XT'ul meu
Subaru club Romania

XT'ul meu

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #80 on: December 03, 2014, 21:19:11 PM »
Ma bucur ca esti multumit de x-cess :) acelasi lucru l-am observat si eu desi la mine motorul are tendinta de a consuma mai mult ulei, dupa ce am pus x-cess am facut in jur de 7-800 km inclusiv autostrada si nu a consumat nimic.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #81 on: December 10, 2014, 16:42:17 PM »
Am inlocuit azi amortizoarele de la portbagaj.
A fost un pic mai greu pana m'am prins ca surubul cu cap de nuca venea livrat in colet (nu le'am observat la despachetare), insa acum macar nu mai trebuie sa ridic manual portbagajul.

Maine sper sa montez si spalatorul/capacul ptr farul din dreapta.

In ultima vreme am tot comparat preturi ptr sistemul de franare Brembo, insa ptr pe spate am aflat ca, in afara de faptul ca trebuie un adaptor ptr a'l monta (adaptor pe care, la o cautare rapida, nu prea l'am gasit decat in State), e nevoie si de un disc de frana mai deosebit, cu diametru exterior de Sti, dar cu diametru interior de XT pentru a pastra frana de mana. Deci prea complicat, totusi.
Asa ca am inceput sa iau in calcul si varianta de a schimba doar pe fata, insa nu sunt decis daca sa merg tot pe Brembo sau doar pe cele de WRX, cum a facut rzw75.

La momentul upgrade'ului, rzw75 spunea ca discurile si placutele de la EBC au fost ~1500 ron. Cat ar fi un set de discuri/placute fata ptr un Sti, cele pe 5x100?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #82 on: December 10, 2014, 16:59:12 PM »
Depinde de firma. Tot ce e pentru STi este mult mai scump.

Eu pe DBA4000 slotted (discuri) am dat cam 1500 lei si placutele stoptech parca in jur de 450 comandare din SUA. Acum am luat placute ATE la 300+ lei dar par mai slabe. Daca frei franare absoluta gasesti ferodo DS2500 pe la 1000 lei in sus doar placutele.

Discuri gasesti si mai ieftine, pe la 900-1000 lei ceva bun si pe la 600 ceva sa nu mori, dar DBA-urile cica sunt cele mai bune.

Daca treci la frane brembo, trebuie sa te asiguri ca ai jante care sa incapa. Ce ai tu pe masina cele negre de outback si cele argintii de pe pagina anterioara nu fac loc suficient pentru etrierul brembo.

Deci cred ca stiu ce o sa alegi :)
« Last Edit: December 10, 2014, 17:01:35 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #83 on: December 10, 2014, 17:54:50 PM »
Mersi de atentionare!

Eu eram convins ca sub rotile originale (cele de vara, la mine) intra discuri si etrieri de pe Sti, nu eram sigur de cele de Outback.
L'am intrebat pe goagal si mi'a confirmat, deci varianta cu Brembo cam pica, jantele de iarna doar ce le'am luat/vopsit, cheltuiala ptr Brembo devine prea mare.

O sa caut atunci etrieri de WRX. Bine ca n'am apucat sa iau setul de Brembo care fusese de vanzare la 900 euro pe diverse site'uri la noi :)

KET

  • 3920
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #84 on: December 10, 2014, 18:41:32 PM »
Andrei,
Eu am avut FR DS2500 si am fost foarte multumit. Acum trec la PMU. Pe la sfarsitul anului ne putem vedea sa te dau o tura si sa-ti faci o impresie daca se merita sau nu. PMU sunt mult mai ieftine decat FR DS2500 si, conform testelor si a ce se spune, ar trebui sa fie si mult mai bune. Daca mai poti astepta o jumatate de luna, eu zic sa mai stai sa vezi si feed-back-ul asta...

