramada - si sa stii ca nu este o conspiratie a tunerilor de a lua banii clientilor ...
http://www.clubwrx.net/forums/engine-modifications/134366879-intake-faq.htmlhttp://www.clubwrx.net/forums/engine-modifications/134454145-intake-without-tune.htmlhttp://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2149141http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2667992http://www.iwsti.com/forums/2-5-liter-litre-factory-motor/215593-does-cold-air-intake-really-merritt-tune.html...etc...
si sa pun un citat care mi-a placut:
"You'll be completely safe if you add an after-market intake to your '15 WRX, without a tune.
I've never heard of it affecting the car in any negative way, so long as you make sure to not run the engine afterwards.
But, if you intend to actually drive your new car...tune it."
LE: ma gandeam la "regulatorul" de AFR -> stii ca maf scaling-ul de JDM (motor de 2l) este totusi diferit de al nostru ? stii ca respectivul produs este facut pentru JDM-uri nu ?