Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
Subaru club Romania

Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo

Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #40 on: September 30, 2013, 20:37:55 PM »
Am tot investit bani in masini, uneori cu cap uneori fara, dar de fiecare data se obtinea la sfarsit un rezultat vizibil care imi dadea o anumita satisfactie, dar ideea de a baga bani intr-o masina de peste 10 000 € doar ca sa nu mi se strice mi se pare cam frustranta... Daca s-ar rezolva doar prin mentinerea nivelului de ulei ridicat si un soft potrivit ar fi parfum  :)

Mereu am preferat blobeye in detrimentul hatch-ului dar acum s-au aliniat planetele la masina asta... Starea masinii, dotarile si pretul mi-au cam luat mintile dar cred ca o sa renunt, nu vreau sa stau stresat ca am bulit motorul la fiecare semn de slabiciune dat de masina. O sa ma mai documentez sau o sa ma arunc cu capul inainte si o iau  :D

De curiozitate, la hawkeye probleme sunt la fel de accentuate ca la hatch? Nu am vazut la fel de multe cu astfel de probleme.

celalalt

Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #41 on: September 30, 2013, 21:24:20 PM »
Ma scuzati...Treaba asta cu sa bagi bani ca sa nu crape...dupa ce dai jdemii pe ea.Sa investesti in alt motor si altu si altu...E masochism pur.Ca parere personala daca bubuie si a doua oara o mananca Dambovita.Si mie mi e draga masina mea,dar daca mi ar manca ficatii as ineca o.Si hai sa recunoastem ca e o problema la noi,posesorii de Subaru,cu sanatatea mintala...;)

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #42 on: September 30, 2013, 21:26:16 PM »
Eu sunt convins  ca doar cu partea de ulei si soft care sa rezolve doar bubitzele soft-ului stock dar sa ramana la acelasi nivel de putere...hatch-ul nu ar avea nici pe departe atatea probleme de fiabilitate.
In realitate insa majoritatea posesorilor cand ajung la schimbarea de soft il schimba cu versiune care "genereaza" macar un pic mai multa putere doar tuner-ul zice ca este 100% safe ... nu se monitorizeaza ulterior parametrii de functionare a motorului si apar mari diferente de functionare intre perioada de vara si iarna....knock pe ici pe colo...tot felul de filtre de aer si evacuari puse la fel fara logarea parametrilor..si incep problemele ...segmenti, garnituri de chiulasa..etc ...

Si din proprie experienta zic, cu parte de soft facuta ba de tuneri din state, ba de altii din Budapesta, ba din Bucuresti.. absolut nici o versiune nu a fost 100% fara probleme, mai devreme sau mai tarziu (din cauza schimbarii temperaturii de afara,..etc..etc..) fiecare a inceput sa genereze knock sau a avut divesre alte probleme  si a avut nevoie de ajustari ulterioare ...

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #43 on: September 30, 2013, 21:31:22 PM »
Ma scuzati...Treaba asta cu sa bagi bani ca sa nu crape...dupa ce dai jdemii pe ea.Sa investesti in alt motor si altu si altu...E masochism pur.Ca parere personala daca bubuie si a doua oara o mananca Dambovita.Si mie mi e draga masina mea,dar daca mi ar manca ficatii as ineca o.Si hai sa recunoastem ca e o problema la noi,posesorii de Subaru,cu sanatatea mintala...;)
:) pai pe de o parte trebuie recunoscut ce este de recunoscut: motorul de 2.5 de pe STI s-a nascut cu grave malformatii congenitale , sa speram ca macar motorul de 2 litri turbo cu injectie directa va deveni mai fiabil pana va ajunge pe STI (momentan l-am vazut imprastiat si pe asta de pe un forester XT)
pe de alta parte eu privesc toata povestea ca un hobby/ca mersul la pescuit :) recunosc ca am ajuns sa imi faca la fel de multa placere sa stau langa motor/masina pentru diverse modificari (hard si soft) ca si placerea generata de partea de condus :)

KET

  • 3920
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #44 on: October 01, 2013, 07:19:45 AM »
Ca parere personala daca bubuie si a doua oara o mananca Dambovita.

