Reiau jurnalul de bord, insa cu o mica problema.
In august, dupa ce intr'o dimineata nu am putut porni masina, bateria fiind moarta, am schimbat'o cu un Fulmen de 65Ah si 390A, daca am retinut eu bine. De'atunci am mai facut vreo 3000km, peste iarna masina a mai fost pornita din cand in cand, fara probleme insa. Eu am inceput sa folosesc masina acum 2 zile, am facut vreo 50 km prin oras, deci destule porniri/opriri, pana azi.
La pranz am facut un drum de ~15 km prin oras, m'am intors acasa, pentru ca dupa 2 ore, cand sa plec iar sa am surpriza ca bateria sa fie moarta. Moarta in sensul ca nici macar o tura nu a mai invartit motorul, pentru ca la a doua incercare pana si becurile din bord sa se aprinda anemic.
Mai pe seara am revenit la masina, am conectat cabluri la alta masina si a pornit dupa nici un minut de incarcare.
Am facut o tura de cativa km, m'am intors in parcare, am oprit motorul ... cand am incercat din nou sa il pornesc. ioc sansa, Rambo.
Ce am apucat sa masor: bateria, cu motorul oprit are ~12.3V. Voltajul in functionare: ~14.3V. Cureaua de la alternator pare in regula, stransa, la locul ei.
Eu suspectez bateria ca fiind de vina, insa vroiam sa cer si parerea altcuiva. E altceva ce as putea si ar trebui sa verific? Bateriei ii pot face si alta verificare in afara de cea cu un voltmetru? Ma gandeam sa iau si un amperaj in functionare, insa banuiesc ca ar fi fost irevelant pentru starea bateriei.
Cand am cumparat bateria si s'a facut verificarea pentru a acorda garantia totul era ok si la cum se prezenta voltajul in functionare eu exclud alternatorul defect.
Din cate retin, bateria de la Forester e mai speciala, in sensul ca are bornele pe invers? Daca totusi as reusi sa cuplez o baterie "normala", risc ceva? Banuiesc ca nu, dar decat sa am alte surprize, mai bine ma lipsesc.
Ah, un ultim detaliu: "ochiul magic" al bateriei este verde.
Intr'o alta ordine de idei, dupa ce voi rezolva problema cu pornirea, urmeaza urgent o revizie cu schimb uleiuri/filtre/bujii si apoi, mai pe indelete, placute frana fata/spate, bucse fata/spate, probabil distributia si daca or mai ramane fonduri amortizoare fata/spate. Si bonus ... mai trebuie si cauciucuri de vara, pe care sper sa le montez pe niste alte jante, insa deocamdata subtire oferta la SH si de noi n'as lua ceva prea ieftin, iar de ceva mai scump nu e "timp" acum
Sper sa revin doar cu vesti bune de'acum incolo