129 400 kmAzi s'a gasit o fereastra la service si ptr Forester.
S'a inlocuit toba finala cu una aftermarket. Cea veche avea lateralul din spate pe duca, insa zgomotul de la peste 3k rpm n'a disparut. Restul evacuarii a fost inspectat vizual, nu s'au gasit alte probleme.
S'a montat si noul scut, schimb de ulei si filtre si suntem bine ptr inca un an. (ITP'ul l'a luat ptr 2 ani, chiar ... chiar daca pentru ultima oara)
Deci, excluzand evacuarea ca posibila cauza, ce ar mai putea cauza suierat doar la turatii de peste 3k (uneori 4k) rpm? Parc'as zice c'am remarcat ca daca inca nu e masina incalzita, nu ar face.
O sa verific maine si curelele de accesorii.
Ambreiajul de la AC ar face zgomot si daca nu e cuplat AC'ul? Ca am facut test si cu AC off si zgomotul a aparut.
Cureaua de la alternator/servodirectie o scosesem in martie, zgomotul ramasese - reiau observatia lui Muttley, sa nu faceti ca mine
Nu mai porniti motorul cu cureaua de alternator scoasa!
Fulia OEM e amortizata cu un strat de cauciuc, vibratiile de la pornirea fara curea pot rupe fulia.