De acord cu tine, numai ca la mine Dambovita va fi înlocuită de mare.  :D
B-power, concluzia este mai mult decât clară. STI-urile cu motoare de 2,5 au probleme. Exista posibilitatea sa le rezolvi, dar trebuie sa-ți dedici mult timp, energie si bani. Contează foarte mult si ce a facut cu mașina fostul proprietar. Eu sunt mort după hatchback, acesta fiind si motivul pentru care nu mi-am luat blob, deși am citit despre problemele cu hatch-ul si toți prietenii/cunoscuții mi-au recomandat sa nu mi-l iau. Dacă as putea da timpul înapoi, mi-as lua un blob sa mă pot bucura de mașina in ea, mai mult decât pe lângă ea.

Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #45 on: October 01, 2013, 14:36:04 PM »
Eu sunt curios daca si cei care nu au facut nicio modificare (soft sau otherwise) au probleme... asta e intrebarea

Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #46 on: October 01, 2013, 14:59:53 PM »
 Masina de care sunt eu interesat nu are nici o modificare, nu a fost abuzata, s-a mers "prea normal" cu ea si a cedat primu motor in primu an...

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #47 on: October 01, 2013, 16:17:30 PM »
Eu sunt curios daca si cei care nu au facut nicio modificare (soft sau otherwise) au probleme... asta e intrebarea

Da. Sunt motoare neatinse schimbate de cateva ori si la 20.000km si la 40.000km. Deci nu e regula de km sau tuning si nu exista soft care sa corecteze proiectarea deficitara a motorului. Altfel scotea Subaru upgrade de soft direct ca au buget de milioane de EUR si e vorba de imaginea lor si costurile de inlocuire a motoarelor pe care le suporta. Zic eu mult mai in masura decat tunerul x sau y cu buget de 100.000 Euro pe an maxim dintre care nimic nu se duce in cercetare si dezvoltare, ci doar in mentenanta si upgrade standuri dyno si asa mai departe.

celalalt

Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #48 on: October 01, 2013, 17:53:39 PM »
Din ce am inteles eu,motorul de 2.5 e mort din nastere.Asta din cauza arhitecturii prost gandite a blocului,mai exact a canelor de ungere.Si un nivel scazut de ulei face ca traseul spre piston X sa ramana orfan,vaduv,trist,neuns si frecat...;D .Dar,pasiunea instiga la cheltuiala pe ceva defect ''genetic''

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #49 on: October 01, 2013, 17:54:50 PM »
+1 mihai, cel mai mic km care l-am auzit a fost de 14.000km la motor spart, si hawkeye-ul are aceleasi probleme, problemele la GRB pleaca din vibrochen/cuzineti, macar la ej257 GRB au revenit la bloc semiclosed sa nu se mai pateasca distrugerile de la hawkeye
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #50 on: October 01, 2013, 20:56:09 PM »
+1 mihai, cel mai mic km care l-am auzit a fost de 14.000km la motor spart, si hawkeye-ul are aceleasi probleme, problemele la GRB pleaca din vibrochen/cuzineti, macar la ej257 GRB au revenit la bloc semiclosed sa nu se mai pateasca distrugerile de la hawkeye
Stiu ca tu mai ziceai de vibrochen/cuzineti pe motorul de 2.5, totusi eu nu am gasit subiecte pe forumuri externe legate de problema cu vibrochenul la motorul de 2.5 de pe STI. Cuzineti (din cauza ulei), segmenti, pistoane, camasi , garnituri de chiulasa.. da :) dar strict de vibrochen nu am gasit. Si stiu ca sunt motoare impinse la peste 500 de cai cu vribrochenul stock (eventual difera tratarea suprafetei vibrochenului)