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #85 on: December 10, 2014, 19:02:24 PM »
Am gasit ofertele astea de la Godspeedbrakes.uk, recomandate pe sf.org

Etrieri 4-pot, discuri 294mm si placute Bluestuff NDX - 400 lire
Etrieri, discuri si placute Orange stuff - 400 lire
Etrieri, discuri si placute kevlar - 300 lire (reducere de la 450)

Stie cineva care din placutele astea se preteaza cel mai bine la o folosire normala? Nu cred ca voi ajunge prea curand pe circuit sau ca macar voi frana succesiv de la viteze mari, in schimb scartaitul cu siguranta ar deranja :)

Si ca tot mentiona cineva de pasta, dar din State, deci cu pret mare de transport, poate asta ar fi potrivita?

@Ket: de stat sigur ca pot sta jumatate de luna, nu se prevede nici un drum in afara orasului, deci nu e bai, doar ca mi'a intrat in cap ideea asta de upgrade de frane si as vrea sa fac achizitia pana'mi trece :D
Dar, indiferent de ce va fi, ne putem intalni macar sa ne salutam ;)
Practic, pana acum, doar la ultima iesire, la franari de la 160-170km/h pana pe la 20-30km/h am simtit ca parc'ar fi loc si de mai bine pe partea de franare, dar cu siguranta si franele actuale pot mai mult, ca nu am apasat pedala la maxim ptr a'mi aseza pasagerii din masina ca pe sacii de cartofi :)


LE: ma tot intrebam daca nu cumva preturile de mai sus sunt cu etrierii vechi la schimb, dar nu vad sa fie asta mentionat nicaieri.
Etrieri SH de WRX sunt cam 150-200 lire. Daca iau in calcul si posibilitatea sa trebuiasca refacuti, deja pretul se apropie serios de al unui set complet, deci indiferent de cat de durabile ar fi discurile/placutele, tot nu e o oferta rea
« Last Edit: December 10, 2014, 19:12:23 PM by andrei0241 »

KET

  • 3920
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #86 on: December 10, 2014, 19:34:06 PM »
As you wish.
Poate facem si noi o intalnire in Constanta in Decembrie (la final), sa ne vedem mai multi...

celalalt

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #87 on: December 10, 2014, 22:24:28 PM »
Am eu aptor pentru 2 pot de spate.De la etrier stock la etrier de wrx.Am chiar 2 seturi.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #88 on: December 10, 2014, 22:34:14 PM »
Mai bine iei setul fara discuri si placute daca gasesti. Si apoi iti iei discurile si placutele de calitate. O sa se simta.

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #89 on: December 10, 2014, 23:57:51 PM »
Doar etrieri nu vand separat.
Cred ca o sa iau setul cel mai ieftin, cu placutele de kevlar.
Bluestuff sunt deja track-oriented, in timp ce Orange stuff nici nu sunt recomandate ptr strada

Etrierii de WRX pot fi montati pe discurile stock de FXT?

Forester

  • 3125
  • The other right!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #90 on: December 11, 2014, 00:10:41 AM »
Andrei, stiu ca franele de pe XT nu stralucesc, dar chiar ai nevoie de mai mult? Eu si cu astea stoc reusesc sa bag ABS-ul destul de usor si frecvent... cel putin in oras.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

KET

  • 3920
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #91 on: December 11, 2014, 00:16:12 AM »
Cred ca este mai mult nevoia de siguranta, acea siguranta pe care o ai atunci cand stii ca opreste mai bine decat una normala. Si eu am cam aceleasi nevoi, deci inteleg perfect. Anyway, upgrade-ul pe sistemul de franare este cea mai desteapta investitie si primul de facut la orice masina. My 2 cents...

