XT'ul meu
Subaru club Romania

XT'ul meu

Re: XT'ul meu
« Reply #420 on: September 14, 2020, 20:42:22 PM »
De bine ce ma bucuram ca n'am ce face ...



azi, imediat dupa ce am plecat, a'nceput sa miroasa a ars in masina si dupa cateva secunde iesea fum din cotiera. Pe seara am demontat din consola si probabil asa arata tot cablu, pana in releu

   

Ciudat e ca in momentul respectiv in priza din cotiera era un adaptor USB (Vetter, nu chiar ceva ieftin), la care era conectat un suport de telefon (d'ala cu incarcare wireless), dar gol, deci consumator pe priza nu aveam, in nici un caz care sa incinga firele in halul ala.
Siguranta de 15A am gasit'o arsa, dar clar nu a cedat la timp

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XT'ul meu
« Reply #421 on: September 14, 2020, 22:06:09 PM »
Pai vetter ăla nu e scula dinaia deșteaptă care variază amperajul ca sa prelungească viața bateriei din consumator?
Ce te face sa crezi ca este adecvat unui circuit primitiv de mașina cu o vârsta onorabila ?
Care e dusmanul lui bine ?

LE: nu văzusem întrebarea .
« Last Edit: September 14, 2020, 22:08:22 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: XT'ul meu
« Reply #422 on: September 14, 2020, 22:38:12 PM »
Vetter 2nd generation da, pare'a fi ce zici tu, dar asta al meu cred ca era prima generatie. Ideea e ca adaptorul il folosesc in masina de cel putin 2 ani, iar impreuna cu suportul/incarcatorul wireless de cel putin un an

Pe priza de sub cotiera am alimentat si compresor auto si tot n'am avut surprize ...

Intrebare? Ce intrebare?
Deocamdata planul e sa pot ajunge miercuri la Buc la doctor, sa'i inlocuiesc tendoanele pe puntea spate si apoi, pe joi/vineri tre sa ma apuc de demontat interiorul, sa vad ezac ce fire's afectate, poate am acces usor sa scot/ inlocuiesc firele topite

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #423 on: September 14, 2020, 23:31:49 PM »
Sigur nu aveai o moneda sau cheie pe încărcătorul minune?

Re: XT'ul meu
« Reply #424 on: September 15, 2020, 00:25:25 AM »
100% sigur nu pot afirma, dar as zice ca nu prea avea ce sa faca scurt.
Ce mi'e neclar e de ce firul negru pare cel care s'a incins, desi ala, conform schemei electrice, e firul de masa

Re: XT'ul meu
« Reply #425 on: September 17, 2020, 13:55:55 PM »
135k km

Inca o vizita la WIM si am scapat de uppipe'ul spart.
Am curatat cu alcool izopropilic MAF'ul, am dat un reset ECU si dupa returul Buc - Cta, azi motorul mergea rotund si la ralanti.

Urmeaza sa vina cotul dintre filtrul de aer si turbina (s'a taiat unde il prinde colierul pe turbina) si apoi prin sept inca un drum la Buc ptr inlocuire bucsi si (sper) gata si pe 2020 cu cheltuielile cu masina

Doar inca 1000 km, ieri am mai facut o vizita la WIM, unde am schimbat bucse spate/fata (imi las amintire desenele)
   
Placebo sau nu, pe A2 masina parca sta ceva mai bine, chiar si fara geometria facuta (sunt pe drum suruburile cu excentric de pe puntea spate, care'mi scapasera din vedere)


Evident ca turbo inlet abia azi a sosit, dar parca nu m'as incumeta la demontat galeria in fata blocului. Cum discurile/placutele frana isi asteapta si ele randul, un nou drum la Buc se intrevede, deci fusesem optimist afirmand ca inchei cheltuielile cu masina.

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: XT'ul meu
« Reply #426 on: September 17, 2020, 15:48:01 PM »
Desigur... Niciodată nu se termină Odiseea.
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: XT'ul meu
« Reply #427 on: September 24, 2020, 21:13:20 PM »
ODO 136 160

Am rezolvat puntea fata: discuri DBA T2, placute Ferodo DS Performance, prezoane si piulite noi.
Franele se simt mai bine acum, dupa o tura de bedding, dar mi'e clar ca nu voi putea reproduce senzatia de frana de pe generatiile noi de masini (Ateca 2018 sau C4 2016).



Urmeaza montare frane spate (discuri ATE - nu am gasit nimic gen DBA disponibil sau la pret ok/ placute Ferodo DS Performance) plus prezoane/ piulite, inlocuire turbo inlet si pitch stop mount (versiunea STI) si, daca permite timpul, inlocuire lichid servodirectie

@Muttley: fata de 16% urban (fara a sta prea mult in trafic), externul ala ar parea ok.
Dupa ce rezolv cu evacuarea o sa curat si MAF'ul si dau un reset la ECU, sa vad daca va fi vreo diferenta
Pe ultimii 660 km (un drum de Buc, mers in mare parte legal) si ceva fataiala prin Cta, media a fost 13.6%, deci am revenit la normal.

Ura si la gara!

Re: XT'ul meu
« Reply #428 on: September 29, 2020, 18:00:00 PM »


Ieri le'am mai facut o vizita lui Dan (WIM) si Sami. S'a inlocuit turbo inlet, necesitand demontare galerie admisie. Am inlocuit si furtunele de pe linia de combustibil, de sub galerie, daca tot eram acolo (cele vechi erau doar putin intarite, fara urme de crapaturi, deci nu era musai nevoie de inlocuire), pitch stopper (versiunea de STI, asa, de pofta), iar pe spate inlocuire discuri si placute.
Partea neplacuta a fost sa aflam la montare ca placutele Ferodo pentru puntea spate nu se potrivesc, desi codul e cel dat atat in catalogul Ferodo, cat si la diversi distribuitori de piese.
Solutia a fost un set de placute TRW, montate cu discurile ATE.

