A VENIT MASINA! Sambata am luat-o. Am facut un drum Brasov-Bucuresti si m-am plimbat ceva prin oras (Bucuresti). Acum impresii (am sa fac comparatie cu Tribeca, nu am condus niciodata Forester pana acum):
1. Motorul si cutia de viteze, sunt (in sensul cel mai bun) cu totul altceva decat la Tribeca (B9). Demarajul este fabulos si asta fara sa fortez vreun pic. Cat am fost eu de circumspect in ceea ce priveste CVT-ul, mi-am schimbat total parerea. Cel putin prin compararie cu Tribeca. Nu are aproape deloc aceea intarziere atunci cand apesi pedala de acceleratie si faptul ca nu simti ca schimba vitezele, la inceput pare ciudat, dar credeti-ma cand te obisnuiesti este f placut. Nu am folosit nici unul din modurile sport pana acum, ce va spun este doar cel standard. Am folosit padelele putin si schimba excelent. Eu care nu am mai folosit manuala de ani de zile mi se pare ca schimba instantaneu.
2. Suspensii mai tari, dar se inclina mult, mult mai putin in viraje, cauciucuri de aceeasi marime ca la Tribeca. Chiar cu suspensii mai tari, este foarte comoda.
3. Interiorul este foarte spatios. Locurile din spate au cam acelasi spatiu ca la Tribeca. Nu stiu cum au reusit avand in vedere ca are ampatamentul mai mic. Scaunele sunt mai ergonomice decat la Tribeca, te simti mai bine. Interiorul mult mai bine izolat, incomparabil fata de Tribeca. Bordul e ok, nu are nimic fancy, nu are impactul vizual al celui de la Tribeca, dar plansa nu mai are acel plastic dur, ci este acoperita cu acel material moale ca la masinile germane mai spre upper class.
4. Gadgeturi, multe. Unele peste Tribeca, de ex bluetooth-ul (telefon), USB pt ipod, modurile de condus sportiv, in sfarsit harta Romaniei pe navigatie, surprinzator meniu in limba romana, altele care lipsesc fata de Tribeca cum ar fi faptul ca numai scaunul soferului are ajustare electrica, nu si cel al pasagerului si este fara memorii. La banii care-i cer puteau sa le puna si pe astea. Lipseste de asemenea banda colorata parasolar din partea superioara a parbrizului, dar ma rog, asta e. Vizibilitate in toate directiile excelenta, mult mai buna ca la Tribeca. Sistemul audio Harman Kardon este chiar o bucurie, mult peste cel al Tribecai, are chiar si egalizator cu vreo opt pozitii in care poti sa-ti salvezi sound-ul preferat.
5. Consum: de la Brasov la Bucuresti 8,5, prin Bucuresti in doua zile a ajuns la 9,5. Va tin la curent.
Cam atat pot sa sun acum. Chestii contra deocamdata nu prea am. Am sa pun si poze cat de curand. Astept intrebari cu mare placere. Dar va rog mult nu din acelea "daca merita banii, sau nu". Eu cred ca orice lucru pe care il cumperi si te bucuri de el, merita. Daca incepi sa te macini cu cati bani ai dat si daca merita, atunci bucuria dispare. Deci pt mine merita. Punct.