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #92 on: December 11, 2014, 00:56:55 AM »
Forester, ce cauciucuri ai de intra des ABS'ul? Ca mi'e greu sa cred ca franezi violent asa, din obisnuita.
Eu, daca stau sa ma gandesc bine, am reusit sa actionez ABS'ul o sigura data ... poa' s'o fi strica de atunci :D

Nu as avea neaparata si mai ales nu urgenta nevoie de upgrade al sistemului de franare, dar cum nu cred ca voi vinde prea curand masina, vreau sa incep incet incet sa mai fac cate una'alta.
Cum la motor inca nu m'am lamurit de ce nu merge la parametri optimi (uneori e un tremurat la ralanti, iar la accelerari bruste apar oarece ezitari), upgrade aici nu as face prea curand ... paote cel mult un intercooler de genul celui de pe Sti.
La interior in plan am doar o cosmetizare a volanului, partea de audio nu ma pasioneaza, e de ajuns sistemul stock pentru posturile radio pe care le ascult.
Roti de vara/ iarna am complete cu pneuri noi ... deci singura cheltuiala mai logica e sistemul de franare.
M'ar mai tenta si sa schimb din bucsi cu setul de la Strongflex, parca, dar nusht unde'as putea face manopera ptr asta ...

Forester

  • 3125
  • The other right!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #93 on: December 11, 2014, 15:49:30 PM »
Eu am Winterhawk Evo 2 de iarna dar si cu alea de vara, niste Bridgestone Er300 am mai carait abs-ul.
Ce sa zic, eu merg destul de vioi prin oras dar incerc sa combin si cu o doza exagerata de "preventiv" asa incat uneori mai pun frane mai tzapene.
E adevarat ca masina ar putea beneficia de multe imbunatatiri (m-a dat pe spate foresterul lui fxt2.5) dar cel putin in cazul meu e clar ca as merge mai tare mai nu stiu cum... ca nu-mi ajunge niciodata!   ;D
Asa ca ma multumesc cum e acum, sa fie cat de cat in parametri dar sa ma anunte devreme ca ma apropii de niste limite care si ele sunt mai scazute decat la o masina frumos preparata.
In plus, nu imi amintesc daca am fost vreodata undeva cu Xt-ul la drum lung si sa n-am pe cineva in masina astfel incat sa zic ca da, "ma distrez"..., pe circuit nu imi permit sa ma dau cu ea, alta nu am bani sa-mi iau... deci c'est la vie!  :P :-\
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #94 on: December 11, 2014, 17:45:51 PM »
Eh, nici eu nu am prins drum lung , sa'i dau prea tare, insa ultimul drum am avut un coleg de drum caruia ii placea s'o calce la drum intins, mai tare decat merg eu de obicei (in trafic mediu spre aglomerat ma departam de el doar ptr ca depaseam mult mai usor decat el cu O2 1.6 tdi 105CP) si am tinut si eu pasul si abia cu ocazia asta am simtit nevoia de ceva frane mai bune.
Probabil ca niste placute/discuri bune si ceva furtune metalice + un stopper ar ajuta destul, dar cand e vb de frane niciodata nu poti spune ca e prea mult, asa ca inca ma mai gandesc la upgrade

Azi am montat spalatorul/capacul ptr farul din dreapta. Evident, ptr ca masina a fost lovita prin zona aia, probabil de primul proprietar, am avut surpriza ca spalatorul sa nu vina corect la pozitie, mai ezac era f bagat inauntru. M'am uitat la cadrul de fixare, era f un pic indoit, l'am indreptat, dar asta nu a influentat decat f putin, a trebuit sa fac o tiganeala, cu 2 suruburi lungi si 8-10 saibe puse intre spalator si baza de fixare ... macar cat sa nu'mi para rau ca am cumparat piesele ...

Răspuns: XT'ul meu
« Reply #95 on: December 16, 2014, 10:57:43 AM »
« Last Edit: October 02, 2018, 12:37:54 PM by andrei0241 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #96 on: December 16, 2014, 11:40:15 AM »

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: XT'ul meu
« Reply #97 on: December 16, 2014, 18:19:51 PM »
discurile de la 2.5xt sunt aceleasi cu cele de wrx 4pot  poti pune etrierii pe discurile tale daca sunt bune si asa faci o economie si iti iei placute mai decente :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae


Răspuns: XT'ul meu
« Reply #99 on: December 16, 2014, 20:00:01 PM »
Fiecare cu ce are ...  ;D