Azi la 8 masina a intrat pe standul ITP, unde a trecut cu brio, dar si cu mentiunea "Ne vedem la anul!".
Oricum, amuzant a fost ca la inspectia din rampa, inginerul care coborase i'a taiat imediat elanul colegului, spunandu'i sa nu se agite la tras de roti, ca's toate noi dedesubt (bucsaraie)

La anul urmeaza inlocuire amortizoare spate si poate ceva pe partea de sonorizare

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: XT'ul meu
« Reply #429 on: September 29, 2020, 18:04:53 PM »
si poate ceva pe partea de sonorizare

Sa asculte si inginerii niste muzica cum trebe...

Re: XT'ul meu
« Reply #430 on: September 29, 2020, 18:17:25 PM »
Boxele originale ale masinii sunt niste glume, dar nici HU'ul nu se lasa mai prejos, din pacate.
Daca boxele le'am inlocuit deja (e'adevarat, cu gama entry de la Focal), la unitate inca nu m'am decis si probabil voi merge la un atelier specializat pentru consiliere.
Pe autostrada, la viteza legala, se simte totusi f mult zgomotul in interior.
Usile sunt izolate fonic, dar de podea nu mi'am facut timp, poate ar ajuta.

Intr'o alta ordine de idei, azi am mers un pic cu Seat'ul sotiei si am putut face o comparatie cu franele care mie acum 2 saptamani mi se pareau mai bune decat la Subaru. Acum mi'am revizuit parerea, cel putin la inceput de pedala Subaru sta mai bine si probabil si la o franare de urgenta e mai ok, deci ma linistesc cu capitolul asta, discurile DBA si placutele Ferodo FDS chiar fac treaba buna pe fata

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: XT'ul meu
« Reply #431 on: September 29, 2020, 18:25:09 PM »
Si sunetul asta... e ca apa... Nu astupi toate gaurile, tot gaseste pe unde sa intre.  :D

Re: XT'ul meu
« Reply #432 on: September 29, 2020, 19:23:41 PM »
Macar sa'mi fie mai usor sa acopar zgomotul cu muzica  O0

Probabil voi incerca si ceva ptr a rigidiza un pic caroseria, oricum masina nu mai e folosita la drumuri lungi cu familia, deci confortul poate fi un pic sacrificat. Barile/bucsele/bieletele de la Whiteline par o solutie completa, dar upgrade'ul nu e vreo urgenta pe lista

marr

  • 2257
Re: XT'ul meu
« Reply #433 on: September 30, 2020, 11:46:02 AM »
Si sunetul asta... e ca apa... Nu astupi toate gaurile, tot gaseste pe unde sa intre.  :D

Exact !
Regula Nr. 1 in izolare fonica: ”Pe unde trece aerul, trece si zgomotul” !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: XT'ul meu
« Reply #434 on: November 05, 2020, 09:33:08 AM »
Pentru presiunea din roti, de ce nu optezi ptr un sistem de monitorizare?
Eu am luat de la chinezi de mai bine de un an asa ceva. Sunt precise (comparandu'le cu manometrul unui compresor din kit de pana de la Vw), bateriile inca nu s'au cerut inlocuite, iar unitatea centrala are si incarcare solara. nu am folosit cablul de alimentare pana acum, nici pe timp de iarna (dar nici n'am prea mers noaptea). Are alarma ptr limite presiune superioara/inferioara, iar ptr AWD, mai ales care iese si prin offroad, mi se pare o investitie minima

Dumb question: avand in vedere ca un ventil din ala are vreo 10 grame, nu a fost nevoie sa reechilibrezi rotile, ceva?

Re: XT'ul meu
« Reply #435 on: January 12, 2021, 09:45:48 AM »
Scuze de intarziere, sunt in "pauza de munca", fara conexiune ieftina la net si intru f rar.

Nu e chiar dumb question, dar un singur tip, la vulcanizare, mi'a cerut sa le montez inainte de a echilibra rotile, dar atunci schimbam doar un cauciuc si nu am mai facut asa.
Le am de ceva timp, de fiecare daca am echilibrat rotile fara ele, am mers si binisor peste limita legala la noi si nu am avut vibratii.
De uzura anvelopelor nu ma pronun, eu ajung sa le schimb de vechime, nu de rulaj.

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: XT'ul meu
« Reply #436 on: January 12, 2021, 10:47:45 AM »
Multam!
Inapoi la pauza, sa te mai vedem pe aici peste vreo doua luni. :)

Re: XT'ul meu
« Reply #437 on: February 18, 2021, 20:52:55 PM »
"Decat" o luna, de data asta.
Azi am resuscitat masina (ii decuplasem borna negativa, ptr a nu ma trezi iar cu bateria descarcata), i'am tras o spalare si refacut presiunea in roti.
O plimbare scurta, de vreo 20km, de dezmortire mi'a reamintit de ce masina asta nu va fi inlocuita prea curand ...

Drumuri bune s'avem cu totii!

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #438 on: February 18, 2021, 22:30:19 PM »
Bine ai revenit!

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: XT'ul meu
« Reply #439 on: February 19, 2021, 11:21:07 AM »
Asa trebuie sa functioneze un Subaru bine intretinut. Faci presiunea, o speli si ii dai bice.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.