Mi se pare o intrebare haioasa, nostima,naiva,absurda,ignorabila.
Nu iti dai.Teoretic acest lucru este comandat de ECU si se intampla atunci cand sunt indepliniti anumiti parametrii de functionare.Poti sa mergi sa faci o diagnoza si afli in ce masura este sau nu este incarcat filtrul de particule si de cate ori s-a regenerat.Din ce stiu eu regenerarea se intampla cand ai peste 2500 rot/min pentru cel putin 30 min si temperatura atinge in jur de 900 grade celsius pe evacuare.(ceva de genul drum de autostrada....sau E 85....sau bagi a 3-a si dai talpa la 3000 rot/min vreo 10-20 km).Daca spun prostii rog un coleg sa ma corecteze.
as vrea un sfat in legatura cu boxerul 2l diesel. stie cineva plajele de turatii in care este cel mai indicat sa schimbi treptele de viteza ? scopul nu este un consum mic ci o functionare cat mai normala a motorului
Quote from: VN_CyL on June 21, 2013, 17:33:03 PMNu iti dai.Teoretic acest lucru este comandat de ECU si se intampla atunci cand sunt indepliniti anumiti parametrii de functionare.Poti sa mergi sa faci o diagnoza si afli in ce masura este sau nu este incarcat filtrul de particule si de cate ori s-a regenerat.Din ce stiu eu regenerarea se intampla cand ai peste 2500 rot/min pentru cel putin 30 min si temperatura atinge in jur de 900 grade celsius pe evacuare.(ceva de genul drum de autostrada....sau E 85....sau bagi a 3-a si dai talpa la 3000 rot/min vreo 10-20 km).Daca spun prostii rog un coleg sa ma corecteze.Iti dai seama asa: masina tremura, o simti incinsa si efectiv nu trage cam in jur de 2 minute. O lasi mai moale un pic, spui : F***-as in ea, se strica asta e", apoi schimbi pe treapta inferioara si o urci incet in ture sus, 3500-4200 si mergi asa cateva minute. Pe urma merge ca unsa. Cel putin la mine a mers aceasta procedura