Pai cu siguranta o privire cu Learning View iti poate spune daca Fuel Trims-urile sunt ok (cum spuneam mai sus ideal ar fi in intervalul +/-5).
Fuel Trims-urile sunt invatate de ECU in closed loop, adica atunci cand ECU regleaza amestecul in functie de informatiile primite de la prima sonda de Oxigen, chestie care se intampla la relanti, un pic peste relanti si in cruise. Problema cu Fuel trims-urile este legata de faptul ca ultimul range invatat este aplicat si in open loop adica atunci cand masina este pe boost si cand amestecul este realizat fara folosirea sondei 1 de O2.
De exemplu daca in closed loop Ecu invata sa adauge benzina pe range D (fuel trims-urile avand 4 range-uri A,B,C,D) si pe boost apoi va adauga benzina sau mai rau daca invata sa scoata benzina va scoate si in open loop ceea ce poate conduce la un amestecat prea sarac in benzina => detonatii si EGT mare adica buba ...
Legat de prima sonda de O2, pe langa "privirea generala" oferita de Learning View se poate folosi cu acelasi cablu Tactrix si Romraider Logger care permite monitorizarea in timp real a mai multor parametrii, printre care si voltajul sondei O2 si alte valori calculate in functie de acesta: AFR si short term fuel trims (unde short term fuel trims sunt corectiile pe care le aplica ECU in timp real sa zic asa, pe baza acestora se invata apoi long term fuel trims-urile ....)
Variatii "neconforme" ale LTFT (long term fuel trims, cele vizibile in Learnign View) pot aparea ca urmare a mai multor cauze: functionare defectuoasa a sondei O2, boost leaks sau vacuum leaks, galerii de evacuare crapate/ne-etanse, dar si ca urmare a unui MAF scaling problematic (din soft sau ca urmare a instalarii unui CAI sau short ram intake fara ajustari in soft), etc.... pentru gasirea exacta a motivului se poate folosi cu succes zic eu romraider logger.