ce vreau sa zic mai exact este ca strict vibrochenul nu este problematic pe motorul de 2.5 benzina turbo (la diesel da, am vazut si am citit despre destule rupte) ci ungerea cuzinetilor si tolerantele de montaj ale acestora dar aici cel mai important este uleiul folosit ....
« Last Edit: October 01, 2013, 21:22:44 PM by andea79 »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #51 on: October 01, 2013, 21:06:39 PM »
Daca sunt atatea masini cu probleme la motor, mai ales masini nemodificate, de ce se face un recall ?
Ar fi normal ca forumurile dedicate marcii sa trimita plangeri producatorului si sa ceara remedierea problemei.
Cat timp oamenii nu discuta deschis cu producatorul nu se va rezolva nimic si nimeni nu va avea de castigat.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #52 on: October 01, 2013, 21:19:03 PM »
Pai teoretic a fost un recall la un moment dat pentru a pune o alta versiune de soft pt. problema legata de "taierea brutala" a benzinei la 6700 de ture urmata de amestec slab in benzina si posibile detonatii/probleme cu segmentii.
Pe de alta parte din motive de emisii amestecul nu este optim tot timpul, exista probleme/delay prea mare intre trecerea de la closed la open loop care de asemenea cauzeaza amestec slab si posibile detonatii, probleme care pot fi rezolvate din soft dar nu la modul oficial pentru ca oficial ar cauza probleme cu emisiile.

celalalt

Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #53 on: October 01, 2013, 21:39:19 PM »
In principiu motoare proaste.No ofence.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #54 on: October 01, 2013, 22:01:40 PM »
din cate stiu eu vibrochenele oem la peste 350hp este doar o chestiune de timp pana cand se duc cuzinetii si apare oil starvation, din cauza netratarii vibrochenului cu nitrit, si de acolo incepe dominoul
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #55 on: October 01, 2013, 22:17:20 PM »
Pai vibrochenul stock din 2009 era deja nitrited, iar din 2011 este "induction hardened", dar amandoua metodele sunt metode de tratare a suprafetei adica 0,ceva mm din stratul de suprafata. Problema cuzinetilor este generata de ungere, unghiul "gaurilor" de ungere de pe vibrochen fiind schimbat incepand cu 2008, de aici si problemele mult mai rare cu cuzinetii din 2008 incoace. De asemenea este importanta toleranta de montaj sau cum se cheama , spatiul efectiv dintre vibrochen si cuzineti, cand acesta este prea mic (si motoarele stock asa sunt) "circulatia" uleiului este mai "impiedicata"...de aceea si exista cuzineti racing cu 0,001 mai "mici" pentru a creste aceasta distanta si a pastra un "strat" de ulei mai gros ....

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #56 on: October 01, 2013, 22:24:29 PM »
In principiu motoare proaste.No ofence.
da, se poate zice si asa :)
din pacate din momentul din care pe motive de emisii au renuntat la interne forjate stock plus alte restrictii tot pe motiv de emisii ... au inceput problemele
si de asemenea din pacate se pare ca nici noua generatie cu injectie directa nu este mai stralucita...pe forumuri sunt numeroase probleme cu injectia directa pe motorul aspirat de pe BRZ/GT86 si cu  spuneam am vazut si noul motor turbo cu injectie directa cu piston/biela rupta si gaura in bloc :) pe motor de 8000km (fara modificari de nici o culoare)
pe de alta parte insa unsubaru e un subaru ..deci .... trecem cu vederea ce sa facem :)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #57 on: October 01, 2013, 23:18:59 PM »
Nu ar fi normal ca toti posesorii de Impreza si nu numai sa trimita cateva scrisori producatorului ?
In linii mari scrisoarea ar trebui sa spuna urmatoarele:

Draga producatorului de masini,

Noi, niste cumparatori entuziasti, am achizitionat masini de la tine si am avut probleme.
Si tu ai vazut aceste probleme dar nu ai facut mare lucru si nici nu ai recunoscut problema (alte marci fac asta, chiar si dupa 5-6 ani, VW).
Spune-ne ce sa facem, sa asteptam rezolvare din partea ta sau sa renuntam in masa la masinile cu motoare instabile ?
In situatia asta mai sunt si altii dar nu au avut timp si nervi sa scrie.

Subaristi patiti.


Daca le mai amintiti ca veti colanta masinile special pentru a face reclama negativa, sigur se vor aprinde niste beculete in mintea producatorului.
Este suficient sa inceapa un fanclub sa mediatizeze acest protest ca sa se afle peste tot.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #58 on: October 01, 2013, 23:21:42 PM »
Poate e si asta un motiv pt care gasesti sti din 2008'2009 si <60k km sub 15k eur...

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4033
Răspuns: Achizitionare Subaru Impreza WRX STI 2.5 Turbo
« Reply #59 on: October 01, 2013, 23:23:23 PM »
noo, pai eu ardelean fiind sunt mai calm asa, nu-s cu protestu' :)